/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gendan fra Nero (INCD)
Fra : k_m_s
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 26-12-03 22:03

Jeg har taget backup af fotos, mp3 m.m. fra win98 ved hjælp af INCD. Jeg har så formateret og installeret XP, Nero, INCD på den samme pc. Nu vil jeg gerne have filerne ned på pcen igen, men når jeg vil bruge INCD til det, går pcen istå når jeg vil føre fra det ene vindue til det andet, og jeg må slukke på on/off. Kan det have noget med skiftet fra 98 til XP? Hvad kan jeg gøre, kan man gøre det fra Nero? og i så fald hvordan? Det er den samme Nero 5.5. jeg har brugt til 98 og XP.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 22:09

Hvorfor ikke bare kopiere filerne fra cd direkte over på din pc. Åbn cdén, marker sig opier, og sæt ind hvor du ønsker dem.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 22:09

opier= kopier
sorry

jms

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-12-03 22:49

Den fryser skærmen, også når jeg ikke bruger INCD og går ind via denne computer. Når jeg så klikker på en fil fryser den, og jeg må slukke pc.
K_M_S

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 22:54

Ok, det lyder som en driverproblem. Du skal have driveren til XP. Den kan du hente her:
http://www.nero.com/en/index.html
MVH
jms

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-12-03 23:42

Jeg er inde og lede efter driver hos nero men jeg syntes det er lidt svært at finde en driver til nero 5.5 til XP. Under suport kan jeg finde noget men det er filnavne, jeg ved ikke hvad der er hvad, og til XP
K_M_S

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-12-03 00:12

Hvis det er en decideret backup du har lavet med Nero:
Genindlæsning af Nero harddisk-backup
Genindlæsning af Nero harddisk-backup er kun muligt fra DOS. I DOS-systemet er alle dele af operativsystemet faktisk resident i PC-hukommelsen. Det er årsagen til at hele harddisken kan overskrives uden at det aktuelle operativsystem bryder ned. Det ville aldrig være muligt at overskrive et aktivt Windows system.

Selvfølgelig skal CD ROM-drevet være tilgængeligt i DOS, således at Nero genindlæsningsprogrammet "NRESTORE.EXE" kan læse backup-CDer. Så du bliver formentlig nødt til at boote enten fra en bootbar floppydisk eller en bootbar CD og sørge for, at du har de rigtige DOS-drivere til dit CD ROM-drev i config.sys og et MSCDEX-kald i din autoexec.bat fil. Hjælp: Du kan bruge Windows 98 boot-disketten på de fleste systemer, fordi den indeholder drivere til alle ATAPI CD ROM-drev og drivere til mange SCSI CD ROM-drev.
Nu kan du køre programmet "NRESTORE.EXE" fra MS DOS-prompten. På dette tidspunkt bør du indsætte den første backup-CD i dit CD ROM-drev. Vælg venligst drevbogstavet på dit CD ROM-drev ved at bruge piletasterne og så trykke på enter-tasten. Du kan hoppe fra et kontrolelement til det næste ved hjælp af tab-tasten.
Du kan nu vælge destinationsharddisk og partition og begynde harddisk-gendannelsen. Mens det sker vil du se den aktuelle proces i procent i den nederste del af skærmen. Du skal genstarte din PC, når genindlæsningsprocessen er afsluttet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-12-03 00:24

Hej pallebhansen
Det er ikke en decideret backup jeg har taget. Det er nogle fotos, mp3 m.m. fra dokument-mappen jeg kopierede fra vindue til vindue da jeg kørte 98. Jeg har så instaleret XP og vil gerne have den tilbage til dokument mappen fra CDen, men det er her vinduerne fryser når jeg forsøger det.
Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-03 01:44

OK, men vi er nok nogle stykker der ikke ved hvad INCD er, jeg regner med det er et program der agerer så en CD opfattes som en harddisk, man kan senere slette og lægge mere ind, intil der ikke er mere plads? Er det ikke? (Nu kan jeg jo sige at det var dumt ikke at brænde dem normalt på en CD, men det er jo nu en ringe trøst)
Jeg tror nu ikke din fejl skyldes en manglende driver til XP, den installeres da normalt med Nero installationen.
Nu skal du jo have installeret Nero og INCD på den rigtige måde, ikke bare kopiere dem ind.
Derudover skal du have Nero til at kende dit drev (og egenskaber)
Det kan gøres under "EXTRA" autosøg efter CD-rom, hvis den ikke rigtig forstår dit CDrombrænder, findes der yderligere hjælp på Neros hj.side.
Kan du se dine filer i denne comp. /drevet som MP3 jpg osv? OG har du prøvet at lukke unødige programmer ned, højreklikke på filerne, og trykke kopiere?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 27-12-03 02:47

Tak for svaret pallebhansen.
Du har ret med INCD, også med at det ikke var et driver-problem.    Filerne på CDen var skrivebeskyttet (ved ikke om det normalt også forhindrer kopiering) Den fjernede jeg og PCen frys et par gange, men efter alt var kommet over på PCen kørte det.
Hilsen
K_M_S