/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
jeg kan ikke tabe mig, hvad skal jeg gør~
Fra : joker
Vist : 869 gange
90 point
Dato : 13-03-02 15:41

hej jeg er en pige på 23 år og har et meget stort vægt problem, hvad skal jeg gøre?
jeg har snart prøvet alt men uden held. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre min læge vil ikke rigtig gøre noget ved det, så jeg står lidt alene med det. jeg skal tabe mig ca. 25 kg. plus det løse! jeg er ville til at prøve alt.

Mvh mulle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 16:22

Kære Joker

På den ene side virker det lidt hårdt at din læge ikke vil hjælpe dig, måske
kan du slå i bordet eller skifte læge. På den anden side er det kun dig selv
der kan gennemføre den nødvendige kostomlægning, lægen eller andre kan ikke
kontrollere hvad du putter i munden.

Så mit råd er at du enten via din læge, en ny læge, en diætist eller et
slankehold (f.eks. motionscenter, De Danske Vægtkonsulenter, vægtvogterne)
får lavet en kostplan der med garanti vil få dig ned i vægt. Dernæst skal du
selvfølgelig beslutte dig for at følge den, og det er den vanskeligste del.
Hent hjælp og støtte fra lægen eller andre i samme situation.

mvh Anja

"joker" <joker.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4oJj8.74$ZI6.12480@news000.worldonline.dk...
> hej jeg er en pige på 23 år og har et meget stort vægt problem, hvad
> skal jeg gøre?
> jeg har snart prøvet alt men uden held. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
> min læge vil ikke rigtig gøre noget ved det, så jeg står lidt alene med
> det. jeg skal tabe mig ca. 25 kg. plus det løse! jeg er ville til at
> prøve alt.
>
> Mvh mulle
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 18:40

Jeg føler virkelig med dig. Jeg er 29 og skal tabe i hvert fald 40 - 50
kg. Jeg har prøvet ALT. Jeg HAR været ved en diætist og få lagt
kostplan, som jeg fulgte igennem et helt år samtidig med jeg cyklede de
6 km på arbejde og hjem igen, gik lange ture osv. Intet skete. Jeg HAR
fået målt mit stofskifte, og alt er normalt. Jeg er flyttet til en meget
lille by i Jylland og var glad, fordi jeg fik en ny læge. Gik derop og
fik at vide, at jeg "da bare skulle købe et klippekort til det nærmeste
motionscenter". Jeg aner ikke hvad jeg skal prøve næste gang Jeg
spiser fornuftigt, ikke noget fedt, mange grøntsager .. Jeg cykler hver
dag og intet sker. Så du er ikke alene. Jeg ved godt, at det ikke er
nogen trøst .. ville bare lige skrive alligevel.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : joker

Dato : 13-03-02 19:10

tak for jeres beskeder men jeg har bare så svært ved alt det med at lægge min kost om for den er næsten ikke til at lægge om da jeg har gjordt det flere gange!
men det men at skulle lægge en ny er bare lidt svært for mig, jeg skal tabe meget snart for jeg kan bare ikke holde til det mere. Det med at gå og kigge på tøj uden at kunne finde noget fordi jeg er for stor, det tager bare så meget på min selvtilid.
Men mange tak fordi i skrev.

Mvh Mulle

Accepteret svar
Fra : Winthereik

Modtaget 90 point
Dato : 13-03-02 20:54

Kære Mulle

Som du er inde på handler vægten meget om selvværd. Det er lige så meget et psykisk problem som fysisk. Der kan komme fysiske gener, der simpelthen vil forcere vægttabet, dér bliver man nødt til at gøre noget pga. helbredet, men indtil da er der kun viljens vej.

Vi lever i en narcissistisk verden, hvor vi selv er verdens navle- derfor fokuserer vi også på det vi kan kontrollere 100 %- nemlig vores fysiske fremtoning. Én eneste hage ved det er at vores fremtoning også kommer fra hovedet- tænker man positivt, har man også en positiv udstråling. Man kommer ind i en god cirkel, hvor tingene glider lettere.

Ang. vægttabet kan jeg sige at jeg personligt havde en periode, hvor jeg gik ind og ændrede kosten og motionen og gik 10 kg ned på 10 uger! Det handler ikke kun om hvad man putter i munden, men bestemt også hvor meget. "Fedtfattige" produkter er noget Anne Larsen og Fanden snakker om, i stedet skal man holde sig til de langsomme kulhydrater: grønsager, korn, dvs. de ting der indeholder fibre- det fylder i maven. Hvis man endelig skal have nogle af de hurtige kulhydrater, bør man hente dem i frugt. Vi kunne snakke om det her længe, men frisk frugt er altså meget lækrere end en pose vingummi, men desværre også lidt besværligere.

Fysisk vil jeg foreslå dig at lave et mindre program bestående af mavebøjninger, armstrækninger, rygløft o.lign. et program der gentages dagligt f.eks. i forbindelse med morgenbadet eller lige inden man går i seng. dertil lægges min. 15 min. daglig intensiv motion, det er der man kommer op og får gang i blodomløbet! det skal være 15 min. i træk som min.! Sjipning er utrolig godt, løb er også en klassiker, nogle cykler andre ruller- eller svømmer!
Verden er mangfoldig. Hvis du vælger at starte i et fitnesscenter, så bed om at få lavet et program, der styrker hele kroppen. Den nemmeste vej til vægttab er gennem muskelopbygning, gennem musklerne forbrænder man meget mere end gennem fedt. Det er ikke for at du skal blive voldsomt muskuløs, men for at komme i en bedre fysisk form. Motionen sætter nemlig også gang i hormonproduktionen, det tilfredsstiller en psykisk- så det er bare med at klø på.

