/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
85 km/t og sygt optræk??
Fra : Mr.Stock
Vist : 1176 gange
60 point
Dato : 13-03-02 13:05

Dav..
1)
jeg har fjernet alle begrænsningerne på min sonic og 5 grams ruller på?? men den går kun 65 (efter Speedo) på lige vej!! hvorfor det??? alle andre siger den sku gå 75 km/t rigtigt!!?? hva kan der være galt!! og mit optræk det stinker hvorfor det????
(jeg har ikke tun på)
hva kan jeg gøre??

2) nu har jeg bestilt TP trophy 70ccm cylinder kit.. og hva ska jeg så mer købe hvis jeg vil ha et sygt bedre optræk (jeg gider ikke købe anden karburator eller om dyse den, jeg gider ik ha et kæmpe bezn forbrug).. hvad og hvor skal jeg købe de ting jeg ska bruge??(jeg regner med at købe hebo vario med større rem!! hvaaaa hva kommer den så til at kører!!)

Kommentar
Fra : mhi

Dato : 13-03-02 14:15

Man SKAL omdyse karburatoren når man f.eks. skal skifte til større cylinder, da den sikkert vil sætte sempel, hvis man ikke gør det. Cylinderen skal jo have mere benzin damp og det får den gennem dysen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 14:44

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:96Hj8.36$FT.9305@news010.worldonline.dk...
> Dav..
> 1)
> jeg har fjernet alle begrænsningerne på min sonic og 5 grams ruller på??
> men den går kun 65 (efter Speedo) på lige vej!! hvorfor det??? alle
> andre siger den sku gå 75 km/t rigtigt!!?? hva kan der være galt!! og
> mit optræk det stinker hvorfor det????
> (jeg har ikke tun på)
> hva kan jeg gøre??

Hvem er alle andre? Jeg synes 65 lyder rimeligt !

>
> 2) nu har jeg bestilt TP trophy 70ccm cylinder kit.. og hva ska jeg så
> mer købe hvis jeg vil ha et sygt bedre optræk (jeg gider ikke købe anden
> karburator eller om dyse den, jeg gider ik ha et kæmpe bezn forbrug)..
> hvad og hvor skal jeg købe de ting jeg ska bruge??(jeg regner med at
> købe hebo vario med større rem!! hvaaaa hva kommer den så til at
> kører!!)

Det er helt umuligt at sige hvad den kører efter monteringen. Jeg ved ik
hvor du kan købe Hebo her i Danmark. Er selv Polini fan:)
Du kan ikke købe en vario med større rem? Du kan købe en med en anden
hældning og en anden diameter!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
/Thomas

>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 14:53

> Dav..

dav...

> 1)
> jeg har fjernet alle begrænsningerne på min sonic og 5 grams ruller på??
> men den går kun 65 (efter Speedo) på lige vej!! hvorfor det??? alle
> andre siger den sku gå 75 km/t rigtigt!!?? hva kan der være galt!!

En sonic uden begrænsninger kører ikke over 60, det kan godt være speedo
viser 75 men det kører den ikke.

> mit optræk det stinker hvorfor det????
> (jeg har ikke tun på)
> hva kan jeg gøre??

Du får ikke et bedre optræk uden at købe tun...

>
> 2) nu har jeg bestilt TP trophy 70ccm cylinder kit.. og hva ska jeg så
> mer købe hvis jeg vil ha et sygt bedre optræk (jeg gider ikke købe anden
> karburator eller om dyse den, jeg gider ik ha et kæmpe bezn forbrug)..
> hvad og hvor skal jeg købe de ting jeg ska bruge??(jeg regner med at
> købe hebo vario med større rem!! hvaaaa hva kommer den så til at
> kører!!)

Hvis du køber den cylinder og en hebo vario får den et vildt optræk og kører
nok 80, men det ville være en ide at købe en gearing for at slikke af med
nogle af alle de omdrejninger, som din krumtap+lejer tager skade af over
længere tid. Gearingen vil nok tage lidt af optrækket, men det er bedre i
den sidste ende, medmindre du hellere vil investere i en krumtap der kan
holde til det.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 17:23

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:96Hj8.36$FT.9305@news010.worldonline.dk...

> 2) nu har jeg bestilt TP trophy 70ccm cylinder kit.. og hva ska jeg så
> mer købe hvis jeg vil ha et sygt bedre optræk (jeg gider ikke købe anden
> karburator eller om dyse den, jeg gider ik ha et kæmpe bezn forbrug)..

STOOOOP! hvis du knalder en 70ccm cylle på skal den næsten 100 omdyses!!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 17:59

Ja det er han sq nødt til medmindre han ikke har noget imod at den sætter
sig....

