/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Thilemann Familien
Fra : geoing
Vist : 1497 gange
150 point
Dato : 20-12-03 16:03

THilemann familien og efterkommere

ja ved en fejltagelse kom jeg til lukke spørgsmålet så her det igen

1 1845 giftede carl Georg Ferdinand Thilemann sig med johanne danielle Ferrini og de fik 4 børn

caroline--carl-wilhelm & eleanore thielemann.

jeg er int. efterkommere der evlt ved noget om Johanne danielle ferrini ?

m.v.h. Georg T. Larsen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 16:30

Hej Geeorg!
Har det noget med ham her at gøre?
2. -Carl Georg Ferdinand Thielemann (1803-63) var som kgl. bygningsinspektør ansvarlig for en lang række byggerier, hvoraf kun de i Hvem Byggede Hvad (1971) medtagne skal nævnes: Ombygning af Viborg daværende Katedralskol e, Sankt Mogensgade 1 i 1841. Opførelse af hovedbygningen på Vilhelmsborg 1843. Hovedistandsættelse af Silkeborg Hovedgaard 1852-53. Opførelse af Århus Gl. Rådhus i 1857. Samme år projekt til ombygning af Frijse nborg (projektet blev dog ikke realiseret, og arbejdet blev overdraget til Ferdinand Meldahl). Opførelse af Vejle Sankt Nicolai Kirkes kor i 1863.
------
Fra: http://www.ribekatedralskole.dk/artikler/jub_skr/bygn.html

Hilsen Jeannie
(PS kan du ikke skrive navne med store begyndelsesbogstav? Når du bruger lille er det lidt forvirrende)

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 16:35

Forøvrigt så virker det lidt underligt, at far og børn hedder skiftevis Thielemann og Thilemann.

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Snarens Kvarter, Snarens Kvarter København, , Nybrogade 4 2 Sal, 4, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Carl Georg Ferdinand Thilemann, 41, Gift, , Leggarnisongseondui Lærre, Kjøbenhavn
Johanne Danielle Ferrini, 40, Gift, , Hans Kone, Kjøbenhavn
Caroline Thilemann, 16, Ugift, , Deres Datter, Kjøbenhavn
Carl Thielemann, 11, Ugift, , Deres Søn, Kjøbenhavn
Wilhelem Thilemann, 9, Ugift, , Deres Søn, Kjøbenhavn
Eleanore Thielemann, 7, Ugift, , Deres Datter, Kjøbenhavn
Maren Hansen, 28, Ugift, , Tjenestepige, Vedskølle

Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-03 16:48

I dit første spørgmål hed han Thielemann? nu Thilemann??
Det giver en forskel når man spørger.

Carl Georg Ferdinand Thielemann, som jeg fandt og Jeannie nu også har fundet, er vel den rigtige?

Og hans kone, hedder hun Johanne Danielle Ferrini?
I Family Search omtales hun både som: FERRINI og FERRINE
hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 17:02

Kan din Carl have noget med dem her at gøre?
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Klædebo Kvarter, Klædebo Kvarter, , Matr. 173, 752, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Wilhelm Thielemann, 55, Gift, , Informator,
Kirstine Jensen, 32, Gift, , g Thielemann,
Cecilie Wilhelmine Thielemann, 6, Ugift, , Fader H.W.T.,
Johanne Henriette Thielemann, 3, Ugift, , Fader H.W.T.,

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 17:10

Måske også en ledetråd?
.... VILHELMSBORG...... Det blev den københavnske arkitekt, senere kgl. Bygningsinspektør i Jylland, C.G.F. Thielemann, der blev valgt til at forestå byggeriet, ......

Fra:
http://www.maarslet.net/lokalhistorie/Skumstrup.htm
Hvis det er ham, kan hans børn jo være vokset op i Jylland og bosatte sig der?