Håbe at du kunne bruge det.

Spis fornuftigt, små portioner- kun en gang- også selvom det er lækkert! Hellere spise småt- tiere, end få gange store portioner:(
Daglig motion får stofskiftet op, men min. 15 min. intensivt. Muskler forbrænder mere end fedt- derfor er muskelopbygning rigtig godt.
Tilsidst- så husk lige psyken, gennem positiv tankegang når man meget. Send et lille smil, responsen er så stor og dejlig at modtage.

Held & lykke

Kommentar
Fra : Elli

Dato : 13-03-02 21:15

prøv efter vægtvogtereen. Ca 600 g grønt hver dag fordelt på 2 måltider, og kød eller fisk til aften. 4 friske frugt hver dag, men du skal samtidig have noget "fedt" så som mayonaise, plantemagarine ovs kig ind på deres hjemmeside
www.vaegtvogterne.dk
Jeg tabte ca. 1.5 kg om ugen på det. så kom bare i gang.
Elli

Godkendelse af svar
Fra : joker

Dato : 13-03-02 22:35

Hejsa Winthereik.
Tak for din besked, det lyder godt og jeg tror jeg vil prøve de.
men grunden til at jeg er blevet så stor er fordi at jeg har fået et barn og lige glemte i farten at man lige skulle passe lidt på vægten. Men når det hele er så spænden så glemmer man jo tit hvad der sker bagefter.
men mange tak.

Mvh Mulle

Kommentar
Fra : joker

Dato : 13-03-02 22:35

Hejsa Winthereik.
Tak for din besked, det lyder godt og jeg tror jeg vil prøve de.
men grunden til at jeg er blevet så stor er fordi at jeg har fået et barn og lige glemte i farten at man lige skulle passe lidt på vægten. Men når det hele er så spænden så glemmer man jo tit hvad der sker bagefter.
men mange tak.

Mvh Mulle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 23:38

"Queenie" <Queenie.news@kandu.dk> skrev i
news:70Mj8.118$ZI6.21526@news000.worldonline.dk
> Jeg føler virkelig med dig. Jeg er 29 og skal tabe i hvert fald 40 - 50
> kg. Jeg har prøvet ALT. Jeg HAR været ved en diætist og få lagt
> kostplan, som jeg fulgte igennem et helt år samtidig med jeg cyklede de
> 6 km på arbejde og hjem igen, gik lange ture osv. Intet skete. Jeg HAR
> fået målt mit stofskifte, og alt er normalt. Jeg er flyttet til en meget
> lille by i Jylland og var glad, fordi jeg fik en ny læge. Gik derop og
> fik at vide, at jeg "da bare skulle købe et klippekort til det nærmeste
> motionscenter". Jeg aner ikke hvad jeg skal prøve næste gang Jeg
> spiser fornuftigt, ikke noget fedt, mange grøntsager .. Jeg cykler hver
> dag og intet sker. Så du er ikke alene. Jeg ved godt, at det ikke er
> nogen trøst .. ville bare lige skrive alligevel.

Bortset fra at jeg ikke cykler hver dag, fordi jeg ikke har en cykel, lyder
det præcis som mig.

Stofskiftet er normalt, hormonerne er normale, kosten er præcis som den bør
være, jeg rør mig meget, jeg taber mig bare ikke....
Diætisten har jeg været igennem, lægerne, slankekost, normalkost,
diabeteskost, ALT er prøvet, ikke kun en måned eller to, men i flere år.
Samtaler med lægerne, , simpelthen alt.

Rart at høre jeg ikke er den eneste, der ikke taber i vægt, på trods af den
rigtige kost og motion.

Tina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 01:39

Ved ikke rigtig, om det hjælper nogen af os .. men så er vi da ikke helt
mærkelige donline.dk' and Active = 1

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 07:08

<>ALT er prøvet, ikke kun en måned eller to, men i flere år.

Hejsa!

Birgit der har http://www.kostzonen.dk havde det på samme måde.... Hun
gjorde alt hvad hun kunne.. men intet hjalp... indtil hun prøvede zonen...

Det har noget at gøre med at alle de andre kostvejledninger glemmer at ligge
vægt på protein...... tjek det ud! *S*

Mvh Mette

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 09:13

Hej
I øjeblikket er jeg igang med at tabe mig mindst 10 kilo. Jeg ved at det
ikke er de 25 som du skal tabe men jeg skal fortælle hvordan jeg er kommet
igang:
Jeg spiser sundt og meget mindre end før. Jeg ved godt at eksperter siger at
man skal spise meget men sundt men fakta er, at forbrænder du ikke hvad du
spiser, ja så taber du dig ikke.
Jeg spiser 3-4 gange om dagen. 1 rundstykke + 2 stykker frugt til morgen,
blandet salat + ex. tun/kylling + brød til frokost, 1 stykke frugt/grønt
eftermiddag og så spiser jeg blandet salat eller grøntsager til aften(ca.
200-300g). -Det handler også om at spise når man forbrænder. Det nytter ikke
at spise meget til aften hvis man derefter sætter sig i sofaen. Jeg spiser
konsekvent ikke efter aftenmåltidet og drikker kun vand, kaffe, the
danskvand..
På 3 uger har jeg tabt 5 kilo. -Jeg er allerede gået en størrelse ned i
tøj!!
Jeg tillader mig også at spise alm. når vi er i byen eller har gæster. -Jeg
tror på at kroppen også har brug for lidt ekstra engang imellem, -det er
ihverttilfælde som om mit stofskifte stiger efter en "god" aften med god mad
og vin??
Held og lykke med projektet.
Tina

joker <joker.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4oJj8.74$ZI6.12480@news000.worldonline.dk...
> hej jeg er en pige på 23 år og har et meget stort vægt problem, hvad
> skal jeg gøre?
> jeg har snart prøvet alt men uden held. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
> min læge vil ikke rigtig gøre noget ved det, så jeg står lidt alene med
> det. jeg skal tabe mig ca. 25 kg. plus det løse! jeg er ville til at
> prøve alt.
>
> Mvh mulle
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 10:03

Hej

Med risiko for at lyde hård...