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:inLj8.131$NH3.2528@news.get2net.dk...
>
> "Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:96Hj8.36$FT.9305@news010.worldonline.dk...
>
> > 2) nu har jeg bestilt TP trophy 70ccm cylinder kit.. og hva ska jeg så
> > mer købe hvis jeg vil ha et sygt bedre optræk (jeg gider ikke købe anden
> > karburator eller om dyse den, jeg gider ik ha et kæmpe bezn forbrug)..
>
> STOOOOP! hvis du knalder en 70ccm cylle på skal den næsten 100 omdyses!!
>
> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX :,-/ mig ha' MC
> ICQ: 121663556
> Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 13-03-02 19:22

ja om dyses skal den lyder 82# godt nok???

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 60 point
Dato : 13-03-02 22:35

Hej mr. Stock

Vedrørende din tophastighed er der den mulighed at dit speedo viser korrekt , det er set før , men sjældent , på Apriliaer
Flere har endda fået udskiftet speedometeret på garantien hvis det har vist alt for meget(15-20 km/t).
Min Rally viste ca. 10km/t for meget og det er nok det mest normale.
Har du prøvet at køre sammen med dine kammerater og aflæst deres speedometer???
Dyse str. 82 lyder fint.
Men du skal ikke regne med en større tophastighed hvis scooteren ellers kører fint!!!!
Til race kører man med så lille en dyse som muligt for at få den største tophastighed , men det kan absolut ikke anbefales til gadebrug da der er stor chance for at stemplet sætter sig.
Det optimale mht. optræk er standard rullevægt , hvis der er slidt kanter på rullerne glider de ikke så let som de skal , så check lige det.
Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 00:14

Nu har jeg kørt med Eurocylinder 47,6 mm, topracing gearing (den største),
hebo's den største knækudstødning og hebo vario... Jeg har ikke omdyset min
sonic, og jeg har kørt med det i omkring 1 år nu uden problemer...den render
115 km/t på ligestrækning...

Så det med omdysning tror jeg ikke på....

Niller........

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8f8575$0$7432$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Ja det er han sq nødt til medmindre han ikke har noget imod at den sætter
> sig....
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
> ICQ#: 143629522
> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:inLj8.131$NH3.2528@news.get2net.dk...
> >
> > "Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:96Hj8.36$FT.9305@news010.worldonline.dk...
> >
> > > 2) nu har jeg bestilt TP trophy 70ccm cylinder kit.. og hva ska jeg så
> > > mer købe hvis jeg vil ha et sygt bedre optræk (jeg gider ikke købe
anden
> > > karburator eller om dyse den, jeg gider ik ha et kæmpe bezn forbrug)..
> >
> > STOOOOP! hvis du knalder en 70ccm cylle på skal den næsten 100 omdyses!!
> >
> > --
> > Michael Frederiksen
> > Honda SFX :,-/ mig ha' MC
> > ICQ: 121663556
> > Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 11:45

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> wrote in message
news:96Hj8.36$FT.9305@news010.worldonline.dk...
> Dav..
> 1)
> jeg har fjernet alle begrænsningerne på min sonic og 5 grams ruller på??
> men den går kun 65 (efter Speedo) på lige vej!! hvorfor det??? alle
> andre siger den sku gå 75 km/t rigtigt!!?? hva kan der være galt!! og
> mit optræk det stinker hvorfor det????
> (jeg har ikke tun på)
> hva kan jeg gøre??

Hurra for dig så er du den heldige ejer af et mere præcist speedometer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 17:09

> Nu har jeg kørt med Eurocylinder 47,6 mm, topracing gearing (den største),
> hebo's den største knækudstødning og hebo vario... Jeg har ikke omdyset
min
> sonic, og jeg har kørt med det i omkring 1 år nu uden problemer...den
render
> 115 km/t på ligestrækning...

Ved du hvad det tror jeg sq ikke på.....

--
Hilsen Morten Christensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 01:21

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c96111f$0$272$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Nu har jeg kørt med Eurocylinder 47,6 mm, topracing gearing (den
største),
> > hebo's den største knækudstødning og hebo vario... Jeg har ikke omdyset
> min
> > sonic, og jeg har kørt med det i omkring 1 år nu uden problemer...den
> render
> > 115 km/t på ligestrækning...
>
> Ved du hvad det tror jeg sq ikke på.....
>
Det er sikkert std. dysen fra en 21 mm (#95)...

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com
ICQ# 54047619

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-02 15:56

> Det er sikkert std. dysen fra en 21 mm (#95)...

Ja det lyder sq noget mere sandsynligt....

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Kommentar
Fra : D_king

Dato : 05-01-03 22:46

du kan fÅ hebo på www.scootertunning.dk ;) Nemli :D

Ps. PUCH MAXI HOLDEr...