/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Heroes4 installation på xp
Fra : henper
Vist : 292 gange
57 point
Dato : 22-12-03 20:30

Nu har jeg fået mit Heroes4 til at virke på xp efter et godt tip på kandu. Men nu har jeg det problem at jeg godt kunne tænke mig at køre spillet i 1024x768. Jeg har rettet
resolution reg_dword til 320 hvor den så kan køre i 640x480.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 00:07

Har du ikke mulighed for at indstille det, når introen er forbi?
Hvor fik du tippet fra?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : henper

Dato : 23-12-03 12:11

hvis jeg prøver at flytte markøren i options inde i spillet til 1024 bliver skærmen sort.
Jeg fik tippet på Kandu.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 13:21

En anden ting er at have den nyeste directX, og opdatere dit grafikkorts driver.
Men det er jo da ikke sikkert at grafikkortet kan køre så højt i spillet.
Ellers brug google til at finde steder der fortæller om problemet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : henper

Dato : 23-12-03 18:11

jeg har den nyeste driver + directx og mit grafikkort kan sagtens køre i den opløsning. det virkede også da jeg kørte win 98se. men ikke på xp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 21:41

Har du prøvet at højreklikke på genvejen/filen der starter spillet, og bedt den om at køre som 98.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 09:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : henper

Dato : 17-02-04 12:10

Problemet er at det stadig ikke virker. så det er lidt svært at give nogle point eftersom det ville være et forkert svar. Det eneste jeg har fundet ud af er at hvis man kører med et gforce4 grafik kort behøver man slet ikke at ændre noget så virker det bare. så nu har jeg ligesom bare droppet at spille det i en anden opløsning indtil jeg får et nyt grafikkort. Så Palle hvis du svarer "køb et gforce 4" så får du bare pointene" :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-04 18:58

Mit bedste råd er:
køb et gforce 4
Ha ha, men i alle tilfælde så skulle andre kort kunne bruges, jeg har et "gammelt" gforce 2MX MX400 og det kører alle spil uden problemer, vice city heroes4 midnight club2 you name it, har aldrig haft problemer med noget spil.
http://www.kandu.dk/dk/spg/28484 Det har jeg jo selv besvaret, opdager jeg lige pludseligt.

Gennemgang af baner:
http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/heroes_of_might_and_magic_iv.txt
http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/heroes_of_might_and_magic_iv_creatures.txt
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 57 point
Dato : 28-02-04 23:53

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : henper

Dato : 01-03-04 10:31

Tak for svaret pallebhansen.