/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Blide
Fra : jkrjk2
Vist : 1099 gange
100 point
Dato : 20-12-03 19:48

Georg søger efterkommere/aner til Christine Blide
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Købmager Kvarter, , Matr. 139, 569, FT 1801
Wilhelm Theodor Ferrini, 34, Gift, , Gravør &. Juvele,
Christine Nicoline Blide, 27, Gift, , g W.T.Ferrini,
Juliane Maria Magdalene [Ferrini], 8, Ugift, , ,
Wilhelmine Nicol.Camille [Ferrini], 5, Ugift, , ,
Henriette Elisa [Ferrini], 3, Ugift, , ,
Wilhelm Theodor [Ferrini], 3, Ugift, , ,
Charlotte Emilie [Ferrini], 1, Ugift, , ,
Anne Margrethe Akerman, 23, Ugift, , ,
Christine Frideriche Petersen, 21, Ugift, , Tj. Pige,
---
Se evt. spørgsmålet:
http://www.kandu.dk/dk/spg/28533

(nu må du rette mig Georg, hvis jeg har taget fejl)

Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-03 10:27

Jeg forstod ikke hvorfor I alle fortsatte med det uoverskuelige Thielemann-Ferrini spørgsmål,
når Jeannie har startet et nyt, ubrugt Blide spørgsmål.

Men andre end jeg har sikkert fået disse svar:
Din søgning - "christine Blide" - matchede ikke nogen dokumenter.
Din søgning - "Christine Nicoline Blide" - matchede ikke nogen dokumenter.
Din søgning - "Nicoline Blide" - matchede ikke nogen dokumenter.

Er der søgemaskiner der sondrer mellem store og små bogstaver?
Blide forskelligt fra adjektivet blide??

Hvad hedder "gravør" på Italiensk???
På tysk er det nemt, bare: "Graveur".

Kun for at fremme processen,
Svend

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 10:53

Der er faktisk én mere i 1801, København:
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Øster Kvarter, Øster Kvarter, , Matr. 157, 485, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Magdalene Blide, 60, Enke, , Auktionskone,

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 11:20

Hej Svend!
Jeg kender ingen søgemaskiner, der kender forskel på store og små bogstaver. Der findes også en anden variation på søgning:
"Blide, Christine" (ingen hits) fordi nogle har dem stående med efternavn først.

Der er tre Blider på FS, som er

CHIRSTINA BLIDE - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 19 OCT 1788 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

CHRISTINE BLIDE - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 30 JUL 1784 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Lauritz Andersen Blide - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 24 NOV 1817 Karlby, , , Denmark

Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-03 12:15

Hvilket gør det næsten umuligt at søge på "Blide"
med enkelte undtagelser; Blide dog kun som mellemnavn:

"
Bent Blide Broby Pontoppidan
· Born: 01 Feb 1925, København
---
http://www.fortunecity.com/millennium/marble/99/1559.html
"
og var der ikke noget med Rønne / Bornholm?
"
LMGSK MG Steffen Blide-Helsmark
---
http://www.det-bornholmske-hjemmevaern.dk/hg2003/Resultater/Skills/soldat/HG2003%20skills%20soldat.htm
"
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-03 12:22

Der er midst 4 nulevende "Blide" ifølge Krak,
så navnet eksisterer jo også i dag.

Kun Blide-Helsmark familien har E-mail hos TDC
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-03 12:30

Der er kun én ren Ferini i Danmark,
og flere Ferrini-Lundbye.

Kun en af de sidste har E-mail hos TDC,

Tilsvarende oplysninger om mange Thielemænner er nævnt under Thielemann.
Svend

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 21-12-03 15:26

Hi
Tak for jeres interesse i mit problem , jeg er heller ikke kommet nærmere end hvad i skriver om . jeg har dog den formodning at auktionskonen blide er chr. Nic. Blides mor. men har ingen beviser

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 12:54

Jeg tror CHIRSTINA BLIDE har være giftx2 inden hun bliver gift med Wilhelm Theodor Ferrini.
Det er kidt forkert hvis der på ca.samme tidspunkt i København var 3xCHIRSTINA BLIDE
Senta
senta
You searched for: Blide, All Countries
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 4
Select records to download - (50 maximum)
1. CHIRSTINA BLIDE - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 19 OCT 1788 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. CHRISTINE BLIDE - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 30 JUL 1784 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. CHRISTINE BLIDE - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 21 SEP 1788 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. Lauritz Andersen Blide - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 24 NOV 1817 Karlby, , , Denmark

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-12-03 19:18

Der er også en variant på stavning:
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Ny Adelgade, , 212, 11, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Magdalene Bliede, 56, Enke(mand), Husmor, ,
Magdalene Bliede, 14, Ugift, Datter, ,
/bemærkning: Ved FT01 er hun en 60årig auktionskone ? Enke efter 2. ægteskab.)
Jeannie

Annuller spørgsmålet
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-06 23:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål