/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Opskrifter paa Canariske saucer
Fra : ram2
Vist : 565 gange
500 point
Dato : 21-12-03 23:45

Er der nogen der er interesseret i opskriften paa 2 Canariske saucer??

Salsa Mojo rocca & Salsa Mojo verde

Jeg infiltrede koekkenet paa hotellet i dag, og fik fat i koekkenchefen - Ret hyggelig spanjak-gut, og jeg har opskriften paa 2 kolde saucer - primaert baseret paa groentsager - fedtfattige - gode for kredsloebet (hvidloeg) og bla. bla. -

Jeg skal lige oversaette dem og drosle dem ned til 4-6 personer - den jeg har, er til 150 pers.

Salsa Mojo rocca & Salsa Mojo verde - Glaed jer til naeste nr.

Don Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-12-03 23:51

Hmm!! hvidløg
150 pers.*LOL*

Frida.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-12-03 23:51

Forkert smiley*GG*
Skulle ha' været denne her

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-03 23:53

Man tager en Kanariefugl og et fed Hvidløg Hi hi SUNE

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-12-03 23:55

Så er jeg da helt stået af nægter fan... at spise fugl...

Frida.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-03 00:07

Jep kom med dem ram2 *S*

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 00:21

Til feriedrengen

Hold da op hvor må det være en kedelig ferie du er på.

Eller er du bare bange for at dit navn bliver glemt herinde.

Du kunne da have ventet og så lave dine opskrifter som et tip når du kom hjem.

Men som jeg har skrevet så mange gange før,så er du latterlig Donkisnot

Kan du ikke få en eller anden Don Pedro til at trøste dig,det er nemlig ikke sjov at have hjemve.

Mvh og ønsker dig en god bedring
Brian din gode ven
PS-Ude er godt men hjemme er bedst

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-12-03 00:42

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-12-03 08:45

>Briansnotdum.

Glem alt om disse opskrifter - der er mere end en ingrediens i - Det kan du ikke haandtere.

Og du har fuldstaendig ret - det er ikke sjovt at ha hjemve - Men det er fan... ikke dig jeg savner, skulle jeg lige hilse og sige.

Hvad er forresten "Donkisnot" - Noget fra den lokale hyttfadsterminologi

Og for een gangs skyld har du ret - jeg kunne ha ventet til jeg kom hjem, med at oeffe noget om den opskrift, men jeg skal ikke ha' point (har ikke brug for at blaere mig med 25.000 point) saa jeg valgte at goere det anderledes, og det kan aldrig rage dig.

Har du ikke noget du skal ha bevist

Don Ram

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-12-03 08:52

Rart med lidt fut i fejemøget

Gældelig

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-12-03 08:54

glædelig

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 500 point
Dato : 22-12-03 08:59

hihi - det er fan... sjovt her på KanduBrian du har endnu engang reddet min dag - TAK!!
Med det samme lukkes der gylle ud omkring point - det er sgu da utroligtHvordan holder du egentlig selv ferie Brian?? Ja hvis da holder ferie. Du kunne sikkert ikke komme tanke om, at tænde en Pc.-,vel det er jo skide kedeligt som du siger. Jamen HOV!! Brian - du er da ellers lidt (LÆS meget) online i det daglige. Vil det sige, at du keder dig hver eneste dag. Øvvvv det er da trææææls

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-12-03 09:01

>dabj.

Hej til dig - Yes , ik¿ Skoent med lidt knald paa fra morgenstunden

Og glaedelig jul til dig osse.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-12-03 09:09

Hej Ram Ikke meget for at indrømme det - men JEG savner dig sgu

Frida.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 10:44

Hejsa og godmorgen min lille blomst Frida

Nu har jeg aldrig sagt at en PC er kedeligt vel??

Men når jeg tager på ferie,så kunne jeg aldrig drømme om at sidde på en netcafe,jeg kan godt vente til jeg kommer hjem.

Ham der ramses alla DONkisnot er så naiv at tro kandu ikke kan fungerer uden ham.

Og det der med om jeg keder mig i det daglige,nej da jeg keder mig ALDRIG.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-12-03 11:18

Netcafé????? Da jeg i Alanya for en måned siden - Stod der sgu da PC'er til fri afbenyttelse på hotellet
Men godt du ikke keder dig Brian tror jeg nu heller ikke Ram gør - han savner sgu da bare MIG*LOL*

Frida....

