/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billeder væk?
Fra : Jimmi_S
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 21-12-03 23:55

Jeg har taget nogle billeder med mit digital kamera og da jeg kom hjem satte jeg det til mit tv og så dem. Dage efter skulle de så ind på computeren og så var de væk. Det mærkelige er at jeg kan se at pladsen stadig er anvendt.. Kan jeg få dem tilbage..??

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 23:56

Hvad er det for et kamara?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 00:04

Hejsa Jimmi

Hvis du ikke har formateret dit kamera,jamen så ligger billederne der stadig,og du kan bare hente dem frem en gang mere.

Jeg tror lige du skal et smut ind i dit kontrolpanel-mappeinstillinger-og under fanen vis-skal du lige have sat et flueben i vis alle filer-så tror jeg du kan se billederne igen.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:07

Det er et Trust. Nej de er HELT væk, jeg kan heller ikke se dem på mit kamara.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 00:12

Lyder mærkelig

Så må der være noget galt med dit kamera,den skal da huske billederne indtil man selv sletter dem.

Er det et nyt kamera??
hvis ja,så har du jo garanti

Mvh Brian

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 00:14

mmm kan du heller ikke få dem frem på tvet mere?

Dr0zie

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:15

Hmm det er fra i sommers.. Men det er nu også på et kort de ligger og det har jeg fået byttet en gang fordi der var fejl på det..

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:19

Nej kan slet ikke se dem nogen steder..

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:19

Nej kan slet ikke se dem nogen steder..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 00:21

Mmm måske er der fejl på kortet.
HVad er det for et kort.?

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:24

Det er et MMC 128 mb..

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 00:29

Hejsa Jimmi

Den der kort vil jeg gå ned og få byttet
har du købt dit kamera samme sted som kortet,så tag lige den med også,så kan du få dem til at tjekke det.
HUSK du har efter den nye købelov 2års garanti.

Lyder lidt mærkelig at du kan se at pladsen er anvendt,har du været inde i mappeinstillinger.og makeret vis alle filer??

mvh Brian

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:34

ja det er sat rigtigt og derfor skulle jeg jo også kunne se dem på kameraet. Og det med den nye købelov siger: ½ års garanti og resten af tinden skal DU bevise at fejlen har været der for start.. og det har man jo ikke en chance for.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 00:38

Gå din kamera i stykker indenfor garanti perioden på de 2 år,så skal den dække.

Jeg finder lige købeloven frem

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 00:42

Citat
Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå for-brugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.
Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.

Overstående er fra den ny købelov,læs mere her
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

Mvh Brian

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 00:45

Ja gå ind i butikken og snak med dem ang dit kort

Dr0zie

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:46

hmm lad os sige at efter et 1år kan det ikke zoome.. så er det op til dig at vise at det ikke har kunne det fra starten af.. synes også det lyder mærkeligt man det har en meget "klog" mand fra merlin fortalt mig..

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 00:50

Her står det..
"Formodningsreglen/6-måneders reglen
En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet."

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 00:51

Jimmi_s nej du behøver ikke at bevise at det ikke har kunne det fra starten men det eneste er at de skal vide om det er en fejl i cam eller om det er din skyld ex: at du har tabt det og knækket noget, der dækker garantien ikke ( kun hvis du har købt en yderligerer garanti til 500-1000kr.. som dækker sådan nogle ting som tab af cam osv.)
men ellers skal du bare bevise at det ikke er dig men at det er en fejl i cam som det jo for det meste er i tekniske ting

Dr0zie

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 00:54

Jamen jimmy

Når dit kamera allerede efter et år ikke kan Zoome mere,så er dit kamera gået i stykker,og du SKAL ikke bevise at den har haft det fra starten af,så den merlin mand ved ikke hvad han snakker om.

den varer man køber skal efter den nye købelov holde i 2 år,gør den ikke det,ja så har du krav på at få den repareret eller ombyttet alt efter hvor længe du har haft den.

så tag dit garantibevis (kassebon) i hånden,og gå ned i merlin med den.
du kan printe købeloven ud og vise dem den,hvis de stiller sig på bagbenene.
ellers så skal du bare true med at du kontakter forbrugerstyrelsen.

Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-03 00:54

Brian, dit citat handler om de betingelser, der gælder, hvis køber
og sælger er enige om, at varen er defekt. Og det har ikke
noget med garantien at gøre.

Iøvrigt taler købeloven slet ikke om garanti, men om reklamationsret,
og i så henseende har Jimmi ret i, at efter et halvt år er det køberen,
der har bevisbyrden.
Garanti er derimod en frivillig sag, som sælgeren selv kan vælge om
han vil give eller ej.

Læs mere her: http://www.fi.dk/ret/kobeloven/reklamation/garanti/

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-03 00:55

Hov, jeg glemte:

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 01:02

Vi køber er dårligere stillet med den nye, fordi den gamle hed "garanti i et år" og den garanti vi har nu er kun i et halvt år.. de sidste 18 måneder er svære at få noget ud af..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 01:04

Jimmi_S <- det vil jeg nu ikke sige.

Dr0zie

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 01:06

Nu har jeg lige været i bilka med en 8 måneder gammel støvsuger,som var stået af
De så min kassebon og så blev den sendt ind for at blive lavet,den kunne ikke laves,jeg fik derfor valget imellem at få en ny støvsuger eller mine penge igen.

Før det var jeg i elgiganten med en pc skærm som efter 10 måneder var stået af,den fik jeg også lavet,da det også var inde for garantiperioden.

Begge gange skulle jeg ikke bevise at fejlen var der fra starten af.

Jimmi skal bare sige at den kamera med kort ligepludselig ikke virker mere,så får han den også lavet,eller så er merlin ikke et sted der er værd at handle.

