/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
VIRUS
Fra : jes49
Vist : 382 gange
86 point
Dato : 26-12-03 07:37

god jul og godt nytår til alle jer flinke mennesker her på KANDU.DK

men her kommer mit spørgsmål::::arbejder i et multinationalt firma ,har derfor også p c, men mit problem er følgende--------------min pc. er er begyndt at "poppe" op med de mest afklædte kvinder , både når jeg er ved p c,en og når jeg er væk fra den,

det var lige ved at koste en kollega og jeg selv jobbet da ledelsen mener at virusen kun kommer fra de "frække" sider????? ka de virkelig passe eller har I andre også stødt på det problem??? på forhånd tak for jeres hjælp/jes 49

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 86 point
Dato : 26-12-03 09:49

Der er kun en mulighed for at få det væk, for du er blevet hijacket. Ledelse er velkommen til at kontakte mig, så skal jeg med glæde fortælle dem at det nemt kan ske uden at have været på "frække" sider. Det kommer ved at man er inde på forskellige udenlanske søgemaskiner, men hvis de havde været bedre beskyttet mod det, så var det ikke sket. Jeg har sikkerhedsprogrammerne installeret og uanset hvilke sider jeg går ind på, får jeg ikke snavs på computeren...

Nå til problemet, hvis det er en firmacomputer anbefaler jeg at du sender den hijackthis log til mig på arlet @ mail . dk da der kan ligge halve oplysninger om adgang til computeren, som forkerte personer kan udnytte.

Du spørger bare hvis der er yderligere spørgsmål

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : jes49

Dato : 26-12-03 19:00

tak foreløbig--------men ingen firma som det jeg jobber i vil jo erkende at deres it-sikkerhed ikke er optimal. vender tilbage når der sker noget i sagen vedr. de letpåklædte kvinder----mvh jes 49

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 22:12

Hvad er problemet?
Sorry Joke! Keep up the good work arlet!

Godkendelse af svar
Fra : jes49

Dato : 02-01-04 12:02

Tak for svaret arlet. har dog ingen undskyldning fået fra jobbet?????men er tilgengæld blevet meget klogere.. et spørgsmål mere-------------hvordan ændrer man en ZIP/VMA fil til WAVE fil?? på forhånd tak/jes49-------john

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-01-04 12:05

Velbekommen.

Dit sidste spørgsmål aner jeg desværre intet om