/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Chkdsk låser drev?
Fra : Perege
Vist : 327 gange
50 point
Dato : 23-12-03 12:37

Hver gang jeg starter min computer op, kører den en Diskkontrol på et af mine drev. Det er ligesom om programmet er "låst" til at gøre det hver gang.
Kan man slå det fra?
Drevet fejler intet. Jeg kører Xp.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 12:40

Du skal lade diskkonrrollen gøre sig færdig ved ikke at gøre nogenting, så er den der ikke næste gang

Fijala

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 60 point
Dato : 23-12-03 12:41

kig her og se hvad du skal gøre for at slå det fra
http://www.winguides.com/registry/display.php/907/

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 23-12-03 12:46

Tak for svaret technet. Du får pointene, da Fijala skriver at jeg bare skal lade kontrollen køre færdig. Selv om jeg gør det, hjælper det ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-03 12:47

Ok bøjer mig i støvet

Fijala

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 12:51

technet,undskyld jeg blander mig,det tweak du henviser til,det er hvor lang
tid den skal tælle ned før chkdsk går i gang når du boot'er op,så du f.eks.
har 10 sec til at trykke på en tast for at fortryde at køre chkdsk,på den lyseblå skærm.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 12:52

men hjælper det så,må jeg klø mig i hoved bunden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 12:55

og sige

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-03 18:03

lyder godtnok lidt underligt *S* Jeg ville skrive chkdsk "drevbogstav" /f i en dosboks og så sige ja, når man så har genstartet computeren plejer det at virke igen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-12-03 22:15

okey der er også en anden måde at gøre det på nemlig dette

Disable Error Checking at Startup

Start/Run/Regedit. In the right pane, delete this entry: BootExecute autocheck autochk*

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
_______________________________________________________________________________________

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-03 22:38

Men det kræver jo nok at man har sat autocheck til! Hvordan gør man så det? Men du godt se princippet i det du siger technet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-03 22:39

Jeg kan godt se princippet mener jeg! Damn Clint distraherer mig lige nu