/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tyverri Sikring ???
Fra : jesper_m_h
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 25-12-03 16:54

Lige et spørgsmål om bil tyveri og des ligende

Jeg arbejder på en går hvor vi brúger "flytbare" folde med el hegn, disse hegn er med accu drift Dvs. Med batteri.
Og så er det at jeg tænker, alt det med alarm er meget godt MEEEEEEN hvis man nu, kan man det ja men man må nok ikke, eller hvad nu hvis man skilter med det, det SKAL vi på gården når hegnet går ud til offentlig vej.
Hvorfor så ikke i bilen, det bruges jo hos guldsmede og sådanne steder.

Og jeg tror at den poda type som vi bruger er kraftig nog til at man ikke sådan lige overser den selv med arbejdshansker på, og her taler jeg af egen AVVVVV AVVVVV AVVVVV erfaring.

Mvh
JMH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-12-03 17:41

Nej det bruges ikke ved guldsmede og sådanne steder.
Og med tørre arbejdshandsker, kan du ikke mærke det.
Men i alle tilfælde må der ikke bruges stærkstrøm til tyverisikring, for det første kan nogen uforvarende (børn ældre med hjerteproblemer), eller for den sags skyld, din onkel der lige vil flytte bilen, dø eller skades, men selv om det ikke er uforvarende, er det strengt forbudt, og hvis "tyven", eller en anden skades, skal du erstatte alt. Du må heller ikke gennembanke eller slå en tyv ihjel. Det eneste du må er at tilbageholde en gerningsmand med fornøden magt (civil anholdelse)
NB. den største sansynlighed er at du eller uforskyldte kommer til skade, ligesom der er flere dødsfald uforvarende af skydevåben i USA, end der er tyve der skydes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-12-03 00:10

I forlængelse heraf, er spørgsmålet, om bilen overhovet kan klare at du sender en sådan strøm til. Men det er selvfølgelig en anden sag.

Spørgsmålet er så om det er tilladt.
Hvis området er lukket, og det i den forstand, at ikke en gang et postbud må komme ind på området, ja, så er det faktisk et spørgsmål on det ikke er tilladt ,hvis det med skiltning er anført at det er med risiko forbundet at røre bilen.

De eneste der kan give dig er konkret svar er politiet.

hvis det omvendt er et offentligt tilgængeligt område, er svaret entydigt nej.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 26-12-03 10:45

Hovsa !!!
Jeg kan godt se hvad der er sket, jeg har ikke været tydelig nok.

NEJ IKKE PÅ Karossen, det vil give problemer med andre parkerede biler ved Bilka og des ligende.
Nej jeg tænker på at sætte strøm til invendigt på Strategiske steder, Stereo styret sædet Osv, så kan det "kun" gå ud over mig selv hvis systemet skulle fejle,
yder foresvar er vist kun i mexico, portugal, og nogle få andre lande hvor panserede køretøjer er normen.

Som vi alle ved kan en HARDCORE biltyv omgå prof alarmer og startspærre i løbet af et øjeblik når de først er kommet ind i bilen og det er lige her jeg har tænkt at der sætter man ind,

Parolen er "proffer følger regler, amatøre er utilregenlige"

Grunden !!! jeg har fået demonstreret en "krypton rat lås" til montering mellem pedaler og ret, det to Ca. 15 Sek at åbne den, der blev jeg godt nok forskrækket, det er jo et stykke sikkerheds udstyr til 1600+ Kr.

Jeg har selvfølgelig overvejet Gas og den slags men det er helt forbudt uanset hvad man gør.
Men skiltet i vinduerne at der er strøm på, så er det vel tyvens eget valg om han vil tage risikoen ELLER følgerne.

Mvh
JMH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 09:40

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 16-02-04 10:08

Tak pallebhansen
Jeg tuller lidt rundt med det spørgsmål enu, når man bor i et "belasted" milijø som tåstrup gård eller ligende, må man gøre noget.
Det er ikke helt nok med lyd med mindre at den er HØØØØØØJ nok, og det er der nog nogle regler om også, start spærre er ok men så er der det med herværk når bile ikke vil køre.

Summasumarum NOGET må gøres, men hvad.

NOGLE ider

jesper

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-04 14:41

Et er jo at en "krypton rat lås", kan brydes af en prof (hvis han har det rette værktøj med), men jeg mener alligevel at et sådant udstyr forskrækker de fleste tyve. Ellers kan du binde en kædelås (De fåes meget kraftige) rundt om stolen og rattet, så skal tyven først fjerne rattet, eller stolen eller save en sådan over.
Jeg mener jo at lyd er udemærket, hvis bilen ellers er et sted hvor der er mennesker, (for selv om tyven ved at han hurtigt kan slå det fra, ved han ikke om der er givet besked til politiet), men det bedste er at undgå at tyven går ind, fordi han synligt kan se det er vanskeligt, (mærkater på vinduet: Tyverisikret) så han tager bilen ved siden af i stedet.
Nu er det heller ikke alle mærker der er lige tyveribelastede, selvom jeg ikke ved om det er en Rolls du kører i.
Der findes desuden skjulte GPS sendere, men det kræver at nogen ringer til "centralen" og beder dem spore den. Men det er desværre en dyr løsning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 23:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 07:22

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 14:05

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jesper_m_h

Dato : 23-07-04 14:36

Tak for svaret pallebhansen.
Og undskyld vente tiden