/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital camera virker ikke
Fra : niss45
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 21-12-03 16:24

Jeg sidder her med min datters digital camera, som jeg ikke kan få til at virke på pcén, det skyldes ikke mangel på hastighd eller ram.
Den virker på en anden ældre pc med win 2000 og jeg køre XP pro, har instaleret medfølgende software med driver, og bruger medfølgende usb kabel .
Når programmet starter op kan den ikke finde forbindelsen til cameraet , navnet på cameraet er Lgi cam, som er købt i Tyskland , og kan bruges som web cab og optage korte film klip m.m. nogen der kender til den og hvad problemet evt. kan være..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-12-03 16:27

Nogle camera software skal installeres før camera sættes til.
Emesen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-03 16:29

Se efter i enhedshåndtering om der er forbindelse til USB-stikket.
Du kan se om driveren er i orden samme sted.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 21-12-03 16:44

Jeg har forsøgt at afinstallere software samt driver og efterfølgende geninstalere uden camera, det lykkedes ikke at finde cameraet..
I enhedshåndtering findes cameraet ikke , det eneste der er fejl på er usb controler (universal serial bus) som jeg aldrig har kunne installere, men mit moden køre fint med USB

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-03 16:53

CD-rommen som fulgte med comp har en driver til bus controleren, har du indstalleret den.
Hvis der er fejl på USB skal den evt. opdateres.
Jeg går ud fra at du bruger det andet USB stik til camera
Emesen.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 21-12-03 16:57

Ja alle drivers er opdateret og hentet via Intels web update , men stadig med denne usb fejl under andre enheder.
Jeg har også forsøgt at montere usb stikket i samme usb stik som mit modem uden det hjalp..

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 21-12-03 16:57

XP burde selv kunne finde cameraet,prøv at afinstall softwaren -genstart og derefter plug cameraet ind,jeg har web cam ,2 digital cameraer og aldrig install noget.Måske virker din USB port ikke,prøv en anden

Mvh Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-03 17:30

Gå ind i enhedshåndtering click på den usb controler (universal serial bus) der er fejl på og installer en driver via den cdrom du har til dit bundkort, gennemsøg hele cd'eren. Jeg er sikker på der ligger noget her der kan afhjælpe den fejl du har.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-03 17:33

Du kunne lige prøve kameraet i den usb port, hvor du har dit modem for at se om XP så finder kameraet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-12-03 17:39

Hejsa

Prøv lige dette her.

Sæt dit kamera til din computer,og tænd for kameraet

Så klikker du på start-programmer-tilbehør-og her ruller du ned og klikker på guiden scanner og kamera
Hvis den siger den ikke kan finde dit kamera,så går du om i dit kontrolpanel,og klikker på scanner og kamera,den side du så kommer ind på,her vælger du over til venstre-tilføj en billede enhed.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 21-12-03 21:34

Jeg synes du skal starte med et h-klikke på den USB som der er fejl med, og så vælge "fjern" og der efter genstarte! Så skulle den finde USB igen og du kan sikkert rette den evt. fejl.
Mine USB enheder (har også XP pro) har jeg altid skullet installere software "kamera, printer m.v." uden at have enheden tilsluttet og - når install er næsten fårdig står der... du skal tilslutte kamera (enheden...) nu, så installeres resten automatisk. Der har så været en lille pause, men ellers så bare kørt der ud af.
Havde et tilfælde hvor min svoger pludseligt ikke kunne finde sit Canon S40 kamera, der ellers havde virket perfekt. Det viste sig så at han havde stillet på kameraet (såkaldt creative indstillinger), men det kamera kræver at stå på "auto mode" når det tilsluttes PCen, det var jo en lille ting, men med en stor virkning!

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 21-12-03 22:39

Har prøvet div. måder til at få forbindelse med den, så jeg håber at det lykkedes nu efter
jeg fandt ud af at det skyldes manglende xp sp1 , efter installering af denne kom alle usb på , men venter lige et par dage til hun kommer med cameraet igen og skal så se om det lykkedes at få den med .
Indtil videre må I vente med point, så jeg kan få prøvet af om det så vil lykkedes

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 24-12-03 13:29

Tak for svaret emesen.

Det lykkedes , jeg fandt ud af at det skyldes manglende xp sp1 ,som skal være installeret før usb universal kunne instaleres fra cdén til bundkortet, efter installering af denne kom alle usb på og kameraet er på uden problemer..