/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Glansgrad i maling
Fra : stig54
Vist : 850 gange
200 point
Dato : 27-12-03 12:16

Er det muligt selv at øge glansgraden i sin maling (f.eks. vandbaseret).
F.eks. øge fra mat til halvblank eller glansggrad 10 til 20

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 12:26

Nej det tror jeg ikke du kan. Når man blander malingen, er glansgraden indlagt i grundmalingen.
Det ville også være ærgelig, at putte noget i, der bevirkede at malingen ikke fungerer tilfredsstillende.
Jeg tror ikke engang din leverandør, vil gøre dette, men du kan da prøve.
Men lad os se, måske er der en malingsekspert her, der har en anden erfaring.

mvh
jms

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-03 14:17

Du kunne evt. lakere ovenpå din matte lak... Hvad er formålet?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 27-12-03 14:35

Hvis jeg i et akrylmaleri vil have noget til at stå mere blankt bruger jeg closs middel, ligesom jeg også kan gøre malingen mere mat med matt middel. Jeg kan envidere efterbehandle med matt- , eller closs varnish.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-03 17:17

Formålet er at gøre den maling jeg har på lager mere glansfuld og vaskbar.
Jeg kender ikke clossmiddel, skal det blandes i?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 17:31

Jeg har gennemsøgt internettet, uden at finde noget relevant.
Jeg tror stadig ikke man bare kan blande maling, men lad os se.
Jeg følger lige tråden her, for at se om der kommer noget håndgribeligt.
MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-03 18:11

Clossmiddel, købes der hvor du køber kunstnerartikler. Som regel kan vi kun få teksten på Engelsk, tysk eller fransk.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 30-12-03 10:11

Tak for svaret A.C.Rosmon.

Den er god nok til mig da jeg har malingen stående og har sat mig i hovedet at den skal være blnkere, normalt er det billigere at købe den rette glans fra starten
Stig