Uanset hvilken kur i vælger, er det et simpelt regnestykke.

Spiser i flere kalorier end i forbrænder, tage i på!

Hold kosten på 1000-1300 kcal per dag. Der vil alle tabe sig.

Det sværeste er viljen til at gennemføre det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 22:58

Jan skrev:

> Det sværeste er viljen til at gennemføre det.

Det vil jeg gerne give dig ret i. Jeg står lige nu på det stadie hvor jeg
håber at jeg er kommet i gang, men jeg er nok lidt pessimistisk da jeg har
set det gå den anden vej før!

Men pyt, jeg prøver alligevel.

Nu har jeg i godt en måned været i gang, løber 3 gange i ugen af 30 - 40 min
varighed, spiser sundt - fedtfattigt eller helt fedtfri... Jeg følger nogle
af de generelle kostråd og andre guidelines som jeg har fundet på nettet.
Det vigtigste for mig er at føle at jeg ikke er på kur. At jeg ikke ændre på
mit liv fordi jeg skal, men fordi jeg gerne vil.

En ting som jeg ikke gør denne gang er at veje mig, da det før har virket
demoraliserende når det ikke skete noget med vægten. Planen er nu at jeg om
en måneds tid så vil jeg begynde at veje mig, får så er jeg kommet ind i
rytmen med de "gode" mad vaner og motionen.

Jeg ved hvor svært det kan være at komme igang, men det føles utroligt godt
når man har et afslappet forhold til det hele.

Det var vist det hele

// Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 16:38

"Henrik" <drunkenmonkey@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c911d2d$0$7434$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> En ting som jeg ikke gør denne gang er at veje mig, da det før
har virket
> demoraliserende når det ikke skete noget med vægten. Planen er
nu at jeg om
> en måneds tid så vil jeg begynde at veje mig, får så er jeg
kommet ind i
> rytmen med de "gode" mad vaner og motionen.

Det er sjovt så forskelligt det med vægten virker for folk.
Jeg hopper konsekvent på vægten hver dag ! Ikke fordi jeg regner
med at se resultater hver dag, men fordi visheden om, at jeg skal
op på den vægt imorgen tidlig, får mig til at tænke mig om en
ekstra gang, når jeg af og til helst ville kaste mig om bord i
fed mad eller droppe cykelturen.
Jeg ved jo, at jeg skal stå til regnskab allerede imorgen tidlig,
hvis jeg laver noget gylle idag, og det har den virkning, at jeg
ikke bare snyder mig selv.

Mange hilsner
Puk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 21:39

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message
news:xwok8.1004$ZI6.126917@news000.worldonline.dk...
> Det er sjovt så forskelligt det med vægten virker for folk.
> Jeg hopper konsekvent på vægten hver dag !

Jeg er helt enig, Puk. Jeg har det på samme måde. :)

Og så er jeg lidt statistik-freak, og jeg elsker at kunne se udviklingen
over tid (så ja, jeg skriver det ned hver dag).

- Klaus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 00:23

"joker" <joker.news@kandu.dk> wrote in message news:<4oJj8.74$ZI6.12480@news000.worldonline.dk>...
> hej jeg er en pige på 23 år og har et meget stort vægt problem, hvad
> skal jeg gøre?
> jeg har snart prøvet alt men uden held. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
> min læge vil ikke rigtig gøre noget ved det, så jeg står lidt alene med
> det. jeg skal tabe mig ca. 25 kg. plus det løse! jeg er ville til at
> prøve alt.
>

Tja, nu lyder det helt tåbelig (og du skal nok have bentøjet i orden),
men start som avisbud. Det er nok en god ide, at cykle eller gå med
aviserne.

Jeg startede som avisbud hos <<dagblad der tilbyder dig at vide mere>>
tilbage i december måned og har siden da tabt godt 9 kilo. (Mit
udgangspunkt var ca. 124 kg. Det steg lidt til 126 og nu er nede på
117).

Jeg kan røbe, at jeg går med ca. 90 aviser pr. hverdag og ca.
halvdelen hver anden weekend.

Udover vægttabet, så kan jeg mærke på min knæskade, at de små
"attacks" som jeg tidligere tog op til flere uger at kommer over, nu
kun tager et par dage hvor jeg kun halter en lille smule.

Ulempen ved det er, at man skal starte tidlig på dagen og avisen skal
ud uanset om det regner, sner eller "solskinsvejr" .
Der er også nogle mere tidsmæssige ulemper, nemlig at man også skal
passe sin dagligdag ved siden af og det er nok lidt svært at kombinere
med et 8-16-job og børn (hvis man altså har sådanne nogen), men hvis
man ingen forpligtelser af denne type har, så burde det være masser
muligheder at være hverdagsbud.
man kan jo også lægge ud med at være weekendbud.

Kosten har jeg ikke synderligt lavet om på, så de 9 kilo skyldes helt
og aldeles motionen. Men det skal lige siges, at jeg ikke nævneværdigt
har dyrket motion siden 1994.

