/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
to computere på nettet
Fra : grausen
Vist : 360 gange
150 point
Dato : 21-12-03 11:32

hejsa
vi har to computere, den ene med xp er tilsluttet nettet, nu vil vi gerne have en computer mere på nettet via en swits, men vi kan bare ikke få det til at virke hvad gør vi?
Den computer der lige nu ikke kan gå på nettet har installeret windows 98, kan i hjælpe?
vi skal nok have hjælp til at starte det op helt fra bunden,da vi ikke aner ret meget om det
m v h
grausen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-12-03 11:41

glemte at skrive, vi har adsl gennem tdc, hvis det har nogen betydning

Accepteret svar
Fra : jipsen

Modtaget 160 point
Dato : 21-12-03 12:00

På din XP PC skal du gå i Start/kør skriv cmd og tryk enter.
Skriv ipconfig /all og tryk enter.
Noter IP-adressen, Undernetmasken,Standardgateway, DHCP-server ned.
På din Win 98 PC skal du gå i Kontrolpanel/netværk/egenskaber/TCP/IP og sætte din IP-adresse til 1 tal større end på XP, undernetmasken den samme og standardgatewy til det samme. DNS primær sættes til 193.162.153.164 og sekundær til 194.239.134.83
Så er du på Internettet.
Jipsen

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 12:01

Her er et godt links, til opsætning af netværket. Det er nemmere for dig, end at jeg skriver masser af linier.
http://www.danbbs.dk/helpfiles/laninfo.htm
Kablet fra ADSL skillefilteret, skal sættes i indgangen UPLINK, og pcér i to andre indgange.
Hvis alt er sat op som ovenstående skulle det virke.
Ellers spørg lige igen

MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 12:05

Undskyld, det var et lidt gammel link, her er et bedre
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310563

JMS

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-12-03 20:20

vi kan bare ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-12-03 21:09

jooooo nu virker det.... det var et flueben der skulle sættes i xp maskinen tak for jeres hjælp og god jul og godt nytår til alle

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 21-12-03 21:10

Tak for svaret jipsen.

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 22-12-03 01:08

You welcome.
Jipsen