/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Øhhh! 24 dec. år ??????
Fra : CLAN
Vist : 555 gange
24 point
Dato : 24-12-03 00:04

Øhh bøhh... fejre vi nu tingene på den rigtige dato ?

Ifølge dette link http://home19.inet.tele.dk/bhn1/horoskop.html så: Jesus fødtes den 22 juli år 14 før Kristus!
Det må pokker ta' mig da ligge lidt fra d. 24 dec.
OK! Det kan selvfølgelig også være et par stjernekiggere, der har fået for mange http://www.tuborg.dk/kampagner/j-dag/konkurrence/index.html

Kan I alle ha' en rigtig glædelig jul
Søren

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 34 point
Dato : 24-12-03 00:11

Hej CLAN
Du kan da ikke mene, at vi faktisk slet ikke fejrer jul på det rigtige tidspunktKors i hytten - så smid dog and og gaver af he.... tilVi ska' sgu da gøre det rigtigt

Frida...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-12-03 00:16

Howdy Frida
Ud og pand geden en med grydelåget
Suk... alle mine "juleting" brast ved at kigge på det link
Er på vej ind under dynerne for F***** ta' mig om så'n et par stjernekiggere skal ødelægge min jul med andesteg, rødvin, risalamente, råhygge med fam. osv. osv.
Julehyggeknuzer
Søren

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-12-03 00:22

Jamen så sov godt CLAN. Få lige gjort plads ikk' - ud men gravbasserne

Frida.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-12-03 00:24

jeg skal nok gøre "plads"

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-12-03 00:24

Det er faktisk rigtigt. Om den anden dato så er rigtig, står lidt hen i det uvisse.
Betlehem-stjerne som slet ikke var en stjerne men en komet, har man regnet tilbage på hvornår den egentlig var synlig, er både dato- og årstalsmæssig helt forkert fra den 24 dec.

Pyt med det, julen er jo ikke en kristen opfindelse, men en hedensk.
Men anden og gaverne dem vil vi have.

Ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-12-03 00:27

Hej elle... hørt, hørt - jeg skal æde og drikke, så jeg får strækmærker (om ikke for andet, så i sympati med de gravide af modsatte køn)
Nat, nat... skal lige ind under træet og klemme og ryste pakkerne inden
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-12-03 00:32

NB: Burde ha' kastet denne under "Smalltalk"... benyt tråden som sådan

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-12-03 01:49

<<clan
Nu kikker i jo med lidt andre øjne i molboland, eller var det lidt nordligere du boede???
Men du har ganske ret, datoer er ikke hvad datoer har været.
Bare tag et Excel regneark (eller acces), hvis man ikke lige får det rigtig sat på plads, er datoen måske den 01.01.1901
har jeg prøvet
god
og på lørdag, kan vi jo sammenligne vore strækmærker....... eller whiskeyhoveder..
JMS

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-12-03 09:58

Skide osse være med juleaften - 1 og 2. juledag er da meget sjovere
*GG*kan sagtens forestille mig både Søren og JMS med henholdsvis stækmærker og whiskyhovederog FLYT dig nu lidt Søren!!! -du FYLDEReller er det Freja

Frida ønsker alle en god
Hygge her fra Jylland.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-12-03 11:44

Molboland... næhhh JMS, det er altså Djursland (nabo til dem du tænker på) Jeg kommer fra Grenaa, Grenaa byen ved vandet centrum i landet

Frida... vapserne ryger ud, hvis du ikke kan være der
Tilslutter mig det med 1 & 2 juledag - Hold da helt ferie hvor en omgang håndværkere

Kan I alle ha' en rigtig dejlig og rigtig glædelig jul
Søren (som snart har travlt i køkkenet)

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 24-12-03 11:45

Tak for svaret fridaflip.
Først til mølle...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-12-03 12:01

<<clan
Rigtig god jul herfra
Jeg får ogå travlt, normalt er det mig der kreerer aftensmaden, med and og hele svineriet.

Vidste godt det med Grenå, men naboskab kan smitte lidt
1 & 2 juledag, jaeh,, der er man vel lidt inkompetent
Rigtig god jul allesammen
mvh
jms

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-12-03 14:18

undskyld mig

men er det ikke kristus's fødselsdag vi fejrer..?? jeg tror da ikke at der var nogen der fejrede min fødselsdag 14 år før jeg blev født

go'

&

godt

Mvh

Solgaard