Jeg bliver ved med at være avisbud indtil juni, hvorefter jeg faktisk
har tænkt mig at beholde weekenderne eller en enkelt rute til hverdag
for ligesom holde formen.

Pøj pøj med alle slankeplanerne, nu har jeg givet mit bud.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 10:56

"Klaus Jensen" <i@remain.anonymous.com> skrev i en meddelelse
news:3c925be9$0$92534$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg er helt enig, Puk. Jeg har det på samme måde. :)
>
> Og så er jeg lidt statistik-freak, og jeg elsker at kunne se
udviklingen
> over tid (så ja, jeg skriver det ned hver dag).

Ork du er ikke alene. Jeg har faktisk lavet mig et lille Excel
ark, hvor tallene bliver plottet ind. Her har jeg så også kurver
der viser mit vægttab i forhold til en ideel linie. Andre kurver
der viser, hvordan jeg ligger i forhold til den idelle linie.
Igen andre kurver der viser mit motionsniveau etc etc. Var der
nogen der sagde freak? *G*

Mange hilsner
Puk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 18:21

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote

> Ork du er ikke alene. Jeg har faktisk lavet mig et lille Excel
> ark, hvor tallene bliver plottet ind. Her har jeg så også kurver
> der viser mit vægttab i forhold til en ideel linie. Andre kurver
> der viser, hvordan jeg ligger i forhold til den idelle linie.
> Igen andre kurver der viser mit motionsniveau etc etc. Var der
> nogen der sagde freak? *G*

Pjat med dig. Jeg kan relatere min til en graf over kalorieindtag og samlet
mængde vægttræning

Hvem sagde mega-nørd.

Venligst
Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 20:03

"Kim Grandjean" skrev d. 16-03-02 18:21 dette indlæg :
> "Puk" <powder@worldonline.dk> wrote
>
> > Ork du er ikke alene. Jeg har faktisk lavet mig et lille Excel
> > ark, hvor tallene bliver plottet ind. Her har jeg så også kurver
> > der viser mit vægttab i forhold til en ideel linie. Andre kurver
> > der viser, hvordan jeg ligger i forhold til den idelle linie.
> > Igen andre kurver der viser mit motionsniveau etc etc. Var der
> > nogen der sagde freak? *G*
>
> Pjat med dig. Jeg kan relatere min til en graf over kalorieindtag og
samlet
> mængde vægttræning
>
> Hvem sagde mega-nørd.
>
> Venligst
> Kim
>
Jamen det er da dejligt, at der er nogen af jer der rent faktisk KAN
tabe jer Det var jo lige det alt det her var om.
Jeg er ked af hvis jeg lyder sarkastisk. Det gør bare ondt på mig, at se
og høre om andre der kan tabe sig. Se og høre om at de gør præcis som
jeg har gjort i flere år uden resultat.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-02 21:10

Hej

Jeg er lige startet hos vægtkonsulenterne. Den første uge tabte jeg mig 2,7
kg og skal op til min anden vejning på tirsdag. Jeg skal i hvert fald tabe
mig 20 kg. Måske det kan være en hjælp for dig???
Jeg spiser varieret og sidder ikke bare og gnaske gulerødder. Jeg kan tilmed
lave mig lækre deserter. Førhen blev jeg i dårligt humør, når jeg gik på
slankekur, men nu er mit humør i topform. Bl.a. fordi jeg er fokuseret på
det jeg må spise, og ikke på alt det jeg ikke må spise. Desuden er det jo
ikke en slankekur men en livsstilsændring, jeg er startet på, og jeg har det
bare så godt. Jeg har fået meget mere energi nu og lider ingen afsavn (lige
pånær alkoholen til festerne)
Håber du kan bruge det til noget.

Mvh
Carina
"Carsten Riis" <riiscarsten@hotmail.com> wrote in message
news:876d5434.0203151522.68d57f07@posting.google.com...
> "joker" <joker.news@kandu.dk> wrote in message
news:<4oJj8.74$ZI6.12480@news000.worldonline.dk>...
> > hej jeg er en pige på 23 år og har et meget stort vægt problem, hvad
> > skal jeg gøre?
> > jeg har snart prøvet alt men uden held. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
> > min læge vil ikke rigtig gøre noget ved det, så jeg står lidt alene med
> > det. jeg skal tabe mig ca. 25 kg. plus det løse! jeg er ville til at
> > prøve alt.
> >
>
> Tja, nu lyder det helt tåbelig (og du skal nok have bentøjet i orden),
> men start som avisbud. Det er nok en god ide, at cykle eller gå med
> aviserne.
>
> Jeg startede som avisbud hos <<dagblad der tilbyder dig at vide mere>>
> tilbage i december måned og har siden da tabt godt 9 kilo. (Mit
> udgangspunkt var ca. 124 kg. Det steg lidt til 126 og nu er nede på
> 117).
>
> Jeg kan røbe, at jeg går med ca. 90 aviser pr. hverdag og ca.
> halvdelen hver anden weekend.
>
> Udover vægttabet, så kan jeg mærke på min knæskade, at de små
> "attacks" som jeg tidligere tog op til flere uger at kommer over, nu
> kun tager et par dage hvor jeg kun halter en lille smule.
>
> Ulempen ved det er, at man skal starte tidlig på dagen og avisen skal
> ud uanset om det regner, sner eller "solskinsvejr" .
> Der er også nogle mere tidsmæssige ulemper, nemlig at man også skal
> passe sin dagligdag ved siden af og det er nok lidt svært at kombinere
> med et 8-16-job og børn (hvis man altså har sådanne nogen), men hvis
> man ingen forpligtelser af denne type har, så burde det være masser
> muligheder at være hverdagsbud.
> man kan jo også lægge ud med at være weekendbud.
>
> Kosten har jeg ikke synderligt lavet om på, så de 9 kilo skyldes helt
> og aldeles motionen. Men det skal lige siges, at jeg ikke nævneværdigt
> har dyrket motion siden 1994.
>
> Jeg bliver ved med at være avisbud indtil juni, hvorefter jeg faktisk
> har tænkt mig at beholde weekenderne eller en enkelt rute til hverdag
> for ligesom holde formen.
>
> Pøj pøj med alle slankeplanerne, nu har jeg givet mit bud.
>
> Med venlig hilsen
>
> Carsten Riis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 10:34

