/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
500 point + Link/omtale for en hjemmesid~
Fra : Uffe29
Vist : 345 gange
201 point
Dato : 27-12-03 02:04

Til denne slags "spørgsmål" er 95% af indlæggene typisk af negativ karakter om at sådan noget ikke laves for point. Dette respekterer jeg 100% men....
*****LAD VENLIGST VÆRE MED AT SPAMME MED DENNE SLAGS INDLÆG*****

Skulle der være en som er frisk på opgaven vil/kan personen få link nederst på forsiden hvor der står

Websitet lavet i samarbejde med
xxxxx.dk

Men sitet skal bruges kommercielt og skal køres/se proffesionelt ud, og derfor ønsker jeg ikke link til en 14 årigs klanside, eller andet site som ikke omhandler kommercielt/proffesionelt indhold.

Sitet kommer til at omhandle en serviceydelse (daglig nyhedsbrev) som ikke i forvejen findes på nettet, og i forbindelse med lanceringen vil der forsøges at få medieomtale.

Jeg er ikke interesseret i at købe noget da jeg ikke har nogen startkapital, så hellere tage 2 mdr ekstra om at lave det selv(hvilket jeg med dette "spørgsmål" prøver at undgå)

Så tror jeg alt det formelle er overstået
------------------------------------------------------------------------------------
***LIDT OPLYSNINGER***

1) Jeg skal ikke selv hoste, men har endnu ikke bestemt mig for webhotel, så der er endnu ingen begrænsninger
2) Jeg skal kun bruge en "rå" site. Jeg har ikke forstand på frames osv. men kan godt selv rette og redigere, så indhold, tekst på knapper osv. kan jeg godt selv lave om.
3) Jeg har i forvejen en side i macromedia flash og havde egentlig tænkt mig at brugerne selv skal vælge mellem denne og html-version, men jeg overvejer kraftigt at smide flahs-versionen i "skraldespanden" da der helst ikke skulle være ret meget administrativt
------------------------------------------------------------------------------------
***Krav (ønsker) til sitet***

1) Den skal være skrevet i et "sprog" som søgemaskiner nemt kan crawle og ikke med frontpage ekstensions
2) Den skal bestå af 6 sider/knapper
3) Den sidste knap/side skal være tilmeldingsside til nyhedsbrevet, og kun email-adressen skal bruges
4) Der skal være et banner øverst som f.eks her http://coolsms.dk/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-12-03 07:47

Hej ! Jeg er helt ikke sikker på hvad du mener.
Men jeg kan da foreslå dig www.web10.dk model basic puls, det er jeg godt tilfreds med.
Formoder du vil have din side i html og at den kan indeholde frames.

Hvad mener du med 'nemt kan crawle' ? mener du nemt kan finde rundt i for en søgemaskine!
En tilmeldingsside i ren html, er som regl hurtigt opdaget af en spamrobot.
Jeg bruger mest php til at generer mine html-sider, det mener jeg,
giver mig den sikkerhed jeg har brug for.

PS. spøjst link du har i din profil, (virker ikke)
Mvh. Natmaden

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 201 point
Dato : 27-12-03 08:53

er det noget idenne her stil du søger??
<html>

<head>
<title>Forside</title>
<meta name="Description" content="beskriv din side her" />
<meta name="Keywords" content="rems dine nøgleord" />
<meta name="skriv din titel her" />
<meta http-equiv="Content-Language" content="da" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252" />

<style type="text/css">
body{
background-color:#666666;
margin-top:30px;
margin-left:20px;
}
h1{
   color:#000000;
   font-family:'Comic Sans MS','Verdana';
   font-size:20px; }
ul{
   padding:2px;
   margin:2px;
   background-color:#228080;
   color:#00FF80;
   border-style:groove; }
li{
   text-align:center;
   font-family:'Verdana';
   font-weight:bold;
   list-style-type:none;
   font-size:10px;
   border:outset;
   padding-bottom:4px;
   padding-left:4px;
   background:#FFE4FF;
   color:#FF00FF; }
A{
   color:#400040;
   text-decoration:underline;
   display:block; }

a:active{
   font-size:9px;
   }
a:hover{
   background:#999999;
   font-size:10px;
}
</style>
</head>

<body>
<h1>Et forsøg</h1>
<table width="640" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
   <tr>
   <td width="140">
<ul>
      <li><a href="side1.htm">Forside</a></li>
      <li><a href="side2.htm">Side 1 </a></li>
      <li><a href="side3.html">Side 2</a></li>
      <li><a href="side4.html">Side 3</a></li>
      <li><a href="side5.html">Side 4</a></li>
      <li><a href="side6.html">Side 5</a></li>
    </ul>
</td>

   <td>hfjsdkafhsjfhdsfhdsdsjdjsdjdjsdsjdsjdsjdjsdjsjsj</td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

//anne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-12-03 12:18

Natmaden....
pt. er der ingen søgemaskiner, der kan finde ud af at læse Flash, og content management system, samt flere andre.
Linket i profilen er til en tidligere kandu-brugers hjemmeside hvor han havde billeder liggende. Han er blevet "bortvist" fra kandu.dk

Anne det ser faktisk rimelig godt ud som basis, men det er noget i den retning

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-12-03 12:23

Natmaden..
Ang. php så vil jeg give dig helt ret

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-12-03 12:51

hej uffe29

Her kan du lige se hvordan >anne's forslag ser ud.

www.ellebyes.dk/test2.htm

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-12-03 13:09

Jeps ellebye, havde selv sat det i et html dukoment men ellers tak

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 27-12-03 15:52

Nu ser det sgu ud til at lykkedes for mig http://www.solutions2all.dk/forum_spm.asp?id=7987

Men jeg kan sagtens bruge en side privat hvis nogen er igang med at lave noget. Så er der naturligvis også 500 point + link/omtale

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 27-12-03 17:03

takker og ønsker godt nytår

//anne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-12-03 17:05

i lige måde