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 17:13

Eller:
6.11 Munch Petersens Vej 9/Rådhusstræde 1, Rønne
(2001-913/407-0011, forelagt af Elisabeth Buchwald)
Bygningssynet finder ikke, at anlæggets midterfløj (før 1781) og den østlige sidefløj (1847-48 af Ferdinand Thielemann) ud fra en samlet, aktuel vurdering i tilstrækkelig grad har de kulturhistoriske eller arkitektoniske værdier, som ifølge lov om bygningsfredning og bevaring er en forudsætning for en fredning.
http://www.kuas.dk/udvalg/bygningssyn/18-09-2002.htm

Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-03 17:21

Samme som ovenfor Jeannie,
(hun er altid hurtigere end jeg).

"
Munch Petersensvej 9, Rønne
Amtsforvaltergården
Den vestlige sidefløj (1847-48 af Ferdinand Thielemann). F. 1985.

Matr. 1068a, 1068d, Rønne Bygrunde
BBR 407 034104 001 Vestlig sidefløj

men fra:
http://www.kuas.dk/bygningsfredning/fredede_bygninger/407.htm

Her betyder F. 1985 vist ikke født? måske færdigbygget??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-12-03 17:23

Fra FS ud fra dette er carl Georg Ferdinand Thilemann johanne danielle Ferrini gift før 1845
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark
Eleonore Margrethe THIELEMANN
Sex: F

Event(s):
Birth: 08 Jul 1838 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 31 Aug 1838 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Parents:
Father: Carl Ferdinand Georg THIELEMANN
Mother: Johanne Danielle FERRINE
Source Information:
Batch Number: C202049
Source Dates: 1832 - 1850
Film or Fiche Number: 44337
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 17:29

Carl og Johanne er gift i 1834:
CARL GEORG THIELEMANN
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: JOHANNE DANIELE FERRINI Family
Marriage: 13 APR 1834 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M202234 1831 - 1841 0048189
------

Ergo er Johanne nok ikke mor til Caroline?

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-12-03 17:31

Vielse for THIELEMANN og FERRINI
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
CARL GEORG THIELEMANN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 13 APR 1834 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
JOHANNE DANIELE FERRINI Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 13 APR 1834 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 17:33

Nu ved jeg ikke om "vi" har Elenora:
Eleonore Margrethe THIELEMANN
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 08 Jul 1838 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 31 Aug 1838 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Carl Ferdinand Georg THIELEMANN
Mother: Johanne Danielle FERRINE

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C202049
Source Dates: 1832 - 1850
Film or Fiche Number: 44337
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke
Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-12-03 17:38

Fra FS. er hvis din ane , er du i familie med OHLENSCHLAEGER?
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Wilhelm Hogarth OHLENSCHLAEGER THIELEMANN
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 17 Jul 1835 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 04 Sep 1835 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Carl Georg THIELEMANN
Mother: Johanne Danielle FERRINI

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C202049
Source Dates: 1832 - 1850
Film or Fiche Number: 44337
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Eleonore Margrethe THIELEMANN
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 08 Jul 1838 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 31 Aug 1838 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Carl Ferdinand Georg THIELEMANN
Mother: Johanne Danielle FERRINE

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C202049
Source Dates: 1832 - 1850
Film or Fiche Number: 44337
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Eleonore Margrethe THIELEMANN
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 08 Jul 1838 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 31 Aug 1838 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Carl Ferdinand Georg THIELEMANN
Mother: Johanne Danielle FERRINE

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C202049
Source Dates: 1832 - 1850
Film or Fiche Number: 44337
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-03 17:45

Lad mig lige gentage mit første svar
på det første spørgsmål der blev stillet,
og som Georg fik lukket for hurtigt:
(det vil jo nu "koste" andre at åbne det).

""
Dette bekræfter jo kun hvad du selv anfører,
den yngste datters dåb; fra Family Search:
"
THIELEMANN, Eleonore Margrethe Christening
Gender: Female
Birth Date: 8 Jul 1838
Christening Date: 31 Aug 1838 Recorded in: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Collection: Vor Frue; Den Danske Folkekirke
Father: Carl Ferdinand Georg THIELEMANN
Mother: Johanne Danielle FERRINE
"

