/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
http://www.kandu.dk/dk/spg/28820
Fra : h_blunck
Vist : 350 gange
500 point
Dato : 26-12-03 01:04

Kære kandu...

Er det god kutyme, at man åbner nye spørgsmål efter eget forgodtbefindende? Se hvor identisk spm er med http://www.kandu.dk/dk/spg/28797.....

Man kunne vel i stedet øge points med samme ti eller tyve points som det nye spørgsmål kostede, i stedet for at "spamme" med nye spørgsmål?

Lad os få nogle gode netregler for brugen af KANDU opdateret engang imellem i en mail til alle medlemmer....

Forresten, teksten: "Der er flere kurser på vej" under HTML, CSS og XML kurserne har snart stået der en rum tid... Kan vi få en melding om hvor snart udsigten er på dette.... Eller vil man i stedet udarbejde en links-side til andre domæner der behandler f.eks. PHP, ASP m.v.?

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

God bagjul til alle -- og godt nytår. De 500 points går til det mest fornuftige løsningsforslag på begge spm.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 26-12-03 01:13

hvad med dit eget tip http://www.kandu.dk/dk/tip/5330
hvilket burde være en regel men gøre det samme med spammere
mvh Granslam

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 26-12-03 01:16

Jo, det var en god tekst jeg skrev...

Vi citerer lige:

***citat ***
Dette er IKKE et tip, der skal gøre undertegnede populær, så smid bare 0 stjerner i hovedet på det...
Men jeg er træt af spørgsmål der IKKE bliver lukket, når svarene er givet. Det virker som om man tror virkeligheden ændrer sig hvis man lige giver et spørgsmål en uge mere -- selvom man forbandet godt selv ved, at man HAR fået et svar på det spørgsmål man stillede...
Så ryd op i jeres spørgsmål - luk dem der har fået svar.... Og så til Kandu: nyt forslag - giv dobbelt minuspoints til dem der IKKE lukker sine spørgsmål senest en måned efter de er stillet.
***citat slut***

Tak for bidraget - du fører indtil videre...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 510 point
Dato : 26-12-03 01:47

Du har fat i det rigtige, spørgsmålene skal lukkes også selvom spørgeren ikke syntes han har fået svar.
Endvidere syntes jeg at det er lidt fedtet, at et spørgsmål man selv har svaret på er lukket efter en time, det skulle være 1 dag eller 1 1/2 dag. Fordi man skal købe svar belastes serveren også, og den er da vist ikke for god?
Så var det også smart hvis Kandu ville svare på de mails man sender dem?
Jeg syntes Kandu skulle sætte en automatisk reminder ind efter 3 uger, om at få lukket spørgsmålet, og var det så ikke sket, kunne den første der svarede (så er Kandu fri for at læse spørgsmål igennem og bedømme), få point.(eller lade dem gå tabt for spørgeren, uden at uddele point)
Efter 1. eller 2. gang spørgeren ikke reagere skal han smides væk.
"Lad os få nogle gode netregler for brugen af KANDU opdateret engang imellem i en mail til alle medlemmer" Ja men de skal stå her til venstre, feks. under kom godt igang.
Til dit forslag om at man kan øge point, ja men man ser også nogen der starter med 20 point, og forhøjer med 10, det er også lidt træls, der bør være et minium, feks. 50 point.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-12-03 09:56

h_blunck

Jeg retter lige din henvisning til det andet spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/28797

mvh ans ;-=

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-12-03 10:10

Hej og god jul Blunck

Denne gamle sang dukker op ca een gang pr måned. Det har den i det mindste gjort i den tid jeg har deltaget.

Det er urimelig sur røv at folk ikke gider lukke, eller som minimum give lidt respons på svarforsøgene. Når man som jeg, af og til holder oprydningsrunde, får man sommetider en smule tilbagemeldinger, men bestemt ikke nok. Problematikken er som i nævner uartige kandu'er samt engangs-kanduer. Engangskanduerne kan man ikke gøre noget ved. De stiller et spørgmål, logger ud og kommer ikke på igen med samme profil. Disse kunne man eksempelvis "fryse" og "autouddele" de point der nu er på spil, eksempelvis efter enten tre eller seks måneder.

De uartige kandu'er (SOM TÆLLER SELV GAMLE GARVEDE), burde have en reminder efter en to eller tre måneder, sådan hvad der nu findes bedst. En anden smart metode der har været oppe at vende er, at begrænse antal åbne spørgsmål en profil kan have til f. eks tre. Forsøges flere spørsgmål etableret skal et vindue poppe op og advare og bede om at få lukket og slukket efter sig.

Hvis man vil undgå at irritere sig over de scooterhoveder der ikke kan hitte ud af at lukke, er der i øjeblikket kun Clan's "fjerne flueben" der er effektiv. Lavede mig en oprydning af alt der var ældre en seks måneder her lig før jul.

Men op med humøret Henrik, kandu har varslet en renovering. Mon ikke de kigge lidt på denne her også.

PS Fik lige en ide. Kunne man forestille sig et automatisk pop-up af listen med ens egne åbne spørgsmål, f. eks genereret af en datotæller, forstået således at har man spørgsmål stående åben over x antal dage, vil kandu åbne på ens historik-side.

PSPS Dem der bare er her for at lege og irritere Henrik, kan du kun klage til kandu over, med henblik på at få dem kylet ud. En god begyndelse kunne være at blokere for dobbeltprofiler - det har vi ikke noget at bruge til. Og ja jeg ved at de snedige kan omgås dette, men anyway! Iøvrigt underligt at man kopierer andres spørgsmål og tips, hvad giver det af tilfredsstillelse?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-12-03 10:26

Jeg tror nu ikke at "nuran" har oprettet spørgsmål efter forgodtbefindende. "nuran" blev alm. bruger den 24.12.03 og stiller spørgsmål den 25.12.03 netop den dag,hvor der ikke blev sendt mail.
Som ny bruger kan han/hun jo være i tvivl om,om der er kommet svar på spørgsmålet. Han/hun har ikke tænkt på at følge med på "seneste 25"

>pallebhansen
Som almindelig bruger får man kun tildelt 20 point, som så bliver forhøjet med 20 point 1 gang om dagen hvis man logger sig på.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : h_blunck

Dato : 26-12-03 10:59

Tak for svaret pallebhansen.

Tak til alle som deltog.

Godt nytår til alle.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse