/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Settlers IV
Fra : Freja
Vist : 521 gange
400 point
Dato : 22-12-03 17:39

Hej
Min computer har været gået ned. Og nu har jeg problemer med at lave baner i Settlers IV Editor. Når jeg forsøger at gå ind kommer der følgende fejl. The requested language is not availabel. Jeg har været inde på Bluebyte og opdateret, og skulle jo så kunne bruge programmet men nej. Er der nogen der har forslag til mit problem ;-|

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-12-03 21:03

I et tidligere spørgsmål, noget lignende, var der en der svarede, sæt din sprogindstilling til Australsk, jeg må indrømme jeg ikke trode på det svar, men svaret var rigtigt.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 23-12-03 08:44

Hej Palle
Hvor gør jeg det henne?
For mig lyder det ikke tosset, jeg synes at mange andre ting i en computer er mere tosset end det.
Hilsen fra Freja

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 11:40

Jeg mener det er her, hvis du kører Win XP, men du kan altid stille det tilbage, hvis du husker hvad du gør.
Sådan ændres sproget i menuer og dialogbokse
Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.

Klik på det ønskede sprog under Sprog brugt i menuer og dialogbokse under fanen Sprog.

Eller:

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Internationale og sproglige indstillinger, hvis du vil åbne Internationale og sproglige indstillinger.
Denne indstilling findes kun i Windows Multilingual User Interface Pack. Hvis du er interesseret i dette produkt, skal du kontakte Microsoft Danmark for at få yderligere oplysninger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 30-12-03 22:59

Hej Palle
Nu er der lidt tid igen her efter jul, men dit råd virker ikke, jeg har pøvet op til flere gange, er der andet du kan foreslå?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 23:52

Settlers IV Editor er det den du har lavet baner før i? Har du den orginale CD?
Prøv at søg efter DxDiag.exe og kør den test den tilbyder for at se om der er fejl.
Du kan også afinstallere spillet og geninstallere, men så mister du de baner du har lavet, hvis du ikke gemmer dem et andet sted på harddisken.
Du kan også ringe til ubisoft og bede om at få en der ved lidt om fejlfinding i deres spil telf. 38320300
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 400 point
Dato : 30-12-03 23:57

Jeg ved ikke om du kan komme ind på nedennævnte side, og hente den patch (Rettelsesprogram) der er helt nede i bunden, den retter mange fejl, og hedder SIV_872.exe måske retter den fejlen, men i alle tilfælde gem den på skrivebordet og kør den efter en geninstallation.

http://ubisoft.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=2y4EX8*g&p_lva=1004&p_faqid=693&p_created=997284044&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD1mYXFzLnRpdGxlOkQmcF9yb3dfY250PTE3JnBfc2VhcmNoX3RleHQ9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9MyZwX3Byb2RfbHZsMT04OCZwX3Byb2RfbHZsMj0xMTkmcF9jYXRfbHZsMT1_YW55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 01-01-04 20:48

Hej Palle
Ja jeg har de originale cdér, både Missions cdén og Settlers IV, så det skulle ikke være der problemet ligger. Jeg har prøvet at trække den fil ned du skrev om, men der var heler ikke noget resultat, i morgen vil jeg prøve at afsindstaler programmerne og installere dem igen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 09:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 16-02-04 19:12

Jeg har haft besøg af en der kunne hjælpe mig med problemet.
Han har løst det og har lavet en lille "How-to" til mig, hvis det skulle ske igen.
Den vil jeg gerne dele med andre.

_________________________________________________________________________
Løsning til sprogkonflikt i settlers4:

Problem:

Når man starter editoren op til Settlers4, skriver den at det valgte sprog ikke understøttes.

Løsning:

Problemet ligger i registreringsdatabasen, da de 2 spil (Settlers4 & settlers4 Map Editor) ikke er af samme sprog.
Det kan man få den til at tro hvis du retter nogle værdier.

1: tryk på start, Kør og skriv "Regedit". Tryk enter.
2: fold følgene "mappe" ud: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\BlueByte\Settlers4\
3: find den DWORD der hedder "Language" og sørg for at værdien i den står på nul. Hvis det ikke er tilfældet, så ret dette. Nul betyder at sproget (Language betyder sprog) vil stå til engelsk.
4: Luk nu Regedit og prøv at starte settlers4 Editor op. Det skulle nu virke.
5: Det kan være nødvendigt at gentage denne proces, da hvise opdateringer kan lave om på dette. Jeg går ud fra at det er en fejl fra bluebyte, da det ikke kan være meningen at en alm. bruger skal kunne rette i en regedit, for at bruge deres produkt.
_________________________________________________________________________

Håber at dette vil være til hjælp for andre.

Godkendelse af svar
Fra : Freja

Dato : 16-02-04 19:25

Tak for svaret pallebhansen.