Men de havde jo også en søn, endda med et fint mellemnavn:
Han kan jo også have efterkommere?
"
OHLENSCHLAEGER THIELEMANN, Wilhelm Hogarth Christening
Gender: Male
Birth Date: 17 Jul 1835
Christening Date: 4 Sep 1835 Recorded in: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Collection: Vor Frue; Den Danske Folkekirke
Father: Carl Georg THIELEMANN
Mother: Johanne Danielle FERRINI

"
Ellers lader det til at du helt har styr på fortiden,
de nulevende kan jeg ikke hjælpe med,
(der er jo mindst 38 at begynde med ifølge Krak)
hilsen Svend
""

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-12-03 18:09

Tak for alle svarene.
jeg har alle dem fra mormonernes database. og en ting har jeg fundet ud af , man skal efterkontrollere alle deres data med kirkebøgerne.

med hensyn til Caroline er det rigtigt at hun i 1845 var 16 år og at hendes formodede forældre blev gift i 1834 - altså var hun 5 år i 1834 . men der var mange der blev gift senere end deres børn blev født - det kostede penge og der skulle tilladelse til . det rigtige familienavn er thielemann. jeg ved intet om Thielemann, jeg interesserer mig for Johanne Danielle Ferrini . ogt det kunne være at nogle af efterkommerne ved noget om Ferrini - Johanne var en søster til min tip oldemor og deres forældre var Wilhelm Ferrini ( Juveler & Gravør)& Christine Blide. Navnet Ferrini (ferini)(ferrine) lyder jo italiensk
men jeg ved ikke om han kom fra Italien. men det kunne være nogle af Thielemann familien ved noget
jeg er nemlig i den gren stødt mod en mur med Wilhelm Ferrini jeg ved han er født i 1767- men ellers intet....

m.v. h-

Georg-T. Larsen

med hensyn til navnet Ohlenschlager som mellemnavn har det og så undret mig ...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-03 18:14

og da Georg ikke er aktiv lige nu,
også hans første kommentar med nye oplysninger:
"
... det er fuldstændigt rigtig hvad du skriver. min interesse i Thielmann er egentlig konen danielle ferrini ,
hun er nemlig søster til min tip oldemor, deres fader var wilhelm Ferrini (juveler og gravør) navnet lyder jo italensk, og jeg mener at han er kommet fra Norditalien . men har ikke kunne finde han i indvandrerbasen . så måske nogle af thielemann familien ved mere . om navnet ohlenschlager har noget med digteren at gøre ved jeg ikke . men tak for din interesse.
"
og min sidste kommentar:
"
Det var lidt hurtigt du lukkede dette spørgsmål, Georg.
(prøv i Julen at åbne Ferrini spørgsmål, så skal vi hjælpe dig videre).

Andre kandu brugere, der har travlt med juleforberedelser,
kunne have fundet mere? men tak alligevel.

Du kan komme i kontakt med seks af de 38 Thielmann,
der bruger Tele Danmarks E-mail her:
http://www.epost.dk/
God Jul, Svend
"
Nu har alle de samme oplysninger,
inden aftensmaden, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-12-03 18:18

muligvis søster til Johanne ?
ja navnet lyder meget Italiensk, har du set lidt på Wilhelm Ferrini ( Juveler & Gravør)& Christine Blide., det var måske også et forsøg.
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

KIRSTINE MARIE FERRINI
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 26 APR 1818 Garnisons Sogn Or Den Herre Zebaoths Kirke, , Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: WILHELM FERRINI Family
Mother: GRETHE KIRSTINE HANSEN

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C218552 1814 - 1831 0044373 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-12-03 18:19

ja tak svend og god appetit..

og glædelig Jul Og godt Nytår .

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-12-03 18:19

ja tak svend og god appetit..

og glædelig Jul Og godt Nytår .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-03 18:21

Sorry Georg,
det var kun for at viderebringe oplysningerne om "Wilhelm Ferrini (juveler og gravør)"
De kan jo måske fremme processen?

