/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slettes !!!
Fra : hemijola
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 23-12-03 19:24

Min kære gamle far, har fået et program ind på en eller anden måde som hedder xxxmovie, måske sammen med noget andet skrammel som vi har fået slettet, når nu jeg prøver på at få det program slettet, skriver den " kan ikke slettes" han kører win 98 ..... hva hulen gør den kloge mand

Lars

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-12-03 19:26

Hvilket program er det?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-12-03 19:27

Lyder spm snavs

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : hemijola

Dato : 23-12-03 19:28

Hej Jens

Det er et program som viser ultra korte porno sekvenser, bla aldrende kvinder i selskab med en banan !!

Lars

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-03 19:38

Hejsa Lars

Prøv lige dette også.

I Windows er det muligt at afinstallere de fleste programmer, man kan bare vælge Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanelet og så får man en oversigt over programmerne. Problemet er bare, at hvis man sletter et program uden at bruge dets afinstalleringsprogram, bliver det stående på listen, men man kan ikke fjerne det, for det er jo allerede slettet. For at fjerne det, skal man starte registreringseditoren.
Start-kør-her skriver du regedit
Derefter skal man gå ind til folderen HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall. Her kan man se alle de programmer, der ligger i afinstalleringslisten. Hvis man vil fjerne et program, skal man blot markere dets nøgle og trykke på delete og efter genstart af Windows skulle problemet være løst.

MVH Brian

Ps_når du aligevel er inde i regedit så prøv at søge efter navnet xxxmovie
hvis du trykker ctrl+b så kommer der en søgeboks frem hvor du kan skrive navnet-og klikke på næste,hvis den finder noget med det navn,så sletter du og søger igen indtil den siger der ikke findes mere.

Kommentar
Fra : br0dsgaard

Dato : 23-12-03 19:39

Hvis du kører win98 vil der være mulighed, i og med at der er en dos, at slette den fra dospromt. Find ud af hvilke .exe fil som programmet referer til. Højreklik -> egenskaber. Derefter siger du "luk computeren" "genstart i dos". I dos finder du .exe filen. Vedr. nagivation i dos: for at gå ind i et bibliotek "cd win" for eksempel, hvor win er navnet på biblioteket. Når du har fundet frem til .exe filen skriver du "del XXX.exe" XXX er filnavnet. Dette skulle få programmet fjernet derefter har windows en hukommelse der burde kunne fjerne de resterende filer.

Ved godt at dette ikke er den bedste måde at løse problemet på, men det virker. Dertil vil jeg sige at løsningsmuligheden med at downloade flere share programmer fra internettet ikke vil fungere som du gerne vil have det til. Share programmer er ikke til fordi folk bare er flinke. Dertil ikke mere sagt....

Held og lykke

Brødsgaard

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-03 19:42

Tillæg

Hvis det er din startside som komme frem med disse sex sider
så kan du lige prøve dette også.

Fjern pornoside fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-12-03 19:46

hemijola - hvad hedder programmet ???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-03 19:50

>>br0dsgaard

Prøv at gå ind og læs om programmerne der bliver refereret til her
http://www.spywarefri.dk
så vil du opdage hvad det er for programmer og iøvrigt er freeware hvilket er noget helt andet end shareware.

bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 19:55

Grunden til at han ikke kan slette det er at det starter op sammen windows. Gå ned i start - kør - skriv msconfig - vælg faneblad start - fjern fluebenet ud for programmet der ikke skal starte - vælg afslut øh du skal evt gemme ændringer først) - genstart computer. Når computeren har genstartet kommer der måske en skærm hvor du får besked på at du har ændret osv. afkryds at du ikke vil se denne meddelse igen og tryk ok. Nu kan programmet slettes. Gå derefter i regedit og søg på navnet og fjern nøgleværdien, så skulle det hele være væk.

Fijala

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 23-12-03 20:01

Regedit kommer du til fra start - kør - skriv regedit - faneblad rediger - søg - og skriv så navnet på det som skal fjernes.

Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 20:03

<briani>
unskylg jeg kom vist med noget du havde fortalt i forvejen

Fijala

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-04 23:32

-> hemijola
Jeg ønsker ikke mere at abonnere eller deltage i dette spørgsmål.
Som spørger, skal du følge dialogen op hvis problemet ikke er løst, eller acceptere et af svarene.

bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : hemijola

Dato : 31-01-04 13:17

Tak for svaret Fijala.