/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
maestro kort
Fra : granslam
Vist : 2699 gange
45 point
Dato : 24-12-03 10:24

hej er der nogen der ved hvor man kan bruge maestro kort fra bg bank
hvis man spørger bg siger de bare det kan bruges mange steder
er der noger der har nogle eks ??
mvh Granslam

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-12-03 11:18

Hej

Jeg ved det ikke jeg har VISA - dækker mit behov.
Mastercard er vist nok bedre i udlandet, mere anvendeligt men jeg er ikke helt sikker. Skal man bruge det hjemme er Visa / dankort nok - det dur også til betaling på nettet.
Du skal lige være opmærksom på at BG snart begynder udsendelse af nye kort med chip.
God Jul
Benjamin

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 24-12-03 11:38

Benjamin.Hansen
der er ikke mastercard men maestro som er noget hen af visaelektronic fra den danske bank det er et kort der ikke kan overtrækkes
mvh Granslam

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-12-03 11:59

Ok

Held og lyke med det, der er så mange nye ting

mvh
Benjamin

Accepteret svar
Fra : thf1977

Modtaget 45 point
Dato : 24-12-03 13:18

Det kan efterhånden bruges rigtig mange steder - og ejes vist iøvrigt af de samme som ejer MasterCard. Ifølge deres hjemmeside (www.maestrocard.com) kan det bruges i over 25000 butikker og mere end 3600 hæveautomater rundt omkring i Danmark..

Kig på hjemmesiden for mere information:
http://www.maestrocard.com/cgi-bin/wheretouse.cgi?country=025®ion=03&Select+a+country.x=49&Select+a+country.y=13

Her kan du også søge på præcis hvilke hæveautomater der kan håndtere MaestroCard - selvom jeg har en idé om at det er stort set alle.

-Thomas

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 24-12-03 13:25

ja men hvilken butikker/butikskæder

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 25-12-03 10:12

<<grandslam
Her har du linket til BG bank:
http://www.bgbank.dk/bgnetbank
Men ikke engang her, oplyser man eksakt, hvilke butikker / butikskæder.
Men jeg tror, at generelt svarer det til et dankort, dog med den forskel, at maestro kan du anvende i udlandet. Lidt som et visa dankort.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 26-12-03 10:43

Tak for svaret thf1977.