Brian

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 01:10

Briani <- Jeg bliver desvære nød til at give dig 100% ret.. Og endda i elgiganten der er de totalt flinke og de spørger om intet de sender den til rep med det samme har været der inde med printer + vand koger

Dr0zie

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 01:14

Jeg må nok hellere sige at det var ikke i merlin jeg købte mit kort/kamera, men det var i merlin jeg fik forklaret købeloven da jeg skulle købe pc. Men for at snakke om det, det hele handler om så har jeg selv tænkt på om det måske ikke er muligt at få et program der kan gendanne mine billeder? For noget må der jo være siden der er 44 mb brugt..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-12-03 01:17

Hvis du meget gerne vil have billederne hentet frem, så kan det nok lade sig gøre, men lad være at tage flere billeder eller lave andre krumspring, for der findes software der kan hente dem?
Men hvis du vil have dem frem skal du hente software der skal installeres på din comp. og du skal helst have en kortlæser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 01:18

mmm.
Ikke just som jeg ved ..
Desvære..
Men hvad sker der når du åbner kortet på pcen.?

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 01:19

Jeg har ingen kortlæser.. hvad hedder det software? er det noget jeg kan downloade, hvis hvor?

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 01:24

Kan se et par mapper som altid ligger der..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 01:29

ok.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-12-03 02:17

Det er feks. Drive Rescue, men det kræver nok at du har en kortlæser, så læseren optræder som et drev.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 11:21

Fandt et program der hedder media recover, og det kunne finde billederne men jeg ikke gemme dem. Hvorfor?? Skal jeg virkelig have en kortlæser??

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 12:44

Jimmi-s nej det begøver du ikke.
Fordi når du sætter kam til pc så optræder det også som et drev.

Dr0zie

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-12-03 13:24

I media recover, skal du indstille (browse), til en mappe du ønsker det fundne gemt i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 17:10

Det har jeg også gjort.. Kan det være fordi det kun er en demo?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:13

Ja det kan det..

Dr0zie

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 17:23

hmm kender du ellers nogen man ikke skal betale for..?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:25

2 sek så skal jeg kikke

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:36
Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 17:41

jeg prøver..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 17:45

ok

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 17:59

Nej skal købe.. Du har vel ikke et som er "betalt"?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:05

nop sorry men er der ingen af dem som virker .?`
der er jo 14 dages prøve tid på dem

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:08

Har kikket rundt .. og du kan ikke få såda et program i freeware så
Enten må du tage ned i forhandlern og bede dem hjælpe dig eller må du downloade skittet. (ikke helt lovligt men det handler jo om en fejl på kam selvom det ikke hjælpen)

Mvh: Dr0zie

Sorry tror ikke jeg kan hjælpe mere med et program kan ikke finde dem i freeware..

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 18:08

De virker lige indtil man skal gemme dem..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:09

ok..hvilke af programmerne har du nemmest ved af bruge?
Hvilke af dem syntes du bedst om?

Mvh: dr0zie..

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 18:10
Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:12

vil lige ringe til en af mine venner han arbejde med det program, han har købt det.
og han har 3 licens nøgler til det vil spørger ham om du må "låne den ene"

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 18:14

Det ville være rigtigt godt..!

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:19

Sorry han ville ikke låne keyen ud til digital p r men han ville gerne låne en key ud til MediaRevival 1.0 ved ikke hvorfor..
Er du interressert i det.?

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 18:22

Det er det eneste jeg ikke kan downloade.. hvad med Photorecovery for Digital Media?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-03 18:30

http://www.jufsoft.com/badcopy/download.asp
Koder:
JFKIw0ATqTkZnyshtRbVzrfmD4iZc+fKl72T4iewsEs9v
sOseV6C8FPJWrcLosWapqAmS9ZMVgCmjDRRx+CtQ-LqgW
mBGi+GGz9nq2zoOlex9kMViMaAMkmsu-DuJyMbMY83A2Q
R3q7VV1Avq+ninyYuguHhxcEfIaMv4P7YS2mdpMwnORNM
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:30

Du kan hente det her:
http://www.tucows.com/preview/311523.html
Husk at vælge til højre hvillken windows du har.

Prøv det virker ikke uden key kan jeg låne den til dig .
Har lige fået den af min ven der arbejder med det
mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:32

pallebhansen <- det der er ulovligt.
Tror ikke kandu.dk accepterer at du finder ilegalle keys på netet og oplyser dem på kandu

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 18:34

Nu har jeg det og jeg vil meget gerne låne den..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:37

jimmi_s hvad er din mail så sender jeg det vil ikke have at alle har adgang til den da det ikke er min, men min vens key.

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 18:40

Jimmi_S@stofanet.dk

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 18:48

Så er det sendt..

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 19:02

Hvad skal jeg skrive som nave? jeg har prøver med jimmi_s..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 19:05

2 sek så..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 19:07

har du msn eller lign

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 19:09

ny mail sendt jimmi

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 19:14

Jeg mangler stadig hvad jeg skal skrive som nave når jeg skriver registration code..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 19:14

jimmi?

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 19:15

Skriv dit eget navn

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 19:18

Det virker ikke som om det virker, men jeg prøver at lade den gendanne dem og så må vi se om jeg kan gemme dem.. Har du fået det til at virke, hvis du altså har prøvet..?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 19:21

har prøvet det virker også uden af blive reg

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 19:27

Ja det kan finde dem.. Men det kan stadig ikke gemme dem. Tror jeg skal have et navn der passer til koden..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 20:54

mmm ved ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmi_S

Dato : 22-12-03 23:56

Tak for svaret pallebhansen.