"Queenie" <Queenie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:lwMk8.3673$ZI6.173369@news000.worldonline.dk...

> Jamen det er da dejligt, at der er nogen af jer der rent
faktisk KAN
> tabe jer Det var jo lige det alt det her var om.
> Jeg er ked af hvis jeg lyder sarkastisk. Det gør bare ondt på
mig, at se
> og høre om andre der kan tabe sig. Se og høre om at de gør
præcis som
> jeg har gjort i flere år uden resultat.

Jeg kan da godt forstå, hvis det gør ondt på dig. Men jeg må jo
ærligt indrømme, at jeg har svært ved at fatte, at du vitterlig
har prøvet *alt*. Du har tidligere skrevet, at du har været til
diætist og fulgt kostplanen gennem et år samt cyklet 6 km til
arbejde og hjem igen uden resultater. Så tænker jeg, at det jo
må være fordi der skal mere til for dit vedkommende. Måske skal
du så at sige kick-startes. Nu har der jo lige været denne her
udsendelse i TV2 "Livet er fedt". Jeg ved at det er dyrt som
bare fanden, men måske du har brug for sådan et højskoleophold,
hvor du har diætist og træner etc til rådighed hver dag, så du
ikke kører på i laaaaaaaaaang tid uden resultater. Altså så der
er nogen du kan gå til og som holder øje med dig og måske kan
hjælpe dig til at få øje på problemerne.

Som sagt er det jo dyrt, men måske der findes noget andet end
lige Ubberub Højskole. Måske du faktisk kan få tilskud fra
kommunen. Når jeg så programmet og så at folk vendte tilbage til
2. eller 3. ophold tænkte jeg nemlig om ikke de måske fik noget
økonomisk støtte. Personligt er jeg da i hvert fald ret
overbevist om, at det må være billigere at hjælpe folk til at
tabe sig end det er at behandle for de sygdomme som typisk på et
tidspunkt følger med overvægt.

Motionscentre er også dyre, men måske du kan undersøge det lidt
og se om ikke du kan finde et motionscenter, hvor de har nogle
gode eksperter tilknyttet og du kan være tilknyttet et eller
andet forløb på x-antal måneder igen så du har mulighed for
daglig eller i det mindste ugentlig støtte. Så nogen kan være
med til at se, at du ikke taber dig, når du gør alt det rigtige
og hjælpe til med at finde årsagen.

Endelig er der klubber som Fnuggi og Fnuggeline, hvor jeg er
overbevist om, at der må være nogle mennesker i samme situation
som dig. De kan måske hjælpe dig til at finde frem til de
rigtige eksperter, der ikke bare affejer dig når du siger, at det
hele ikke virker.

En ting er helt sikkert. Det hjælper ikke at give op. Men som
jeg også skrev til Lisbeth i en anden tråd. Lad være med at gå
igang før du virkelig er klar til at tage hele møllen fra starten
igen (de eventuelle nye eksperter du får kontakt til, vil jo nok
have at du starter med at vise dem, at kostomlægning og motion
ikke virker), for ellers ender du bare med et nyt nederlag og det
hjælper i hvert fald ikke på noget som helst.

Mange hilsner
Puk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 15:53

"Queenie" <Queenie.news@kandu.dk> wrote

> > > Ork du er ikke alene. Jeg har faktisk lavet mig et lille Excel
> > > ark, hvor tallene bliver plottet ind. Her har jeg så også kurver
> > > der viser mit vægttab i forhold til en ideel linie. Andre kurver
> > > der viser, hvordan jeg ligger i forhold til den idelle linie.
> > > Igen andre kurver der viser mit motionsniveau etc etc. Var der
> > > nogen der sagde freak? *G*
> >
> > Pjat med dig. Jeg kan relatere min til en graf over
> > kalorieindtag og samlet mængde vægttræning

> Jamen det er da dejligt, at der er nogen af jer der rent faktisk KAN
> tabe jer Det var jo lige det alt det her var om.
> Jeg er ked af hvis jeg lyder sarkastisk. Det gør bare ondt på mig, at se
> og høre om andre der kan tabe sig. Se og høre om at de gør præcis som
> jeg har gjort i flere år uden resultat.

Sarkasme er altid velkommen hos mig, det gør alting lidt sjovere

Jeg tror i øvrigt ikke helt du læste mit indlæg korrekt. Jeg har vist ikke
skrevet andet end at jeg kan lave en masse flotte grafer over kalorieindtag
kombineret med træning, vægt og fedt%. Jeg sagde ikke noget om hvordan
graferne ser ud

Jeg gør det for min egen skyld, så jeg på et senere tidspunkt kan se hvad
jeg gjorde rigtigt og forkert og hvordan min krop reagerede på de stimuli og
næringsstoffer den blev udsat for.