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-12-03 11:20

Og hold så lige op med at kalde mig for en blomst Og dog?? - men jeg er altså kødædende

Frida...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-12-03 12:58

Synes det er skønt med et lille pip fra dig Ram, rart at høre du "klarer dig flot" ude i verden

Skulle du komme ind i denne tråd igen så kig lige her : *vinker vildt og heftigt*

Hilsen Karina og de mange ænder der skal steges imorgen

Snakkes ved og Glædelig Jul
(synes stadig man er gal i hovedet sådan at forlade landet JULEAFTEN!!!!!!!!)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-12-03 13:28

Brianisnotdum - Gaa ud og koeb dig en ven - det maa vaere draebende, kun at ha dit eget selskab. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbb!!!!!!!!

Fnolle - Har du gang i aenderne - Husk nu 48 timer paa 26 gr. Langtidsstegning gir moere og saftige rap.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-12-03 13:29

>Fridaflip.

Fridaflip - Gu savner jeg da dig!! - Verden er ikke den samme uden dit selskab. Men I'll be back - soon## Koedaedende *LOL*

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-12-03 13:40

OM JEG ER IGANG !!!! - satte dem ind forrige torsdag ....!!!
Du ved godt - man skal være i god tid med så noget, ikk`*GGGG*

Naaah de ryger ind imorgen og så bliver de behandlet, opbevaret og varmet op som du anbefalede mig.....

C ya

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-03 13:41

Ramses alla DONkisnot

Det må dæleme også være dræbende kedelig at sidde på sin STORE flade røv,på en netcafe,for at følge med i hvad der sker på kandu
Tænk at man kan være så torskedum.

Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-12-03 14:41

hej fnolle...jeg har købt en enorm gås istf alle de ænder!!! nemmere tror jeg...bortset fra at den er for stor til min ovn

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-12-03 14:47

Hej Christina - en gås ... hmmm det tør jeg set ikke, vi skal have medister, and og flæskesteg.
Tror jeg ville blive upopulær hvis jeg byttede ænderne ud med en gås (ikke at der bliver spist ret meget and!!!!) men det skal åbenbart være der - sådan en juleaften viser det sig med tydelighed hvilke vanedyr de fleste af os er.....

God Jul til dig og dine kære, Christina
ang. den alt for store gås - så kommer du til at hakke den lidt i stykker så den kan være derinde og stege den af et par omgange (Held og lykke med det)

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-12-03 15:25

tak karina..og i lige måde

Regner med at lade gåsen miste rumpen, inden den blir stoppet i ovnen tidligt julemorgen!

madtraditionerne.. vi laver ALTID sukkerbrunede kartofler, selvom ingen af os i virkeligheden kan lide dem

mvh Christina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 16:33

Den der såååås, er det den de hælder på de uskrællede mini-kartofler.
Jeg vil da gerne have opskriften.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 05:01

Gu ved om de er pishamrende fulde på Kandu - Jeg har netop skrevet dette indlæg - tastet det ind - set det på Kandu, og derefter er det væk igen - Jeg har set mange sjove serverfejl hos Kandu, men dette har jeg da aldrig oplevet før.

Pointene er sat op for at LilleBrianNobrain har lidt at få tiden at gå med

Har kigget på nettet, og de omtalte saucer findes allerede beskrevet flere steder. Herunder adressen på 2 af stederne.

http://www.erritsoe.dk/opskrifter/mojo%20verde%20de%20cilantro.htm

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6461

Emesen - Ja det er de "sååååser" man bruger på uskrællede kogte saltede kartofler. Men de har mange flere anvendelsesmuligheder........ Fantasy............
Hvis du evt. ønsker en tykkere konsistens, blender du noget franskbrødskrumme i blandingen.

Ram

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 06:39

Frida - du skal ha' disse point, fordi det vil irritere den der "Brianetellerandet"

Derefter fordi du har savnet mig, og endelig fordi du er så solidarisk. Det kører ikke for dig uden mig, og det er jo rart at vide.

Mere uretfærdigt kan det vist ikke blive

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-12-03 11:23

Tak søde jeg er go' til at rage til mighar nu næsten dobbelt så mange superpoint end ledige - det må da siges at være okay ikk'....At det så er i sex og smalltalk jeg "rager" - jaaa men sån' er der jo så meget

Frida.....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 11:28

Altså Frida .......Du piller, roder og rager da osse allevegne.

