/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skjule e-mail modtagere
Fra : balut4u
Vist : 609 gange
50 point
Dato : 26-12-03 02:18

Afsende e-mail til f.eks. 10 modtagere, under modtager skulle der staa: "undisclosed recipients" istedet for alle deres e-mail adresser.

Pointen er at een modtager ikke skal kunne snuppe de ni andres adresser.

Can do la?

Accepteret svar
Fra : pepsimax

Modtaget 60 point
Dato : 26-12-03 02:23

hej du

Hvorfor bruger du ikke BCC

der kan du sende til felre på en gang men de kan ikke sen hinandens mail

mvh
pepsimax

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-12-03 02:27

Sådan sendes en e-mail

Klik på knappen Opret meddelelse på værktøjslinjen.
Skriv e-mail-navnet på hver modtager i boksene Til eller Cc, og adskil navnene med et komma eller semikolon ( ; ).
Hvis du vil tilføje e-mail-navne fra adressekartoteket, skal du klikke på ikonet for adressekartoteket i vinduet Ny meddelelse ved siden af Til, Cc og Bcc og derefter vælge navnene.

Hvis du vil bruge boksen Bcc, skal du klikke på Alle brevhoveder i menuen Vis. (JA SÅ KAN DE IKKE SE HINANDEN)

Skriv en titel på meddelelsen i boksen Emne.
Skriv meddelelsen, og klik derefter på Send på værktøjslinjen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 26-12-03 12:18

Hej Balut

Jeg er enige med de to foregående, men har lidt tilføjelser.

I de fleste postprogram er der 3 felter hvor man kan indtaste modtagerens (modtagernes) e-mail adresser.

"Til" feltet er det mest brugte, alle modtagerne kan se hvilke e-mail adresser som skal modtage e-mailen.

"Cc." feltet bruges til "kopimodtagere", alle modtagerne kan se hvilke e-mail adresser som skal modtage en kopi af e-mailen.

"Bcc" feltet bruges til "hemmelig modtager", ingen modtager kan se de adresser som står her.

I en del postprogrammer, (bl.a. mit Microsoft Outlook 2002) viser umiddelbart ikke "Bcc" feltet, men feltet kan tvinges frem ved at klikke på "Til" eller på "Cc" feltet.

Palle Hansen skriver at man kan skrive flere e-mail adresser og adskille med komma eller semikolon. Semikolonnet er jeg enig i, men i de fleste postprogrammer kan du kun bruge kommaet hvis du har været inde og ændre i opsætningen.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 26-12-03 12:26

Hej Balut

Flot forklaring jeg vil dog blot tilføje at der nogle steder skal
være et mellem rum efter kommaet altså sådan

hund@pepsimax.dk, hest@pepsimax.dk, ged@pepsimax.dk osv osv

mvh

pepsimax

Godkendelse af svar
Fra : balut4u

Dato : 26-12-03 13:57

Tak for svaret pepsimax.

no bullshit