Uden at det skal lyde som fingerpegen eller bebrejdelse, så tror jeg i
øvrigt ikke på den med at man "gør alting rigtigt og der ikke sker noget".
Selvfølgelig skal jeg (som ikke er cand. med) ikke kunne udelukke helt
særlige stofskiftesygdomme, men min egen erfaring siger i hvert fald, at den
eneste vej er selv at tage fuldt ansvar for hvordan ens vægt bevæger sig.
Hvis man "gør alt rigtigt og der ikke sker noget", så må man gøre noget mere
. Da jeg i forbindelse med specialeskrivning helt stoppede med at
motionere, og nok spiste lidt bedre end før, gik min fedt% fra 6 til 15 på 8
måneder. Det accepterer jeg fuldt og helt som mit eget valg, og jeg skal nok
sørge for at den kommer ned igen indenfor ½-1 år. Og det bliver da helt
sikkert ikke bare sjov.

Efter at have læst 30-40 bøger, talløse artikler, websider og nyhedsgrupper
om ernæring, træning mv. er min konklusion, at det ikke er mere avanceret
end:

Hvis du vil tabe dig, og ikke gør det med din nuværende metode, så må du
motionere mere, eller spise færre kalorier, helst begge dele.

Jeg tror mest af alt at det man har brug for er motivation, inspiration, og
en rollemodel, som siger, at DET KAN SAGTENS LADE SIG GØRE. Jeg vil i den
forbindelse gerne anbefale bladet Muscle Media (nej, ikke så slemt som det
lyder), bogen Body-for-Life, eller http://www.bodyforlife.com/, som jeg selv
fandt meget motiverende.

Venligst
Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-03-02 19:38

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c94adcb$0$66989$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg gør det for min egen skyld, så jeg på et senere tidspunkt
kan se hvad
> jeg gjorde rigtigt og forkert og hvordan min krop reagerede på
de stimuli og
> næringsstoffer den blev udsat for.

Ja jeg gør det vel bare fordi jeg synes det er skæg *S*.

> Uden at det skal lyde som fingerpegen eller bebrejdelse, så
tror jeg i
> øvrigt ikke på den med at man "gør alting rigtigt og der ikke
sker noget".

Sådan har jeg det også. Jeg vil som du heller ikke pege fingre.
Men jeg har fra mig selv oplevet, at jeg utallige gange har følt,
at jeg gjorde alt som jeg skulle. Men jeg kan jo se nu, hvor jeg
gør noget andet, at det har jeg ikke gjort før. At jeg har
stukket blår i øjnene på mig selv. Måske fordi jeg ganske enkelt
ikke var klar til at gøre det rigtigt.

> Da jeg i forbindelse med specialeskrivning helt stoppede med at
> motionere, og nok spiste lidt bedre end før, gik min fedt% fra
6 til 15 på 8
> måneder.

Er det i et motinscenter, at du har fået målt din fedt%? Jeg
ville nemlig mægtig gerne have min målt, men jeg går ikke i
motionscenter og er lidt i tvivl om, hvor jeg egentlig kan gå hen
og få det målt. Jeg vil naturligvis gerne betale for det, men
jeg vil ikke binde mig til 6 måneders medlemskab i et
fitnesscenter for at få det gjort.

> Hvis du vil tabe dig, og ikke gør det med din nuværende metode,
så må du
> motionere mere, eller spise færre kalorier, helst begge dele.

Ja det er også min konklusion. Og det glæder mig. Det glæder
mig, fordi det er tilpas simpelt til, at selv jeg kan finde ud af
det. Mit problem har mange gange været, at jeg prøvede at gøre
en masse komplicerede ting, som i sig selv tog en masse energi og
lynhurtigt tog modet fra mig. Jeg ville så gerne motionere
optimalt, så jeg tjekkede puls og forsøgte at intervaltræne osv i
den dur. Men jeg syntes det var svært at huske alt det jeg
skulle gøre og hørte så meget forskelligt om, hvad jeg burde og
ikke burde. Det tog modet fra mig. Nu har jeg gjort det simpelt
for mig selv. Når jeg på et tidspunkt så får en stilstand i mit
vægttab så forestiller jeg mig, at jeg har nogle flere "møtrikker
og skruer" at skrue på. Til den tid, kan jeg så nemlig se på, om
jeg motionerer optimalt, om jeg skal gøre nogle ting anderledes
og til den tid forestiller jeg mig, at jeg har fået gjort motion
til så integreret en del af min dagligdag, at jeg bedre kan
overskue det, hvis det skal være lidt mere kompliceret og
kalkuleret.

> Jeg tror mest af alt at det man har brug for er motivation,
inspiration, og
> en rollemodel, som siger, at DET KAN SAGTENS LADE SIG GØRE. Jeg
vil i den
> forbindelse gerne anbefale bladet Muscle Media (nej, ikke så
slemt som det
> lyder), bogen Body-for-Life, eller http://www.bodyforlife.com/,
som jeg selv
> fandt meget motiverende.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal kalde det. Det er mest af alt en
følelse indeni, som siger mig at denne gang vil det faktisk
lykkes. Det føles bare anderledes. Som om jeg har taget en
beslutning med mit hjerte og ikke med mit hoved. Jeg tvivler
ikke det mindste på mig selv eller på at jeg vil nå mine mål. Om
det er sådan motivation føles ved jeg ikke. Men det er helt
klart det, som gør forskellen for mig.