Og når du har lukket et spørgsmål, skal andre jo betale med points for at se det,
Svend

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-12-03 18:26

ja men nu er det åbent igen. det var en fejltagelse ,,

georg-t. Larsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-12-03 18:28

Har du set lidt på disse x2 Christine Blide fra FS.
senta
You searched for: Christine Blide
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 2
Select records to download - (50 maximum)
1. CHRISTINE BLIDE - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 30 JUL 1784 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. CHRISTINE BLIDE - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 21 SEP 1788 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

--------------------------------------------------------------------------------

If you don't find what you are looking for in these
records, I can provide Research Guidance
on additional sources to search.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-12-03 18:31

Fra FS.
SentaIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

WILHELM THEODORUS FERINI
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: CHRISTINE NICOLINE BLIIDE Family
Marriage: 13 SEP 1793 Nikolaj Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M202035 1785 - 1805 0044516 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-12-03 18:33

Hvad med den Frerini ?
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

JULIANNE MARIE MAGDELAINE FERINI
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: JAN 1794 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: W. THOMAS FERINI Family

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: ANDRE PEDRIN Family
Marriage: 14 APR 1814 Den Fransk Reformeret Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 31

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M218313 1801 - 1885 0044586 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 19:11

Prøv lige at se: Han bor i samme opgang som Johanne:
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Snarens Kvarter, Snarens Kvarter København, , Nybrogade 4 Stuen, 2, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Theodor Wilhelm Ferrinn, 78, Enkemand, , ??, Hamborg
Henritte Elisabeth Ferrinn, 47, Ugift, , ??, ??
Johanne Martine Jacobsen, 20, Ugift, , Tjenestepige, ??
Edvard Berendt, 26, Ugift, , ??, Østerburg

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 19:12

Og her i 1801:
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Købmager Kvarter, , Matr. 139, 569, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Wilhelm Theodor Ferrini, 34, Gift, , Gravør &. Juvele,
Christine Nicoline Blide, 27, Gift, , g W.T.Ferrini,
Juliane Maria Magdalene [Ferrini], 8, Ugift, , ,
Wilhelmine Nicol.Camille [Ferrini], 5, Ugift, , ,
Henriette Elisa [Ferrini], 3, Ugift, , ,
Wilhelm Theodor [Ferrini], 3, Ugift, , ,
Charlotte Emilie [Ferrini], 1, Ugift, , ,
Anne Margrethe Akerman, 23, Ugift, , ,
Christine Frideriche Petersen, 21, Ugift, , Tj. Pige,

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 19:19

Måske er dette Johannes søster?
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Købmager Kvarter, , Matr. 139, 569, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Wilhelm Theodor Ferrini, 34, Gift, , Gravør &. Juvele,
Christine Nicoline Blide, 27, Gift, , g W.T.Ferrini,
Juliane Maria Magdalene [Ferrini], 8, Ugift, , ,
Wilhelmine Nicol.Camille [Ferrini], 5, Ugift, , ,
Henriette Elisa [Ferrini], 3, Ugift, , ,
Wilhelm Theodor [Ferrini], 3, Ugift, , ,
Charlotte Emilie [Ferrini], 1, Ugift, , ,
Anne Margrethe Akerman, 23, Ugift, , ,
Christine Frideriche Petersen, 21, Ugift, , Tj. Pige,
Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 19:29

Hej Georg!
Jeg starter lige en ny tråd med Ferrini, er det ok, for jeg synes selv, at denne er blevet lidt uoverskuelig (det har jeg selv været med til).

Jeannie

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-12-03 19:47

Hi Jeannie .
der ramte du noget jeg ikke har fundet at de som fødested står Hamburg for w Ferrini, det vidste jeg ikke
ellers er det rigtigt hvad du skriver Wilhelmine Nicoline Ferrini er min tip oldemor og jeg vidste godt at hendes forældre var blide og wilhelm ferrini , men jeg vidste ikke hvorfra han kom . nu er meddelserne fra fs ikke helt pålidelige jeg har fundet mange fejl efter at have efterkontrolleret kirkebøgerne. det sjove ved ferrini familien er at de fleste er døbt med et patronym nemlig Willumsen . men når de er blevet gift er der i kirkebøgerne indført som heddende Ferrini. det voldte mig meget besvær. .men det mærkelige er at wilhelmine ferrini kun nævnes dengang hun var 5 år ellers er hun i fs ubekendt , jeg ved hvornår hun døde ifølge rigsarkivet også her er hun datter af wilhelm ferrini . men wilhelm ferrini kan jeg ikke finde nogen steder-

