/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Deskjet 720c problemer
Fra : Sunowich
Vist : 544 gange
22 point
Dato : 23-12-03 21:58

Hvergang jeg skal printe noget skal jeg ind og ændre i indstillinger på papirtype og vælge sort hvid og godkende og ind igen og vælge farve igen for at den vil virke det er det samme både i win 98 og xp. Gode Ideer???? Julehilsner SUNE

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-03 22:00

Glemmer du at klikke på anvend efter indstilling.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-12-03 22:00

Nej

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 22:02

Der må være et sted der er noget der hedder standard, så bare lav dine indstillinger og så gem dem som standard, så vil den køre med de indstillinger hver gang

Fijala

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-03 22:15

Der kan jo ikke ske meget ved at fjerne din printer driver, genstarte og så geninstallere den!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 22:24

Der må være et sted du kan gemme dine indstillinger som standard

Fijala

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-12-03 22:48

Det er du desværre nød til.
Din printer understøtter ikke en default opsætning, og du kan ikke gemme en standardinstilling.
Der er ikke andet, end at finde dig i, at sådan er livet

mvh
jms

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-03 22:52

Default og standard er ikke samme sag her.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-12-03 23:02

<<teil
Forklar mig bare lige venligst, hvordan man gemmer printeropsætning på en desk jet 720 c.
Ville måske være mere relevant ?????
Fordi, det kan du bare ikke.
På printere med RIP, eller en anden form for hukommelse, kan du gøre dette. Ellers ikke. OK
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 23:17

Var det ikke noget med en Hp 845C til 300kr. med nyopfyldte patroner.
Jeg har tilfældigvis lige en på lager. da jeg har skiftet 2 printere med 1 pga pladsmangel.

Fijala

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-12-03 23:23

<<FIJALA
Patronerne er jo de dyreste

jms

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 23:30

Ja og hvad er 300,- hvis man lige står og skal bruge en printer

Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 23:51

Sunowich

På den første side i softwaren er der en knap ved navn standard. Som jeg sagde fra starten skal du bare lave dine instillinger og så trykke på standard, så skulle den være der.
Har hentet driveren fra hp hjemmeside og manualen kan du finde her.
http://h20015.www2.hp.com/content/common/manuals/bpd06720/bpd06720.pdf

Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 23:56

<JMS<

Du må vist også hellere kigge manualen igennem, da det altså godt kan lade sig gøre.

Fijala

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-12-03 01:16

<<fijala
Ja, du kan da godt lave et printsetup, som programmer du arbejder i husker. Du kan bare ikke lave et setup, som printeren husker. d.v.s. lukker du et program, og skal printe igen, skal du starte forfra...

JMS

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-12-03 08:09

<JMS>

Det kan godt være det er mig der husker forkert, men man kan vel vælge alle sine opsætninger med papir, farve liggende, osv.osv og så trykke på standard, så må alle indstillinger vel være gemt så printeren ved at det er sin standardopsætning.
Eller er det bare mig der er hjernelam.

Fijala

I ønskes alle en rigtig glædelig jul.q

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-12-03 10:25

Hejsa

i Xp klik på instillinger>> printere og fax enheder
højreklik på din printer (hp 720c) >> egenskaber >> udskriftinstillinger >>
avanceret >> vælg papirtype in/out (A4 ved at klikke udfor har du mulighed for at ændre..
klik under "grafik" og vælg "ICM Metode" >> ICM metode håndteres af værts system.
klik ok hele vejen tilbage.
hvis der er flueben i Speciel under fanebladet papir/layout skla du fjerne dette.

ovennævnte instillinger sættes som "default" når printeren installeres enten i Win98 ell. XP/2000

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-12-03 11:04

<<fijala tror at knappen du mener er vælg som standard. Derved menes, at det er denne printer man vælger som standard.
Geberelt er det sådan, til og med win2000proff. at man ikke kan gemmer en printsetup fra gang til gang medmindre printeren har hukommelse (evt.rip)

<<dk måske er der en mulighed i XP, jeg kender ikke dette program 100%

allesammen
JMS

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 22 point
Dato : 24-12-03 11:29

>JMS<

Er der da helt løbet en maske i strikkehuen?
Undskyld udtrykket, men i softwaren til f.eks Hp720C kan man faktisk vælge farve, papirtype, udskrivningskvalitet o.s.v. o.s.v. hvis man bere klikker på knappen "standard" i softwaren, så vil det blive gemt som standard for enhver udskrivning i fremtiden lige indtil man laver det om igen. Den kommer sågar og spørger om du vil gemme dette som standard i fremtiden eller sådan noget lignende.

Fijala

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-12-03 11:53

>>JMS du får heller ikke ret her
hvad Fijala skriver om printeren 24-12-03 11:29 er 100% korrekt.
jeg kan pt. oplyse vi har både hp 710c og 720c printere her på kontoret

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-12-03 12:14

OKKK
Måske husker jeg forkert... Vi har en enkelt 870CXI, men bruger den aldrig ( gad vide om den virker )
Her på kontoret printer vi proff (meget store maskiner), men måske har jeg lavet en
Mener bare at kunne huske, at alle de inkjet printere, skulle man sætte op hver gang
Over RIP, kan vore maskiner huske de sidste 25 job, uanset størrelse, så vi går bare i hold Q, vælger evt. et gammelt job, maskinerne husker setup, herunder papirkvalitet, papirstørrelse, samt hvor meget farve de skal smøre på.
Undskyld hvis jeg har kvajet mig
Glædeligt
mvh
jms
nb. vil sgu lige forsøge på vor museumsgenstand 870CXI, (tror den er fem år gammel)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-12-03 12:31

Tak for alle rådene men de virker desværre ikke kun hvis jeg udskriver farvebilleder ikke hvis det er skrevene papirer med evt logo el lign SUNE

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-12-03 12:38

<<sunowich
Det anede mig.
men glædelig
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-01-04 19:42

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-04 10:23

Tak for svaret Fijala. Det virker stadig ikke ordentligt men er ved at rydde op *S*Sune