/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
FZ 50 indsugningsstuds
Fra : rasmusbuh
Vist : 573 gange
200 point
Dato : 25-12-03 21:27

På en FZ sidder der en heere neder indsugningstuds. Det ved vi alle vidst. Men den sidder fast med to normale bolte, og så to bolte uden hoveder der virker fuldkommen umulige at skrue ud, hvordan i al verden fjerne man disse? Håber i kan hjælpe mig for jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!?!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-03 22:43

Tag de nederste ud

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-12-03 01:00

Når de to med hoveder er taget ud, kan studsen drejes og trækkes væk. De to uden hoveder er bare styr, som er støbt fast .
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 26-12-03 01:03

Er du sikker? Den sad ellers urokkelig fast efter at de to med hoveder var taget ud! Skal der bare lidt ekstra kræfter i eller hvad, og er du 100% sikker?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-03 01:15

Det kan godt sidde lidt fast men det skal kunne komme løst venligst SUNE

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 26-12-03 01:52

Jeg har lige været ude i værkstedet og prøve og den sidder fanme hard as rock. Den kan ikke rokkes løs! HJÆÆÆLP

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-12-03 01:54

Du er sikker på det ikke er unbracoskruer, med 6-kant indvendig?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 26-12-03 01:59

Ja 100%. mod karburatoren sidder der to 6kant bolte med stjenekærv i. Mod oliepumpen sidder nogen der ligner enden af en bolt og stikker op. Ingen gevind ingen noget, og det kan godt se ud som om kabelarmen til oliepumpen sidder fast på en af disse underlige bolte...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-03 02:01

Wd40 skal der til Godnat hilsen SUNE

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 26-12-03 02:02

Jeg har brugt cirka 1 liter wd40 og det er sku ikke til at rokke

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-03 02:23

Mellem studsen og cylinderen sidder membranen, ind i cylinderen sidder der kun 2 bolte med sekskanthoved, pakningen kan godt klæbe lidt, men ellers træk den udenfor en knallertforretning, og spørg, det koster ikke at spørge.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : rasmusbuh

Dato : 26-12-03 02:38

Jeg tror sku nok det skal virke. Tak for de goe svar.