Og jeg er ALDELES ikke spor sød......at du ved det

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-12-03 11:40

NEJ!! Gu' er du ej du er MEGET sød

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 11:47

Hmmm - Du gir' ikke op hva??? Jeg VIL ikke være sød

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 12:00

>Emesen

Du virkede interesseret, så jeg fandt lige denne "opskrift" på de kartofler du omtalte.

Jeg gider ikke oversætte, det kan du få juledagene til at gå med

Papas Arrugadas
(Wrinkled Potatoes)

5 lbs. small to medium potatoes
5 T salt
Water (to just cover potatoes)

Combine ingredients in a saucepan and boil potatoes over medium heat until tender, about 20 to 25 minutes. Drain the water. Put pan back on medium heat, shaking it frequently until the salt forms a crust on the potato skins. Serve hot (or cold or at room temperature) and pass the mojo.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-03 16:43

Tak Ram2! og velkommen hjem til kulden.
Frida - Ram2 er ikke sød......................han er rar.
Emesen.
PS. Hvor sidder afløbsventilen på en sovsepande.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 17:55

>Emesen

Tak.

Rar - Hmmm..... så okay, men så heller ikke mere

Afløbsventilen...... Hmmm - Mon ikke der menes dem de bruger på hospitaler mv. beregnet til 500 pers.

Men hvor fan... i opskriften står der noget om "afløbsventiler"

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-03 18:39

"Drain the water", så må der også være en Drainvalve til at draine med.
De store stegepander kender jeg godt, men dem vipper man bare - og løber.
Emesen.
Ok så nøjes vi med rar.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 23:14

Venter stadig på den opskrift!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 23:22

>tedd.

Du går bare ind og kigger på disse links - de fandtes på nettet i forvejen

http://www.erritsoe.dk/opskrifter/mojo%20verde%20de%20cilantro.htm

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6461

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 23:27

Hehe!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 23:30

Oh troede egentligt det var en joke! *L* Godt nok ram! *S*

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-12-03 23:35

>tedd

Ferie-eufori

Men de er gode nok de saucer - De smager temmelig godt, og kan kvikke op på det kedeligste shit - Bl.a. Kalkunkød.

Husk den med brødkrummerne, hvis du vil ha lidt mere facon på saucen.

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:15

lækkert! Har du osse nogle salsa sauces?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:16

Jeg mente egentlig cajun! Kan godt se de er salsa!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:16

Ja - det har jeg faktisk - Hav lige tålmodighed, så skal jeg finde dem

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:18

men burde selvføligt stille spørgsmålet selvstændigt

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:27

Nej bliv du bare her - Jeg har ikke umidelbart nogle Cajun saucer, men kan måske finde dem til dig - Jeg har en Salsa - Dip som jeg selv synes er Kanon (lidt stærk)

Devils Crispy Dip:

200 ml. fedtfattig mayo eller fromage Fraice
1 spsk Worcestershire sauce (engelsk sauce)
1 task. fransk sennep (Dijon)
2-3 tsk tomatpuré eller Heinz tomatketchup (evt begge dele)
1 tsk. tør Sherry (kan udelades)
½-1 tsk Tabasco eller sød chilisauce
2 finthakkede forårsløg
1-2 fed presset hvidløg (jeg bruger 4 )
3 finthakkede syltede agurker
Salt & peber

Bland hele molevitten sammen i en skål og sæt den på køl i en times tid
Spis den med de mexicanske nachos

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:34

>tedd.

Prøv at kigge her - Jeg kan ikke lige på stående "fod" finde noget, men den grossist her har varerne der skal til - Måske du kunne prøve at ringe til ham

http://www.gocajun.dk/gocajun/_caj_htm/prislist/engrosvaresliste.htm

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:37

>Tedd

På den anden side bliver udbuddet af svar jo større hvis du smider det ud som selvstændigt sp. Jeg satte jo 500 på denne for at irritere Brianbørge*LOL* så det er jo begrænset hvor mange der kigge herind.

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:38

Hold da kæ..! Der begynder sgu da at komme ild ud af min mund! *L* Lyder godt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:40

Yep jeg stiller det i morgen Så må vi jo se *L*

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:41

Det skal rykke lidt i nakkehårene, og man må gerne blive lidt "høj" at styrken

Kender du denne side: http://www.capsicum.dk/index.html

Den er god at lære fra.
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:50

Jep har set den! Tror det var dit link fra langt tilbage!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 01:53

HOST HOST!!!! fy for en Dip den vil jeg sgu fylde op med brødkrummer

Frida.....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 06:46

Altså Frida - Skal du nu osse til at blande dig i madlavning - Du har da osse forstand på alting

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 07:44

Jeg kom lige til at kigge de opskrifter igennem, som jeg har angivet i de links ovenover - Øhhh..... synes de er lidt mangelfulde, så jeg har lige lavet et "remix"

Frida.... Du tier bare - Du får en Knorrs Bajernæse Siliconesauce banket sammen på skummet eller kærnemælk

Herunder en kombination af Miguel og min opskrift på de 2 saucer:

Salsa Mojo Rocco
Rød krydret kold sauce

Ingredienser til 6 pers.

4-6 Rød peber
4 Fed hvidløg
2-4 små Scalotteløg
1 tsk. Kommen
1 hel Rød Chili (u. kerner)
1 tsk. Stødt kommen
1 dl Olivenolie
1 dl. Hvid Balsamico eller Rødvinseddike
½ dl vand
2 tsk. Salt

Fremgangsmåde:
Alle ingredienser blendes samtidig, og konsistensen justeres med franskbrødskrumme som successivt blendes i til den ønskede konsistens er opnået.

Kilde: Kim R / Miguel RIU

***************************

Salsa Mojo Verde
Grøn krydret kold sauce

Ingredienser til 6 pers.

4-6 Grøn peber
4 Fed hvidløg
2-4 små Scalotteløg
1 tsk. Stødt Kommen
1 hel grøn Chili eller Jalapeños
1 dl Olivenolie
1 dl. Hvid Balsamico eller Rødvinseddike
½ dl Appelsinsaft
2 tsk. Salt

Fremgangsmåde:
Alle ingredienser blendes samtidig, og konsistensen justeres med franskbrødskrumme som successivt blendes i, til den ønskede konsistens er opnået.

Kilde: Kim R / Miguel RIU

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 07:50

Glemte at det skal være det grove Middelhavssalt der skal bruges (siger Miguel)

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 10:18

En dip fra Netto er sgu udmærket

Ingrediens = creme fraice (staves det sådan
rør grundigt og 1,2,3 færdig (siger Frida)

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 10:28

Hmmmmm Frida - du er vist lidt bagud - hvert tilfælde hvad Dips angår

Men du kan slippe for den - det lover jeg...
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 10:35

Bagud MOI!!! - nahh det må være byen jeg kommer fra Vi skal være meget heldige - hvis den lokale har den der Jalapeños (hva' faén er det for en??)

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 11:10

>Frida.

Sån' er det i provinsen - Jeg kan da sende dig nogle eksotiske smagsoplevelser.....

Jalapeños - De er bare STÆRKE - Så pas på - Når man har skåret dem ud, skal man huske at vaske hænder - grundigt - inden man klør sig i....... eller ud og tisse en tår - I guder det skaber liv -AVAVAVAVAVAVAV

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 13:28

Okay Ram - så send du en Jalapeñis til mig. Lover at behandle den med nænsom hånd

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 14:23

Frida.

Jalapeñis Gu ved om det er flertal???

Der er én på vej - skulle være der med mandags posten (handle with care *SS* )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 18:50

Jeg takker endnu en gang, og vil give opskriften videre til min chef-kok.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 18:54

>Emesen.

Den der Fridaflipske "Jalapeñis" skal du være lidt forsigtig med, hvis du gir den til din hustru........

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 19:12

Jalapeñis -øv det var da ikke sån én du skulle sende (tastefejl Ram*GG)
(i) ligger sgu da lige ved siden af (o)hvor vil du forøvrigt finde sån én fætter??

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 19:16

>Frida

Nåååå - det var en tastefejl............
Jeg troede du havde fundet en muteret Jalapeños

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 19:24

Det var disse:
"Salsa Mojo Rocco"
"Salsa Mojo Verde"
Emesen.
Det andet lyder for stærkt til mig.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 19:27

>Emesen.

Klog mand

Udtales i øvrigt {Mohrrrro]

Ram