/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Siemens 4015 Trådløs telefon > SMS?
Fra : AllanJ
Vist : 664 gange
120 point
Dato : 14-03-02 08:42

Hejsa!

Hvorfor kan man ikke sende sms vha. af sin trådløse fastnet-telefon (telefonen understøtter det), er det fordi fastnettet ikke understøtter det?
I så fald, vil det så blive understøttet i fremtiden?

... og jeg har indtastet beskedcentralens nummer på telefonen.

Mvh. Allan Johansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 10:43

Den 14/03-2002 klokken 07:42, skrev "AllanJ" <AllanJ.news@kandu.dk> i
<UlYj8.2056$FT.53850@news010.worldonline.dk>:

> Hvorfor kan man ikke sende sms vha. af sin trådløse fastnet-telefon
> (telefonen understøtter det), er det fordi fastnettet ikke understøtter
> det?
> I så fald, vil det så blive understøttet i fremtiden?

> ... og jeg har indtastet beskedcentralens nummer på telefonen.

Det er heller ikke lykkedes for mig.
Jeg var meget i tvivl om nummeret til beskedcentralen. Da jeg har Sonofon
mobilabonnement, indsatte jeg deres nummer. Men, efter en times tid, kom
beskeden retur

Med venlig hilsen,
Kjeld

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 12:41

"Kjeld Nielsen" <kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse
news:3c907185$0$18466$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg var meget i tvivl om nummeret til beskedcentralen. Da jeg har
Sonofon
> mobilabonnement, indsatte jeg deres nummer. Men, efter en times tid,
kom
> beskeden retur

Hvis beskeden kom retur så er der jo protokolmæssig forbindelse med
SMS-centralen
Hvilket fejlkode fik du retur (helst fejlkoden, og ikke telefonens
fortolkning af den)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : AllanJ

Dato : 14-03-02 14:46

> Hvis beskeden kom retur så er der jo protokolmæssig forbindelse med
> SMS-centralen
> Hvilket fejlkode fik du retur (helst fejlkoden, og ikke telefonens
> fortolkning af den)

Man får ikke nogen fejlkode fra SMS-centralen, kun fra telefonen... og det er FE, som er lig med: Fejl Under Overførsel af SMS-beskeden... men det er rigtigt nok det med at der går en times tid ca.!

Jeg har lige læst i manualen: man skal have "Udgående nummervisning" aktiveret (altså, man må ikke have hemmeligt nummer), man skal vist også have "vis nummer"....

Mvh. Allan Johansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 14:41

Den 14/03-2002 klokken 12:40, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> i <3c908c22$0$99238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Hvis beskeden kom retur så er der jo protokolmæssig forbindelse med
> SMS-centralen
> Hvilket fejlkode fik du retur (helst fejlkoden, og ikke telefonens
> fortolkning af den)

Jeg prøvede lige igen. Det er nok forkert at sige, at meddelelsen "kom
retur". Feljmeddelelsen, - som kommer efter ca 15 min. siger, at den ikke
er sendt. Fejlkode FD, som iflg manualen er:

FD: Hvis nummeret på SMS-centret mangler, eller hvis
det er gemt forkert, kan du ikke sende og modtage
SMS-beskeder. Kontrollér, om SMS-fastnetcentrets
telefonnummer er gemt korrekt (se side 54).

(Jeg kan kun se telefonens fortolkning af fejlen).

Ved nærlæsning af ovennævnte fejlmeddelelse står der godtnok
"SMS-fastnetcentrets telefonnummer". Fejlen er måske, at jeg har
specificeret Sonofon's nummer?

Har TDC et tilsvarende nummer?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 20:32

"Kjeld Nielsen" <kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse
news:3c90b5f6$0$66978$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "SMS-fastnetcentrets telefonnummer". Fejlen er måske, at jeg har
> specificeret Sonofon's nummer?

Der er så nok tale om et specifikt center for fastnet-sms
Jeg ved ikke om TDC har et sådant

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 120 point
Dato : 15-03-02 08:31

Prøv at kontakte den operatør du bruger, kundeservice må kunne hjælpe dig med ovenstående problem ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 10:42

"AllanJ" <AllanJ.news@kandu.dk> wrote in message
news:UlYj8.2056$FT.53850@news010.worldonline.dk...

> Hvorfor kan man ikke sende sms vha. af sin trådløse fastnet-telefon
> (telefonen understøtter det), er det fordi fastnettet ikke understøtter
> det?
Der er pt. ingen teleselskaber i dk som understøtter fastnet SMS.
Der er i øjeblikket systemer i drift i Tyskland og Italien (Sverige,
Spanien og England er på vej).
Så det er kun et spørgsmål om tid før danske selskaber ser fidusen!

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 14:36

Den 15/03-2002 klokken 09:41, skrev "Tim Sorensen"
<timsorensen@mail1.stofanet.dk> i
<2dfc209e9d8afbe80dbf6ac850e63fb5.78037@mygate.mailgate.org>:

> Der er pt. ingen teleselskaber i dk som understøtter fastnet SMS. Der er
> i øjeblikket systemer i drift i Tyskland og Italien (Sverige, Spanien og
> England er på vej).
> Så det er kun et spørgsmål om tid før danske selskaber ser fidusen!

Tak for oplysningen. Det luner at vide, at det hverken er telefonen eller
mig, der er noget galt med

Med venlig hilsen,
Kjeld

Kommentar
Fra : AllanJ

Dato : 18-03-02 08:58

TDC regner med at understøtte SMS via fastnet i starten af sommeren!
Andre selskaber ved jeg ikke lige helt med...
Mvh. Allan Johansen

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 22-12-06 16:20

Hej

Godt nok et gammel indlæg men aligevel er det aktuelt.
Har nemlig snakket med en i TDC buikken. Hun sagde
at TDC ikke understøtter denne service....

Hvis der er nogen der er klogere, vil jeg da gerne høre
mere til det....

Mvh,
JHVP