/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
svchost
Fra : mkynde
Vist : 267 gange
26 point
Dato : 21-12-03 14:51

Hej

Jeg har problemer med svchost bruger alt mit cpu.
Har kørt adware.
Her er en log fil fra hijackthis.

Håber i kan hjælpe mig.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\INTERN~2\IDMan.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartService.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
F:\MP3\Anne\Rem\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [IDMan] C:\PROGRA~1\INTERN~2\IDMan.exe /onboot
O4 - Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Programmer\Palm\HOTSYNC.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Download All Links with IDM - C:\PROGRA~1\INTERN~2\IEGetAll.htm
O8 - Extra context menu item: Download with IDM - C:\PROGRA~1\INTERN~2\IEExt.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.4093402778
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/danskesikker/BG/DanskeSikker.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 14:54

Skal nok kigge på om lidt..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 15:00

Jeg kan ikke se noget i den log.

Kan jeg logge dig til at lægge den ind her
http://www.spywarefri.dk/forum/

Der sidder de største eksperten på området

Du skal lige oprette dig som bruger derinde, men det er gratis og det er ikke noget med point eller noget, kun professionelt rådgivning

Kommentar
Fra : mother.a

Dato : 21-12-03 15:17

hvad er svchost den ædder ca 45 procent af min cpu

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 15:18

Det kan være en virus, men jeg kan ikke se den i denne log, den plejer ellers at være tydelig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 15:21
Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 18:46

<<<arlet
svchost er en microsoft system fil til win2000
Hvorfor skulle denne fil være en virus ?????
Jeg imødeser dit svar med spænding??????
JMS

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 19:02

Hvis man får fejlmeddelsen at >svchost har generet en alvorlig fejl og lukkes< er det 100% blaster, hvis vi snakker 2k. i xp er det den nedtællingsboks.

Men generelt er det spyware/virus hvis svchost bruger mange af computerens kræfter

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 19:10

Det vil sige, at får man meddelelsen: svchost har generet en alvorlig fejl og lukkes
så har man blaster, uagtet man kører antivirus hele tiden, og man har to aktive firewalls ??
Er din svar forstået rigtig???
jms

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-12-03 22:59

jmsgruppen-> JA..

Inden man går på nettet, skal man havde ordnet 2 ting for at være sikker på ikke på blaster ormen eller en variant.

1) få lukket dcom
2) få installeret Sp1

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 19:25

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : mkynde

Dato : 05-01-04 19:40

Det er ok, jeg har formateret den. så nu kører den igen