/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan gør jeg det?
Fra : NyCe
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 23-12-03 00:37

Hej

Jeg har 2 mail adresser til samme mailbox. Dem kalder vi A og B. Problemet er at jeg modtager mail til A i B- boxen og omvendt. Jeg har lavet nogle postregler men de virker ikke optimalt

Håber nogen kan hjælpe, det skal gerne skæres ud i pap!!!

Glædelig jul til alle

NyCe

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 60 point
Dato : 23-12-03 00:53

Det skyldes formentlig, at jeres to forskellige mail adresser faktisk er tilknyttet en og samme mailboks . Når Outlook Express henter mails , henter den al indhold i den pågældende mailbox, d.v.s både a og b's. Du kan løse det ved at oprette en såkaldt Meddelelsesregel for hver af jeres identiteter. Reglen for a'sidentitet skal sættes op til ikke at hente mails sendt til b's email adresse og omvendt.
Vælg Funktioner/Meddelelsesregler/Post
Opret en ny regel med følgende opsætning:
1. Vælg betingelserne for reglen: "Hvor linien Til indeholder personer"
2. Vælg handlingerne for reglen: "Hent den ikke fra serveren"
3. Beskrivelse af regel: Klik på den blå linie "indeholder personer" og skriv så den email adresse, du ikke ønsker at modtage post på. Tryk derefter på knappen tilføj.
4. Regelnavn: Giv reglen et navn og tryk OK
HUSK at aktivere reglen ved at markere det lille felt til venstre for reglen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 23-12-03 00:54

hej igen
virker det stadig ikke så skriv igen

m v h

Godkendelse af svar
Fra : NyCe

Dato : 23-12-03 01:20

Tak for svaret grausen. Du er en engel

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 23-12-03 10:35

det var så lidt........
glædelig jul