Mange hilsner
Puk

Kommentar
Fra : joker

Dato : 19-03-02 17:29

Hejsa
Mange tak for alle jeres indlæg, men det med at gå med aviser går dsv. ikke da jeg bor alene med min søn. Jeg går på handelsskole og så skal jeg jo passe min søn så det bliver lidt svært.
men jeg er da glad for der er nogen der skriver og at jeg ikke er den enest der har et problem. Jeg ville bare ønske at det ville være noget nemmer og at jeg kunne sige til mig selv at nu skulle det bare være og så kunne tabe mig det jeg skulle, men sådan er det bare ikke. Jeg ved ikke rigtig hvorfor men hver gang jeg skal på kur så går det galt og så tager jeg på i stedet for at tabe mig??
det er nok det der er mit største problem jeg villle ønske der var en pille der kunne tage min sult og min lyst til at spise noget jeg godt ved der ikke hjælper mig men lige det modsatte.

hvis der er en der har en vildt god ide så skriv til mig
jeg har virkelig svært ved det her

Mvh Mulle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 11:14

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote

> > Da jeg i forbindelse med specialeskrivning helt stoppede med at
> > motionere, og nok spiste lidt bedre end før, gik min fedt% fra
> 6 til 15 på 8 måneder.
>
> Er det i et motinscenter, at du har fået målt din fedt%? Jeg
> ville nemlig mægtig gerne have min målt, men jeg går ikke i
> motionscenter og er lidt i tvivl om, hvor jeg egentlig kan gå hen
> og få det målt. Jeg vil naturligvis gerne betale for det, men
> jeg vil ikke binde mig til 6 måneders medlemskab i et
> fitnesscenter for at få det gjort.

Det var i mit lokale Form & Business. De inkluderer en enkelt måling i
medlemskabet, men da jeg kender dem godt deroppe, er de rimeligt fleksible
med at lade mig bruge deres måler. Jeg tror at en måling normalt koster 35,-
og jeg er sikker på at hvis du tropper op og spørger om du må få lavet en
måling uden at melde dig ind, så får du lov til det (i hvert fald hvis du
lægger 35 kroner

Du kan også få en hudfoldsmåler til et par hundrede kroner, som er
nogenlunde præcis til at følge din udvikling.

Min egen personlige favorit er dog badevægten med indbygget fedtmåler. Da vi
er 4 i min husstand var det absolut overkommeligt at anskaffe sådan en (den
kom for et par dage siden). Den er rimelig præcis (0,1%) og sålænge du
sørger for at bruge den under de samme omstændigheder hver gang giver den et
godt billede af udviklingen i fedt%. Jeg tror dog man skal holde sig fra de
danske udgaver som OBH m.v.

Venligst
Kim

>
> > Hvis du vil tabe dig, og ikke gør det med din nuværende metode,
> så må du
> > motionere mere, eller spise færre kalorier, helst begge dele.
>
> Ja det er også min konklusion. Og det glæder mig. Det glæder
> mig, fordi det er tilpas simpelt til, at selv jeg kan finde ud af
> det. Mit problem har mange gange været, at jeg prøvede at gøre
> en masse komplicerede ting, som i sig selv tog en masse energi og
> lynhurtigt tog modet fra mig. Jeg ville så gerne motionere
> optimalt, så jeg tjekkede puls og forsøgte at intervaltræne osv i
> den dur. Men jeg syntes det var svært at huske alt det jeg
> skulle gøre og hørte så meget forskelligt om, hvad jeg burde og
> ikke burde. Det tog modet fra mig. Nu har jeg gjort det simpelt
> for mig selv. Når jeg på et tidspunkt så får en stilstand i mit
> vægttab så forestiller jeg mig, at jeg har nogle flere "møtrikker
> og skruer" at skrue på. Til den tid, kan jeg så nemlig se på, om
> jeg motionerer optimalt, om jeg skal gøre nogle ting anderledes
> og til den tid forestiller jeg mig, at jeg har fået gjort motion
> til så integreret en del af min dagligdag, at jeg bedre kan
> overskue det, hvis det skal være lidt mere kompliceret og
> kalkuleret.
>
> > Jeg tror mest af alt at det man har brug for er motivation,
> inspiration, og
> > en rollemodel, som siger, at DET KAN SAGTENS LADE SIG GØRE. Jeg
> vil i den
> > forbindelse gerne anbefale bladet Muscle Media (nej, ikke så
> slemt som det
> > lyder), bogen Body-for-Life, eller http://www.bodyforlife.com/,
> som jeg selv
> > fandt meget motiverende.
>
> Jeg ved ikke, hvad jeg skal kalde det. Det er mest af alt en
> følelse indeni, som siger mig at denne gang vil det faktisk
> lykkes. Det føles bare anderledes. Som om jeg har taget en
> beslutning med mit hjerte og ikke med mit hoved. Jeg tvivler
> ikke det mindste på mig selv eller på at jeg vil nå mine mål. Om
> det er sådan motivation føles ved jeg ikke. Men det er helt
> klart det, som gør forskellen for mig.
>
> Mange hilsner
> Puk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 11:26

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> wrote in message
news:3c986073$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Min egen personlige favorit er dog badevægten med indbygget
fedtmåler.

Det store problem med impedansmålerne - i hvert fald de billigere
udgaver, som kan fås i "håndkøb", er, at de er meget følsomme
overfor andre faktorer, f.eks. kan man prøve at lave en måling -
drikker en liter vand og vente 15 min. og så måle igen...

