/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows-APPLE
Fra : TEAS
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 25-12-03 04:32

Jeg har læst at APPLE er bedre end Windows fordi APPLE understøtter flere platforme end Windows.
Hvor stor er forskellen og kan alle programmer til Windows bruges med APPLE?
Kan APPLE bare sættes ind uden videre??
Jeg har ikke selv noget begreb om det.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-12-03 09:40

det ved jeg heller ikke,men apple er en mac pc,og her kan du osse stille spørsmål,
og læse andres:
http://www.mediamac.dk/index.php?page=forum:search,
men appke pc er nohet dyrere end andres...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-12-03 09:40

ps skriv apple i søgefeltet

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 25-12-03 11:35

Apple er udviklet af Mac. For bare nogle år siden, svor hele den grafiske branche til Mac. Dette er på retur. Af nyindkøb i den grafiske verden, er ca. 40% mac resten PC. Den primære årsag er, at PC har indhentet hastigheden på Mac, og PC er meget billigere. Med hensyn til programmer, er en del udviklet såvel til Mac som PC. Du kan få et overblik her. http://www.computerstore.dk/default.asp?nav1=Software
Vi arbejder bl.a. i den grafiske branche, men kører nu kun PC. Et meget stort trykkeri, vi arbejder sammen med, er nede på 30% Mac. Meget brugte grafik programmer, eks. Adobe / Corel udvikles både til Mac og Pc. Dog tror jeg ikke, fremtiden ser lyst ud for Mac. Måske hedder styresystemer noget helt andet om et par år. Linux måske

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-03 16:46

Omvendt: Mac er udviklet af Apple.
Så det er Apple, fremtiden ikke ser lys ud for.
Men det har den aldrig gjort - og de klarer sig alligevel strålende.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 25-12-03 17:06

<<<Rellom

Den fik jeg lige vendt på hovedet. Firmaet er udviklet af computeren
sgu da en frisk computer, når den kan udvikle et firma som Apple

<<teas sorry

JMS

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-03 17:11

Det er nok lidt sent at hoppe på Appel/Mac vognen.
Fremtiden (tror jeg) bliver åbne styresystemer med fælles programflader, og et af de åbne er Unix-baserede styresystemer som Linux.
Vil du prøve et linux styresystem kan det downloades gratis her. 6-700 mb og lægges på en CD-rom som "kører" direkte i din ram.
http://www.sslug.dk/julekalender/24.php3 (det tager et stykke tid at hente det)
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 27-12-03 23:45

Tak for svaret emese
det nytter ikke at gå tilbage i udviklingen!
Jeg vil afvente og se hvad Longhorn har at tilbyde til sin tid.
mvh
Teas