/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netværkinstall win 3.1
Fra : bog
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 24-12-03 16:17

Er der en der hurtig kan give en vejlening
til installation af netværk i windows 3.1

Jeg ville gerne kunne gøre det via de indbyggede drivere i windows.

Jeg skal bruge det til stofanet og fildeling

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-03 13:46

Skal lige prøve at huske tilbage
ver. 3.11 det var den med hjerterfri. Allerførst skal du være sikker på, at din version er windows to workgroups. Hvis ikke, får du det aldrig til at virke. Svært nok i forvejen.
Gå i dos, skriv netuse så kan du se, hvorvidt du har et netværk. Derefter skriver du netstart så skulle dit netværk starte. Hust på dine PCér, at lave share på drev, printere o.s.v.
Tror det er noget lignende dette, (hvis jeg husker rigtig, det er 9 år siden 1995

mvh
jms

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 25-12-03 18:54

Du kan også gå ind i kontrolpannellet vælge netværk og her skal du opsætte TCP/IP. Altså hvis du har en DHCP server (f.eks. i din router) kan den tildele denne opsætning ellers må du den hårde vej med manuel indtastning. Husk at Workgroup skal sættes til det samme hvis du skal kunne se andre computere på dit netværk. På WinXP bliver det på XP-home sat til MYHOME men tidligere versioner er det altid "workgroup". Prøv og spørg når du "støder" på problemmer.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 26-12-03 11:46

Jeg har nu forsøgt at få det til at køre efter jeg opgradcere til ver. 3.11
Men jeg ike finde en tcp/ip. protokol nogen steder

og jeg har INGEN ROUTER kun en billig switch

hvor findes andre computere henne hvor fra jeg kan til føje netværks drev.
Jeg skal have tcp/ip til føjet for at kunne køre stofanet

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 13:36

Jeg sidder lig og overvejer, gad vide om 3.11 i det hele taget kan køre bredbånd....
Netværk mellem PCér er noget lignende jeg skrev, og modem kan man også tilføje, men TCP/IP eller IPX kan så vidt jeg husker ikke køres fra 3.11
Lad os se, om der kommer flere indlæg

JMS

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-12-03 17:38

Du skal tilføje protokollen Microsoft TCP/IP. Her skal du så indsætte din "IP-informationer". Jeg sidder ikke lige med en Win311 for at guide, men så vidt jeg husker er der en "tjekbox" hvor man vælger at starte netværket. Når dette er gjort kan du i "Filhåndtering" se andre computere eller i "DOS promt" skrive "net use" eller "net view". Du skal være opmærksom på at Win311 ikke er særlig anvendelig på Internettet da browseren ikke er "Up to date". AntiVirus kommer vist også til at knibe.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 26-12-03 18:53

jeg tror jeg har tænkt mig at give op.
Kan ikke finde en tcp/ip protokol nogen steder
uden jeg skal have fat i andre drivere for at få det til at køre.

Har før har været inde i netværksmonitor men nu kan jeg ikke det længere.

Selvom jeg får det til at køre kommer jeg ikke til at bruge det ret tits.
da jeg for det meste starste op i windows 98se hvor alt netværk køre som det skal.
er ikke netværks professer

Godkendelse af svar
Fra : bog

Dato : 26-12-03 18:54

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 19:14

Selv tak, det er dæleme også lang tid siden, jeg har passet et netværk med win 3.11

Godt nytår

mvh
jms

Kommentar
Fra : bog

Dato : 27-12-03 00:14

men det kører bare ikke
selvom det lyder letnok kommer det til at blive meget svært.

Nu har jeg slettet alt netværk og prøvet igen på et senere tidspukt.
Når jeg kan komme ind i cdcromdrevet
men ellers tak for svaret det skal nok virke før eller siden