/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Ingen undertekster i Mediaplayer
Fra : Fiona
Vist : 1551 gange
200 point
Dato : 22-12-03 15:34

Jeg har før kunnet se film med undertekster i Mediaplayer men nu det umuligt at få teksterne med .Film og tekster har samme navn intet er lavet om det virker bare ikke mere
(jeg har formateret min harddisk men det kan vel ikke betyde noget )
kan det have noget at gøre med Mediaplayer versionen jeg har opgraderet men det skal det vel blive bedre af.Håber meget nogen kan hjælpe mig
På forhånd tak
Hilsen Fiona

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 15:36

du kan ikke få tekster frem til fim i mediaplayer brug bsplayer eller bestplayer også meget bedre program kan hentes www.download.com

dr0zie

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-12-03 15:37

Skal ikke kunne sige med sikkerhed det er derfor, men.. Hvis du nu som du har gjort opgradere dit mediaplayer kan det jo være at det "program" du har til at lave underteksterne er "out of date" altså ikke virker til den nye version af mediaplayer.
Prøv at installere det gamle og se om du kan med det..

Zerg

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-12-03 15:38

Eller... gør som dr0zie siger

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 16:56

Hejsa Fiona.
her er hvad der står i hjælp inde i windows mediaplayer.

Sådan slås billedtekster eller undertekster til
•   Peg på Billedtekster og undertekster i menuen Afspil, og klik derefter på det ønskede sprog eller en anden indstilling.
Der vises en markering ud for det sprog eller den indstilling, der aktuelt er valgt.
Bemærk!
•   Hvis du vil slå billedtekster og undertekster fra, skal du pege på Billedtekster og undertekster i menuen Afspil og derefter klikke på Fra.
•   Hvis billedtekster og undertekster er slået til, vises billedtekster og undertekster automatisk, når du afspiller en Windows Media-fil eller -dvd, der indeholder oplysninger om billedtekster og undertekster. Ikke alle Windows Media-filer og -dvd'er indeholder oplysninger om billedtekster og undertekster.
•   Hvis undertekster er tilgængelige, vises de oven på dvd-videoer, og hvis billedtekster er tilgængelige, vises de neden under videodelen i Windows Media-videofiler. Du kan ikke få vist undertekster og billedtekster samtidigt. Ydeevnen i Windows Media Player kan blive forringet, når der vises undertekster eller billedtekster på computere med begrænset videohukommelse.
•   Hvis Windows-handicapfunktionen Vis lyde er slået til, er Windows Media Player-funktionen til billedtekster og undertekster som standard slået til.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 17:03

Tillæg

Altså åbn din windows mediaplayer
Gå op i fanen afspil
Gå ned der hvor der står undertekster
Her kan du slå undertekster fra og til

Så nemt kan det gøres

Mvh Brian
og

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:12

Dette virker kun i den gamle version af media player briani..

Dr0zie det smarteste er at bruge bsplayer eller bestplayers der er der også flerer funktioner ændre farve du kan selv bestemme hvor de skal være osv osv.. du kan også lave panscreen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 17:16

Sikker da noget SLUDDER dr0zie

Jeg har den sidste nye version inde 9.00.003075
Og i den version kan man slå undertekster til og fra

Brian

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:19

Jeg sidder med den foran mig ..?
Kan ikke finde den funktion nogle stedder.

Mvh: Dr0zie..

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 17:20

Altså åbn din windows mediaplayer
Gå op i fanen afspil
Gå ned der hvor der står undertekster
Her kan du slå undertekster fra og til.

Eller er du bare lidt stædig ???

Mvh Brian

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:21

Briani det er det der er ingen ting der hedder undertekster under fanen afspil

Mvh: Dr0zie.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 17:24

Så er det fordi du ikke har windows mediaplayer version 9

Brian

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:28

ok.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 17:29

Hejsa igen Fiona

Hvis du ikke har den sidste nye windows mediaplayer,kan du hente den her

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/intl/download/default.asp?DispLang=da

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 22-12-03 20:39

Hejsa
Tak til jer begge to for de gode råd
drOzie-- Jeg kender godt bsplayer du har ret den er eminent men jeg bruger palmbutler til at se film på tv'et med og palmbutler understøtter (så vidt jeg ved ) ikke bsplayer (har prøvet at hente den og her virker alt perfekt)
briani--Jeg har fundet det med undertekster og har sagt ja men det funker ikke måske skal jeg sige ,det er ikke en dvd film. men en avi med løse subs.Det har som sagt virket før jeg formaterede disken og opgraderede mediaplayer til den nye version .Filmen er klar og tydelig men ingen tekster .Det er sikkert en banal ting men hvad .Flere gode råd og Julehumøret bliver reddet
MvH Fiona

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 21:00

Mmm hvorfor kan du ikke bruge bsplayer eller bestplayer eller vplayer eller powerdvd? ???

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 22-12-03 21:06

Hejsa ige Fiona

Prøv at tage et kik på disse to geniale links

http://www.digitalempire.frac.dk/subs.shtml

http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=4

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : Fiona

Dato : 27-12-03 21:55

Tak for svaret briani.
Nu kan jeg igen se undertekster på mine film
Rigtig godt nytår til dig og alle der læser dette

Mvh Fiona

ps hvordan laver du de der søde nissehuer ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-03 22:05

Hejsa Fiona

Dejlig at høre du igen kan se undertekster
de der nissehuer og andre smiley,kan du se ved at gå ind på dette links.rul hel ned på siden
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Mvh og
Brian

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 13:00

Hej briani

Og [godt nytår]

mvh Fiona

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 29-12-03 13:07

Hej igen

mange
og

mvh Fiona

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-03 16:26

Hejsa igen Fiona

Du er da bare god

Mvh Brian
Og

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 05-01-04 21:57

Jeg har atter haft problemer med mediaplayer og undertekster, nu har jeg fået det til at fungere igen ,bare det
bliver ved --
Jeg har installeret Direct VobSub --I mediaplayer gik jeg ind i --funktioner--indstillinger--afspiller-- der satte jeg flueben ved --medtag filer fra flytbare medier og netværksshares tryk på anvend ,derefter er der tekster på mediaplayer. Filerne skal kun ha' filmnavnet ikke noget med avi (ellers virker det ikke ),men det ordner VobSub selv
Håber nogen kan bruge det
Fiona