/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP genstarter
Fra : Falcham
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 24-12-03 14:14

Når jeg beder min computer om at slukke i XP, genstarter den bare, hvad skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 24-12-03 14:27

Gå i kontrolpanel-strømstyring-Avanceret- Afbryderknapper -Sluk PC
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 24-12-03 14:32

Den knap finde ikke i avanceret, der finder kun muligheden for at have en icon på proceslinien

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 14:38
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-12-03 15:01

Har du skiftet motherboard?
I så fald har du opdateret chipsæt drivere med den CD, der fulgte med det nye motherboard?

Har du lige skiftet til XP?
Igen har du opdateret chipsæt drivere til drivere, der passer til XP?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-12-03 16:23

Falcham>>> det forstår jeg ikke. Har du ikke mulighed for indstillinger i "Strømstyring"
Altså som "ofa" skrev: Kontrolpanel -> Strømstyring ->Fanebladet Avanceret -> og så under Afbryderknapper at lave dine indstillinger.
Screenshot her: http://www.hcma.dk/apm.htm

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-03 16:26

hej
1.skriv i kør i menuen start
msconfig
vælg her valgfri start og fravælg [ ]indlæs stsrt elementer
genstart,og prøv derpå at lukke.
2.start-kontrol panel-system-avanceret-start og genoprettelse
fra vælg her [ ]genstart automatisk ved system fejl
3.manse9933 links - kan skyldes Easy CD / Direct CD hvis du har dem
4.kontrol panel-strømstryring
se om apm er sat til / hvis ta det fra hvis ikke sat det til
5.har du nogle af disse hardware:
Supermicro X5DAE dual Xeon motherboard,Asus A7M-266D,Y-SB3 Logitech Internet Keyboard ,Logitech MouseWare 8.6.
eller sat noget med usb til.
mm man kan blive ved,men prøv det her,nr.2 kan ved systemfejl under lukning give en blå skærm derefter med fejlcode,så man kommer vidre
men prøv....

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 24-12-03 19:29

Jeg tror bare at du skal rette det i BIOS'en..

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 25-12-03 14:51

Er du sikker på at din computer uderstøtter APM (så Windows kan slukke den)?
For kan den ikke det, vil din computer bare genstarte. Du kan slå APM fra i
Kontrolpanel -> Strømstyring, under fanen APM

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 26-12-03 21:39

Tak for svaret xou.
Det var problemer med mit Logitech software