/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Div. PC spil
Fra : lillemig
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 22-12-03 14:33

Jeg spiller ikke, men ved udmærket nogle bare har super PCer, mit spm. går ikke på at høre Pral! Men:

Min 1Ghz AMD med 384MB 133ram og FX5200 (128MB grafikkort) overvejer jeg at forære til mit barnebarn, skulle den konstallation ikke være rimelig til de alm. spil 11 -13 årige spiller?
Når jeg skriver at jeg gerne vil høre hvad I har.
Vil jeg sætte pris at høre om nogle med LIGNENDE OPSÆTNING... og altså om de kan spille rimeligt!?

Kommentar
Fra : Grise_tryne

Dato : 22-12-03 14:39

det kan man godt og det er en fin computer til spil.
det kommer an på om hvilke spil det er, efter som nogle spil fylder meget kun på grund af grafikken, men den er fin til spil hvis det kun er det der skal være på. :)

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 14:41

Den maskine du opgiver ovenover kan du sagtens spille alle de nyeste spil på plus mange andre.
Spiller selv tit på en 1 ghz maskine amd geforce 2 32mb 256 ram.
og den kan sagtens spille alle de nyeste spil også.
Derfor er det 100% at den kan spille alle de nyeste spil.
Forresten tag og installer windows xp på den, det kører meget bedre

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 22-12-03 14:42

Hejsan lille du

Jeg er en erfaren gamer, og min Bedste PC'er er 1.5 GHZ osv...

Den PC du fortæller om, kan køre en masse spil!

1 GHz er helt ok, og det at den har 256+ ram gør bare det hele det bedre.
Når man tager grafikkortet, er der selfølgelig nogle spil der græver et GForce eller lignende, men de er ik så mange, og det fleste er nok for lidt ældre spillere.

Min mening, er at den er helt ok...

Ps.: Spørg bare om der er noget...

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 22-12-03 14:45

Synes ellers at have hørt win98SE skulle være bedre - lige netop til spil? Men jeg overvejer nu også XP pro, som vel også skulle kunne spille, det forekommer mig i hvert fald at være mere stabilt end 98

Accepteret svar
Fra : dr0zie

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-03 14:48

Du skal ikke installerrer win 98 på sådan en pc,
windows xp er meget mere stabil og de fleste nye spil laves til maskiner windows 2000 og op af.
Det betyder ikke at du ikke kan spille dem på win 98 men det kører bedre på win xp uanset om det er xp pro eller xp home.
Og i win xp der har du også mange driver med det samme

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 22-12-03 14:48

Grafikkortet skulle nu være Geforce - det hedder "ASUS V9520Magnum/T 128MB DDR" men der står også "Geforce FX5200"

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 14:51

Jamen graffikortet er sq fint nok til alle de nyeste spil.

Mvh: Dr0zie

OBS: Spille som sagt selv nogle gange på et geforce 2, 32mb tv-out kort og det kan spille alle spil, dog ikke med alle effekter slået til

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 22-12-03 14:56

OKI - Skulle man flotte sig og sætte 128MB mere ram i - der jo jul!

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 14:58

ja det ville jeg gører i diit sted .
så ville han få en god jule gave hvis det er til jul han får maskinen og så ville den helt klart kunne klarer "alt"

dr0zie

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-12-03 15:44

humm.. bare lige en notice: dr0sie<Den maskine du opgiver ovenover kan du sagtens spille alle de nyeste spil på plus mange andre.>

Vil sQ gerne se dig spille "Knight of the old republic" på den maskine
Min kan ikke køre det flydende og jeg har en 1.8 p4, men det er så desvære også en willamette

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 15:46

Zerg911 <- har spillet det spil på en 1 ghz maskine flydende... sååå

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-12-03 15:48

humm... tror jeg ikke på :'-(

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 22-12-03 16:13

Som skrevet er jeg ikke spiller selv, det der "knight of the..." , jeg vil bare sikkre mig den er "rimelig" mener ikke knægten er særlig avanceret (endnu) og dette er hans første fødte... så den går vel an?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 22-12-03 16:30

Har lige fået et nyt "problem" - kræves der mere af en PC (maskinkraft CPU/ram) hvis det spilles online? Har lige fået at vider det er hans intentioner.

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 22-12-03 17:06

Nej...kun internet hehe

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:06

lillemig <- nej det gør der ikke .
Det eneste der krævers for at spille online er en internetforbindelse
og helst minimum 256 hvis det skal kører godt.

Dr0zie

Godkendelse af svar
Fra : lillemig

Dato : 22-12-03 17:31

Tak for svaret dr0zie.
Sommetider lidt træls, at man ikke kan dele points, men den mulighed er der jo altså ikke.
God jul til jer. Mvh. lillemig

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:33

Takker for points og i lige måde

God
og rigtig godt
til jer alle

Dr0zie