/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
dr0zie, FTP uden fast IP, sludder
Fra : jmsgruppen
Vist : 710 gange
1 point
Dato : 21-12-03 21:21

Det er noget sludder du siger i sprgs.:
http://www.kandu.dk/dk/spg/28602
Du kan da godt opsætte en FTP server uden fast IP, men hvordan hel.... skal andre kunne gå ind på din server.
Hvad skal de skrive i adresselinien???
ftp://kender ikke IP
eller skal de skrive IP adressen eks:
ftp://80.199.32.82 (opdigtet adresse)
Drik et par sneøl,,
Uden fast adresse, er der da ingen der aner hvilke IP man skal skrive...
JMS

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-03 21:31

Hej
Ja. Der siges meget sluder her på Kandu.... Og nogen tjener enda point på sluder..

Bare man er hurtig nok til at byde ind og dem der får svar er naive nok til at lukke det inde de har fået det rigtige svar - går det jo helt fint.

Om ikke andet kan man jo presse lidt på med at ma nikke gider at abbonere - så får den utålmodige et par point... (ingen navne...)

Kandu er hvad man tager det får...

Endnu engang kan man jo appelere til lidt etik og moral. Men der premien ligger jo ikke i det korekte svar bare spørger klikker på accept er ofte målet..

God jul
benjamin

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-12-03 21:37

Hej Benjamin.Hansen

Jeg giver dig så evigt ret. Jeg har lige svaret Briani, med samme indhold som du beskriver ovenfor.

Kan du ha' en rigtig god og et godt og lykkebringende

mvh Frank

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-03 21:40

Hej Frank

Tak og i lige måde .

Benjamin

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 21:54

JMS Jo man kan, det kræver bare at man kender sin i øjeblikket ip.
Da jeg ikke mener at denne skifter mens du er koblet på.
et eksembel, med domæne service:
Du vil have en hjemmeside på din pc, uden at have fast ip.
der er en simpel service derude(husker ikke lige hvor)
domainet kunne være eks. knudtud.dk
for at aktiver din (hjemme)hjemmeside når du er på nettet,
tar' på du, en tur forbi service-siden(derude et sted).
Den logger så din IP og knytter den sammen med dit domænenavn.

I princippet kan det samme gøres med ftp.
En service lidt i den retning findes hos www.k4.dk dog ikke med ip'en,
men det er simpelt at lave, tror at jeg vil foreslå k4.dk at gøre det

Inden jeg skrev dette fulgte jeg dit råd meget nøje,,, flere gange
Drik et par sneøl,,
Så det kan godt være at der er gået kludder i et par bokstaver
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 21:57

<<benjamin
Hvis du hentyder til mit standardindlæg, så er det ikke for at få point jeg skriver dette. Jeg er ligeglad med point, men det irriterer mig, at spørgere ikke gider følge dialogen, eller bare bliver væk, uanset om de har fået det rigtige svar.
Men sådan er der jo så meget.
Jeg har set accepterede svar her, under jura, som er i direkte modstrid med gældende lovgivning. Ligeledes har jeg set accepterede svar, som er farlige....

Men sådan er et forum jo som dette. Det jeg reagerer over her er, at der er an der påstår mit svar er forkert. Og det er det ganske givet IKKE.

mvh
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 22:00

<<natmaden
Det vil sige, at i det sprgs. jeg referer til skal venner ringe til hinanden og sige: "jeg har IP det og det lige nu"
Jamen, hvor er vi så henne..
Nu drikker jeg et par sneøl...
JMS

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 22:27

Ringe og Ringe.
Jeg ville klare det med en aktivering fra min startsside.
værre er det da ikke.
Skål og god ovre i det jyske.
Hilsen fra hovedstaden.
Natmaden.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 22:38

<<natmaden
FTP er andre ting end hjemmesider.
FTP, er en fil tjeneste, som vi bl.a. har her i huset. Det spørgsmålet drejede sig om oprindelig var fildeling, og udveksling af filer på FTP.
Så, vi tager begge et par sneøl
JMS

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 11 point
Dato : 21-12-03 22:46

Jeg må tilstå at jeg stadig ikke fatter de der kommer med udsagnet "det er ikke for pointenes skyld".

Så forstår jeg ikke den ivrighed der er når spørgere kommer med spørgsmål til 100-200-300-400 osv. point, at "superbrugerne" her på kandu næsten falder over hinanden for at svare på spørgsmålet, skønt svaret måske allerede ligger som det første??

Den ene prøver at overgå den anden ved eks. at skrive 5 link ned, den anden overgår en anden ved at lægge 50 tillægsord på, så det giver indtryk af, at lige netop "han" er eksperten.

Nej, det med at man er ligeglad med point er der ingen der kan få mig overbevist om.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 22:56

Hør her JMS det kan sagtens lade sig gøre selvom du har dynamisk ip.
Ved det for jeg har brugt det selv i mange mange år endtil jeg fik fast ip..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 22:57

Og det er skam intet sludder,,
Grr hvorfor skal man betale for at se ens gamle indlæg eller en debat man tidligerere har deltaget i..

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 23:11

dr0zie
Nej, det er da noget nonsens, hvis du vil have forbindelse med en FTP server, er du da nød til at skrive en IP adresse i adresselinien, som jeg indledningsvis har beskrevet,,,

jms

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 23:14

ja det er du...
Men men men hvis du vil lave en ftp server på en dynamisk ip kan du få et program der hele tiden sætter servern op til den nye ip meget enkelt hvis servern alligevæl er tændt så kører programmet i bg.
så enkelt er det. og så enkelt kan det lade sig gører.

Mvh: Dr0zie
God
Godt

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 23:22

Jamen
Hvis du ønsker personer, der døgnet rundt skal i kontakt med din FTP, dur det sgu da ikke. Slet ikke med fildeling

jms

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 23:24

Hvis du skal have en server stående på en dynamisk ip døgnet rundt.
så duer det med det der lille program

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 21-12-03 23:30

Hej jms

jo det virker fint - tjek fx www.dyndns.org

Jeg brugte det selv før i tiden hvor jeg ikke havde fast ip. Det er da fint nok for de mennesker der skal i kontakt med min ftp-server at skrive fx. detjegselvharvalgt.dyndns.org og så få dns-serveren til at gøre at arbejdet. Du skriver vel heller ikke selv http://195.184.113.135 for at komme i kontakt med www.kandu.dk

/MouseKeeperX

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 23:31

takker for opbakningen Mouseeperx har prøvet af sige det i 3 indlæg

Dr0zie

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-03 00:31

Mouseeperx det var vist også den jeg tænkte på.
DrOzie Selv tak
Alt+4

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 00:41

natmaden <- hvad mener du..?

Dr0zie

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-03 01:46

Tja læs fra starten, men det betyder da ikke noget.
Det var vel osse JMS der skulle overbevises, og det må jeg da tro
at er lykkedes.
Det jo sådan at, flere og flere har server, fast ip, hotel, osv.
og så tænker man ikke mere på at man kan uden, .... Før man får brug for det.

selv.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 01:50

Jep
Du har helt ret.

Dr0zie

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 22-12-03 01:53

Hej natmad

Håber da at JMS er overbevist - der har været adskillige på banen efterhånden...
Og ja, man glemmer efterhånden hvordan det var engang - et eller andet sted er det vel også meget rart (så bliver der måske lidt mere plads)

/M

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-03 02:42

Kode
Flow only do not run.
// Udveksling af ip gennem Service Ver 0.000000001Å
Function sig_goddag()
{
PC1->-IP1->-Service-<-IP2-<-PC2
PC1-<-IP2-<-Service->-IP1->-PC2
}

Function senddata(IP,dat)
{
PCmig ->-IP->-PCdig
}

Begin
sig_goddag()
senddata(IP,"Hej i den anden ende")
end

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-12-03 10:00

Jeg har søgt, for at se om alle de påstande ovenfor er rigtige. Det kan jeg ikke finde, men jeg kan finde det modsatte. Det oprindelige spørgsmål var, om man i et privat netværk, men flere pcèr kan opsætte en af dem som FTP server, uden fast IP adresse. Nej det kan man ikke. Ikke så det virker problemfrit.
Her er et link:
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=651
Citat
Du har også mulighed for at købe en fast IP-adresse hvis du f.eks. vil bruge din pc som server. Den faste IP-adresse erstatter den dynamiske IP-adresse.

Dynamiske adresser er kun til låns, og har udløb.

MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-12-03 12:23

Tak for svaret ellebye.
Jo jeg er ligeglad med point.
Indrømmet de første 14 dage var jeg ikke, men nu er jeg total afslappet.....

Med hensyn til FTP, nej det virker ikke hensigtmæssigt i et PC netværk uden fast IP....

JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-12-03 12:33

Jeg vil hheler ikke gøre mig bedre end jeg var.
Men nu har jeg droslet det en del ned, for det første er det umuligt at følge med i alt, for det andet, ja, jeg kan blot se mig omkring (godt der ikke er web-kamera på), så er der lige en hund der skal passes, nogle aktier på børsen, så ja, nu "nøjes" jeg med de "interessante" uanset point, og lader andet blive.

Men endnu engang god og godt nytår.

Mvh
ellebye

NB! Nu er det kun dagen før dagen.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 12:46

Jmsgruppen <- Det kan godr lade sig gører for 7 sytne gang..

Dr0zie

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 06:38

Undskyld mig,,,,,
Hvordan løser Ellebye's indlæg spørgsmålet "dr0zie, FTP uden fast IP, sludder"
Jeg fatter NADA !

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-12-03 09:22

<<<natmaden
Det behøver du heller ikke
Det er jo ikke et sprgs. men en debat. I smalltalk til et point.
Men jeg kan jo spørge dig. Det oprindelige sprgs. gik på, om man i et netværk kunne opstille en PC som FTP server, hvor andre skulle kunne hente/aflevere filer døgnet rundt, uden fast IP.
Og det kan man ikke. Elleby var den eneste her, der ikke påstod noget, derfor.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 10:18

WAWH ! Nu har jeg forstået smalltalk.
Alså et spørgsmål kunne være.
-spm. Hvad er lighedden mellem en tomat og en hest ?
og et pointsvar ville være.
-sv. De går hverken med gummistøvler !
..... Ja man lære jo hele tidn noget nyt.

Jeg finder ikke ordet 'Døgnet rundt' i dit spørgsmål.
(servere virker da også kun når de er tændt)
Forstår også at det link-spørgsmål du henviser til i starten,
handler om 2-3 pc'er.
Tror jeg vil sætte en sådan service op, kun for drille dig,,,
<font size = "MEGA-BIG-AND-BOLD">HA-HA !<font>
<font size = "MEGA-SMALL-AND-TINY">ellers for jeg nogen ord at æde<font>

Natmaden

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-12-03 10:29

<<natmaden
Forstår ikke dit dilemma. Hvorfor er du sur på mig????
Vi har kørt FTP server her i huset i ca. 4 år. Vi har prøvet alverdens ting, det virkede bare ikke. Så fik vi en fast IP
og efter dette, ingen problemer.
Jeg har set bl.a. manses indlæg i en anden tråd, (forøvrigt det eneste seriøse bud på løsning uden fast IP) og det er da en mulighed, problemet er bare, at det aldrig virker perfekt. Vi har kunder, der afleverer grafiske filer på vor server, og de blir sgu da sure, hvis det ikke virker, og de skal overføre er tre fire gange. Og hvorfor ikke fast IP, tror vi betaler 30kr i kvartalet for tjenesten.
Mange ting kan da finurlig lade sig gøre, det kan også lade sig gøre at bruge win 3.11 til workgroups. En af vore forretningsforbindelser i Rusland gør dette. Men jeg gider ikke.

jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-12-03 10:34

NB.
Dropper denne tråd, ingen grund til to. Hvis der er mere, kan vi fortsætte i den anden.

jms