/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brugt bundkort+orginal window's
Fra : frederikshavn
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 24-12-03 12:45

Jeg har fået tilbudt en brugt bundkort,fra en kammerat,og mit spørgsmål er,at min pc'er er købt med et orginalt windows me'og min kammerats med xp,så vil jeg spørge om jeg kan lægge mit org.window's me,ind på min pc'er,hvis jeg køber han's bundkort,som er købt med en org.xp,jeg har nemmelig hørt at et org.window's kun kan lægges ind til den pc'er som windows er købt til

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 24-12-03 12:53

Det er der ikke noget problem med,tænk,man bliver da nød til at kunne skifte hardware en gang i mellem,når det går i stykker.

Kommentar
Fra : bebop

Dato : 24-12-03 12:56

en window's er død med pc'ern så du skal købe en ny.
men du kan købe en OEM-Window's hvis du også køber et net-kort
M.V.H.
Bebop

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 24-12-03 12:58

Tak for svaret Manse9933.tak for det,du har lige sparret mig for en masse penge

Kommentar
Fra : bebop

Dato : 24-12-03 12:59

bundkort regnes af Microsoft som (pc'er) så nut Bundkort nyt Window's

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 13:02

jeg har skiftet alt muligt på en pc med OEM styresystem,bundkort,HDD,netkort,
lyd kort,o.s.v o.s.v alt,og genindstalerer OEM versionen,fra en anden pc,uden problemer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 13:05

tænk,vis ens bundkort gik i stykker og man blev nød til at sætte et nyt i
så skulle man ud og købe et nyt styresystem,no way,det er en myte ud fra mine affaringer,

Kommentar
Fra : bebop

Dato : 24-12-03 13:05

ja, men det er ikke ok hvis du spørger Microsoft

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 13:08

det eneste man kan gendkendes på ude fra er ens ip og net kort mac adresse
og net kort har jeg skiftet ud op til flere gange på samme pc uden problemer,også pc navn er blevet ændret hver gang.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 13:12

nej selvfølig er det ikke ok hos microsoft,de vil jo sælge så mange styre systemer så muligt,vis de kan,men du må også huske på at det er fuldt lovligt når styresystemet er på den samme pc,man skal da kunne skifte hardware når det går i stykker.

Kommentar
Fra : bebop

Dato : 24-12-03 13:13

det er stadig forbudt, man kan altid ringe til Microsoft og spørge

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 13:14

brugt eller nyt,hip som hap

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-12-03 13:15

det er sku da ikke forbudt at skifte hardware på sin pc

Kommentar
Fra : bebop

Dato : 24-12-03 13:15

ring og spørg

Kommentar
Fra : bebop

Dato : 24-12-03 13:17

det er stadig bundkort regnes af Microsoft som (pc'er) så nyt Bundkort nyt Window's

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-12-03 13:21

Der er lige et lille problem, nemlig driveren til det bundkort du sætter i.
Hvis ME ikke selv finder ud af dit "nye" bundkort skal du:
1. lægge driver cd (som måske følger med det "nye" bundkort) i og køre det.
2. eller finde driveren på nettet.
Din ME vil sikkert bruge lidt tid på at genkende det "nye" bundkort, men ellers har du måske en recovery CD til din ME.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-12-03 06:48

b

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-12-03 07:46

10 myter om licensering>
7)Produktaktivering afholder kunder fra at skifte eller opgradere hardware

http://www.microsoft.com/danmark/license/piracy/activation/piracy_productactivation_top10myths.asp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-12-03 08:21

frederikshavn> vis det skulle blive nødvendigt at få en ny installations ID

http://www.microsoft.com/danmark/msdk/content/cservice.asp