/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
gram til deciliter
Fra : skingur
Vist : 3243 gange
100 point
Dato : 22-12-03 18:12

hjælp...min køkkenvægt har begået selvmord i køkkenskabets mørke skjul og jeg skal bage småkager...

hvor meget er 125 gram mel i decilliter?
Og sukker?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 22-12-03 18:16

Sukker: ca. 1,5 dl
mel: ca 2 dl.

Go julebagning

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-03 19:35

Hej Christina

Det er snart længe siden vi har mødtes her.

125 gr. hvedemel svarer præcist til 2,2 dl

Jeg har selv en elektronisk vægt med omregning

Kan du ha' en rigtil god og et godt og lykkebringende

mvh
Frank

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-12-03 20:07

skingur

Håber på at du når at blive færdig med at bage. På denne side kan du se hvad gr. svarer til i dl.
http://www.bager-kim.dk/tips/mal_vaegt.htm

mvh ans og

Kommentar
Fra : 25

Dato : 22-12-03 20:59

Der findes plastic litermål hvorpå alle mål står på, jeg har i mange år ikke haft køkkenvægr, og har derfor benyttet mig af de gennemsigtige litermål, hvor målene står på.

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 22-12-03 23:36

Tak for svaret Frank! Når man bager småkager er det ret vigtig med præcise målinger...det er ligemeget med brød!

Heldigvis fandt jeg den dims, vægten havde smidt fra sig i vrede, så jeg fik målt alt hvad jeg skulle, og jødekagerne blev som jødekagerne skulle! Madam Mangors de bedste med øl i!

Glædelig jul og kig indenfor til en småkage

kh Christina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-12-03 08:26

Hej Christina

Tak for invitationen. Hvis min vej falder forbi, kigger jeg ind.

Frank