/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Udendørstrappe.
Fra : mucci
Vist : 1560 gange
220 point
Dato : 22-12-03 15:36

Jeg bor i en lejlighed, hvor jeg skal op ad en udendørstrappe for at komme ind i lejligheden. Trappen er den "typiske jerntrappe med små skridsikre huller i trinene". Problemet er at min hunds negle hænger fast i hullerne. Det er i en boligforening og jeg har taget det op. Nu er spørgsmålet hvad kan man lave om på trinene, så det passer til jerntrappen. Kan man købe nogle nye skridsikre trin uden huller og hvad koster det? Jeg skal snart til betyrelsesmøde, så det ville være dejligt hvis jeg kunne komme med et bud på hvad man kunne gøre..
Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det er et kæmpe problem..
VH Mucci

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 230 point
Dato : 22-12-03 15:38

Man kan købe små plader (fodtrin) til at montere på trappetrinene.
De koster ikke en formue.

Godkendelse af svar
Fra : mucci

Dato : 22-12-03 15:46

Tak for svaret Teil.
         Ved du hvor man kan købe disse fodtrin?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-03 15:48

Ikke sikker, men jeg ville spørge i et byggemarked.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-03 15:49

Jeg har set disse fodtrin flere steder, monterede, i form af en skosåle.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-12-03 15:56

Uanset hvilke løsning du vælger, vil det nok ikke være 100 procent æstestiks og kosmetisk dejlig at kikke på. Man kan købe specialfremstillede trin, men denne løsning er nok for dyr. Nu kender jeg hverken hunden eller trappen, men kan forestille mig, at trinnene er såkaldte elefantriste (firkantede huller), hvilke er de normale. Kan man forestille sig, at hunden lærer at gå i den ene side?
Hvis dette kunne være tilfældet, kunne man skrue små træplader på i den ene side, og friholde den anden til personer.
Eksempelvis, 20mm vandfast douglas plade, som man skruer nedefra, men en skive på skruen. Få disse skåret eks. trinbredde gange 30cm. Dette gør de gerne på trælasten.
Forslaget er en storm P løsning, men hvis man ikke ønsker omkostningen med helt nye trin, kunne dette være en løsning.
Ønsker man nye trin, eks. med små runde huller, kan disse købes hos det trappefirma, som oprindelig lavede trappen. Eller er det en trappe i standardstørrelse, kan dise købes gennem trælasten.
Desværre, jeg kan ikke komme med bedre forslag.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-12-03 15:57

øhh sorry
sprgs. er besvaret imens jeg taster

jms

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-03 16:02

Det er netop en æstetisk tiltalende løsning.
Træ duer slet ikke udendørs, spørg lige arbejdstilsynet hvad
de mener om det.

Kommentar
Fra : mucci

Dato : 23-12-03 09:09

"Udendørstrappen"
Til "jmsgruppen" På nuværende tidspunkt er det de jerntrin med hullerne der ligger der. Jeg må ikke selv ligge noget på i den ene side af trappen. (har jeg spurgt om, da jeg deler trappe med en ældre dame" Så det skal både være pænt og nogenlunde ens med de andre trapper. Har du et bud på hvad det koster hvis det skal være nye trin og hivs der kommer en ud og laver det?
på forhånd tak???