Men, man kunne argumentere, at hvis man målte hver morgen, lige
når man stod op, så vil man nok få det bedste resultat, så man
kunne bruge det til relative ændringer.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk
http://home.worldonline.dk/~mgj
Utrænet? Kig på adressen ovenfor...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 13:15

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote

> > Min egen personlige favorit er dog badevægten med indbygget
> fedtmåler.
>
> Det store problem med impedansmålerne - i hvert fald de billigere
> udgaver, som kan fås i "håndkøb", er, at de er meget følsomme
> overfor andre faktorer, f.eks. kan man prøve at lave en måling -
> drikker en liter vand og vente 15 min. og så måle igen...

Helt enig. Jeg tror dog det gælder alle impedansmålere uanset pris. Netop
testen med at drikke vand har jeg prøvet i mit center. Der måles igennem
armene og overkroppen, hvilket naturligvis også påvirker målingen, hvis man
lige har trænet bryst og arme, hvorved disse er pumpet godt op med blod i
musklerne.

> Men, man kunne argumentere, at hvis man målte hver morgen, lige
> når man stod op, så vil man nok få det bedste resultat, så man
> kunne bruge det til relative ændringer.

Det er lige præcis hvad jeg bruger den til.
Tanita (producenten) anbefaler at måle lige inden aftensmåltidet, da man har
fastet mange timer, og er mest stabil til målinger. Det hjælper dog ikke,
hvis man spiser jævnligt hver 3. time, for så har du aldrig en rigtig
fasteperiode. Jeg mener selv at morgenen efter første toiletbesøg er
optimalt.

Under alle omstændigheder skal man nok ikke hverken glæde eller græde sig
over det konkrete tal, men alene over forandringerne.

Venligst
Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 16:05

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c987cc4$0$39535$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er lige præcis hvad jeg bruger den til.
> Tanita (producenten) anbefaler at måle lige inden
aftensmåltidet, da man har
> fastet mange timer, og er mest stabil til målinger. Det hjælper
dog ikke,
> hvis man spiser jævnligt hver 3. time, for så har du aldrig en
rigtig
> fasteperiode. Jeg mener selv at morgenen efter første
toiletbesøg er
> optimalt.

Det lyder jo faktisk mægtig smart. Men hvad står sådan en
'satan' så i?

> Under alle omstændigheder skal man nok ikke hverken glæde eller
græde sig
> over det konkrete tal, men alene over forandringerne.

Det var nu også primært det, jeg tænkte på. Og så bare det at få
en idé om, hvordan det står til.

Mange hilsner
Puk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 18:17

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote

> > Det er lige præcis hvad jeg bruger den til.
> > Tanita (producenten) anbefaler at måle lige inden
> aftensmåltidet, da man har
> > fastet mange timer, og er mest stabil til målinger. Det hjælper
> dog ikke,
> > hvis man spiser jævnligt hver 3. time, for så har du aldrig en
> rigtig
> > fasteperiode. Jeg mener selv at morgenen efter første
> toiletbesøg er
> > optimalt.
>
> Det lyder jo faktisk mægtig smart. Men hvad står sådan en
> 'satan' så i?

De dårlige (1% nøjesgtighed, ældre modeller) man kan få herhjemme koster
omkring 800-100 kroner. Skal man have en af de bedre (0,1% nøjagtighed)
koster de fra 1900 og opefter.

Hvis man kan finde ud af at e-handle og ikke er skræmt af at købe den
direkte i England med deraf følgende garantiproblematik kan man få den
nyeste udgave med hukommelse til 4 personer og 0,1% nøjagtighed for £83=1000
kroner, leveret til døren. Send en mail hvis du vil høre mere konkret.

Indtil videre er vi ikke bare glade for den, vi er som små børn der har fået
ny legetøj. Men det holder nok ikke evigt

> Det var nu også primært det, jeg tænkte på. Og så bare det at få
> en idé om, hvordan det står til.

Indtil videre har den vist sig at være temmelig stabil, så længe man bruger
den under samme betingelser. Jeg kan røbe at jeg ligger på 16,1% p.t.

Venligst
Kim

Kommentar
Fra : jop

Dato : 23-06-02 21:17

Hej Mulle

Jeg har været overvægtig gennem laang tid. Da vægten rundede de 125 kilo, besluttede jeg, at nu skulle det være slut!!

Jeg begyndte at kigge på varedeklarationer - kiggede primært efter fedtindholdet. Jeg blev meget overrasket, både positivt og negativt. Nogle ting jeg forventede ikke at måtte spise var der ingen fedt i, og omvendt. Samtidig med at skære fedtet væk, fordelte jeg kosten over hele dagen - tidligere spiste jeg en masse fra jeg kom hjem fra arbejde, og faktisk ingenting før, hvilket er meget skidt for stofskiftet.

Den sidste ting der skal gøres noget ved er motionen. Jeg startede med at gå én tur på en go' halvtime hver aften (næsten). Jeg begyndte lige så stille at løbe den sidste stykke - og efterhånden er den sidste stykke blevet længere og længere, og nu har jeg en god kondi, og løber 6-8 kilometer, 3-5 gange om ugen.

Denne kur har hjulpet mig af med 35 kilo - det er dog vigtigt, at du fortsætter med mange af tingene, når kuren er overstået. Ellers går det galt igen. Jeg har selvfølgelig tænkt meget på kosten, men på ingen måde blevet hjemme fra fester osv. - har man været til fest, skal man jo bare lige huske at motionere lidt ekstra den næste dag.

Og bliver man lidt lækkersulten, så spis lidt vingummi eller lakrids. Der er nemlig ikke så meget fedt i disse!! Det skal dog ikke være for tit man bliver lækkersulten, og her skal man også huske at dyrke lidt ekstra motion efterfølgende.

Go' fornøjelse og rigtig meget held og lykke.
Jan