/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Indsæt lag i FrontPage 2003
Fra : Monsen1234
Vist : 939 gange
200 point
Dato : 22-12-03 20:25

Hej.
I FrontPage 2003 kan man indsætte f.eks. et billede ved hjælp af "lag" på et helt tilfældigt sted på siden f.eks. hen over noget andet, det virker også fint og billedet står rigtig det sted man sætter det, men har man f.eks. lavet sin side i 600x800 og vil så se hvordan den ser ud ved 1024x768 ser siden også rigtig ud her men billedet som er sat ind ved hjælp af lag bliver stående nødagtig samme sted på skærmen som ved 800x600 og kommer således til at være det forkerte sted.

Hvordan får man det til at følge med så det også ser rigtig ud ved 1024x768 ? Der er en knap der hedder (Anker for lag) har den noget med det at gøre, jeg har prøvet den men kan ikke se hvad den skal bruges til.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 20:58

Ja for du har jo angivet afstanden fra top og venstreside.
Det er muligt du kan ændre din top og venstresideafstand til % i stedet for.
Emesen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 22-12-03 21:08

Siden er lavet i % og den virker også fin nok i 1024x768 men "Lag" syntes jeg ikke rigtig der er mulighed for at lave i % Det er rigtig at sætter jeg "Lag" ind til venstre i billedet kommer det til at se rigtig ud i begge opløsninger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 21:23

Vi havde samme problem, men her blev billedet skåret over, ved skærmændring.
Hvis ellers vores hjemmeside ikke er gået ned kan du se det.
http://www.hirsenet.dk
Hvis du trykke på dobbeltknappen oppe til venstre for krydset og ændrer browservinduets størrelse nede fra højre hjørne, kan du se hvad der sker.
Prøv også at trykke F11 for større browservindue.
Emesen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 22-12-03 21:40

Den vises fint, det hele retter sig pænt ind, men med indsat "lag" bliver "laget" stående som det var limet til skærmen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 21:45

Ja og det er det også, men vi ville jo også have det oppe til venstre.
Jeg ved godt, at det ikke løste dit problem.
Vi har brugt rammer og tabeller til at styre det, for formålet var at hirseplanten skulle dække over flere farver.
Emesen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 22-12-03 21:58

Jeg kan også bedst styre det når det bliver brug til venstre på skærmen, denne side er den første jeg har lavet på den måde http://www.monsefar.esenet.dk/gronjulehilsen.htm den SKAL ses i 800X600 den jeg er ved at lave nu skulle gerne blive bedre, men her står julemanden jo rimelig rigtig ved begge opløsninger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 22:08

Set i IE5 17" 800x600 og ser godt ud. Din rulletekst under julemanden er svær at følge med i, men det er nok fordi jeg ikke kan Grøndlandsk. Den opfører sig godt selv når jeg trækker den ud over to skærme.
Emesen.
Jeg lukker nu

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 200 point
Dato : 22-12-03 23:15

lag i de forskellige browsere kan være noget besværlige men prøv at tjekke denne adresse hvor han beskriver hvad det er der er galt og hvordan man (måske) kan løse det. Jeg ved ikke om det er det du mangler

http://www.webdesign101.dk/xhtml/css/hacks/index.php

//anne

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-09-04 18:59

Tak for svaret ajohansen.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 16-09-04 23:24

selv tak