/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC.en låser.
Fra : Shamrock
Vist : 520 gange
75 point
Dato : 26-12-03 18:29

Gode forumdeltagere.
Efter geninstallation af Win ME på ny HD, er PC.en begyndt at låse under afvikling af div. programmer.
Det er pis.. irriterende.
Der er ingen anden mulighed for at komme videre, end at slukke på "hovedafbryderen"
Er der nogen "cowboytricks" at hente hos jer ????

Go´ jul og især Godt Nytår til jer alle.

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 26-12-03 18:38

Hey Shamrock

Har du husket at installere alle de rigtige drivere til din hardware ?
Det lugter lidt af en koflikt mellem to "stumper". Check dine IRQ instillinger.
Har du skiftet/installeret andet end harddisk ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-03 18:44

Du skal lige indstallere din driver-CD som hører til motherboard.
Tag evt. dine ekstra kort ud >og start>sluk>sæt et kort i ad gangen og start/sluk.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 85 point
Dato : 26-12-03 18:47

Hvis din computer "fyser" eller "låser" sig.

Kan det være fordi du ikke har installeret chipset driver til dit bundkort, det er utrolig vigtig når du er færdig med at installere Windows og diverse driver til grafikkort, lydkort, netkort o.s.v.

At du så uanset hvilken Win95/98/Me/2000/Xp du har som styresystem, så skal du husker installeret chipset driver til "AGP" eller "PCI".

Se efter chipset driver:
http://www.danskdriverdb.dk
http://www.download.dk/index.asp?selOS=Drivere
http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=category&id=9
http://www.driverguide.com

Mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 26-12-03 19:06

Hej igen.

Det var hurtigt !!
Jeg har installeret MB driverne, men jeres svar peger alle i samme retning, så jeg geninstallerer driverne, og håber det bedste.
Tak til Ishoey for dine henvisninger !!

Vh. Shamrock

Godkendelse af svar
Fra : Shamrock

Dato : 28-12-03 15:10

Tak for svaret Ishoey.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 28-12-03 16:05

Jamen selv tak glad for at kunne hjælpe

Mvh
Ishoey