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 22:45

Det skulle vel ikke være hende?
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Prinsensgade, , Prinsensgade 383, stuen, 680, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Larsen, 52, Gift, , formand, huusfader,
Vilhelmine Ferini, 58, Gift, , hans kone,
Peter Eduard Larsen, 15, Ugift, , deres søn,
Juliane Wilhelmine Larsen, 18, Ugift, , deres datter,

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 22:49

Sønnen hedder Eduard.
Der er også en senere, der hedder Axel Eduard Ferrini:
http://hjem.get2net.dk/palle_hvidberg/Personer/Ffmf6.htm
A.E. Ferrini fik dog ingen børn.

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 22:56

Juliane Maria Magdalene [Ferrini], 8, Ugift, , , (fra FT 1801) er her:
http://home8.inet.tele.dk/kassan/per00546.htm#0

Jeannie

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-12-03 22:56

Ja Jeanne
du har fundet den rigtige, så langt er jeg også nået, men stadig ved jeg ikke meget om hendes fader og hendes moder for den sag også ...

georg

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 23:00

Måske har H.C.Andrsen spist middag hos Ferrini?
"Ikke vel. Om Aftenen travet ud [,] mødt F. Bruun, fandt Dørene lukkede. Spiist hos Ferrini" [den 29. maj 1840] og ..
----
http://www.odmus.dk/anderseniana/2001/html/AIA2001artikel6.htm

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 23:04

Juliane er død før 1845:
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Snarens Kvarter, Snarens Kvarter København, , Nytorv Gaarden N: 89 Stue Etagen, 1, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Andre Pedrin, 61, Enke, , Konditor, Sveits
Wilhelm Pedrin, 2+, Ugift, , Konditorsvend, Kribali
Datter Clara Pedrin, 21, Ugift, , , Ditto
Hans Ditlev Weisnfatrak, 24, Ugift, , Ditto, Krumrings
Martin Tndorisk Theosor Zicrai, 30, Ugift, , Ditto, KIøbhan
Jochim David Petersen, 22, Ugift, , Ditto, Flensburg
Niels Henrick Anthon Kofoed, 21, Ugift, , Konditorlærling, Kjøbenhavn
Hendrich Einar Sommer, 18, Ugift, , Konditorlærling, Kjøbenhavn
Ferdinand Carl Christian Rimo, 19, Ugift, , Konditorlærling, Odense
Peter Christian Christiensen, 17, Ugift, , Konditorlærling, KIøbenhavn
Carl Frederik Malthe Knud Grinvald, 17, Ugift, , Konditorlærling, KIøbenhavn
Jacob Nergaard Jacobsen, 21, Ugift, , Dagmand, KIøbenhavn
Peder Jensen, 34, Ugift, , Tjenestekarl, Skiby
Søren Petersen, 20, Ugift, , Tjenestekarl, Lyngby
Elise Christine Johanberg, 42, Enke, , Huusholderske, Rønne
Ida Julie Kennemunt, 22, Ugift, , Pige, Snedkersten
Sophie Frederikke Sørensen, 20, Ugift, , Pige, Nykøbing

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-03 23:17

Ja Georg,
siden vi startede i eftermiddags er der jo sket meget,
(som jeg antydede, da du lukkede dit første spørgsmål).

Man kan jo ikke engang have nogle venner til middag
uden at komme en snes mail baggud.

Men det bliver sikkert svært at følge Ferrini familien tilbage til Italien?
Ferrini er næsten lige så almindelig der som Jensen i Danmark.

Og Blide, er det et ikke middelalder kastevåben eller en nordisk kampsport??
I morgen kommer jeg med mere seriøse bud på Ferrini-Blide familien,
Svend

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-12-03 23:32

hi svend.

ja jeg ved ikke om han stammer fra Italien , men navnet lyder i alle fald italiensk men jeannie giver jo et hint om Hamburg. fornavnene Wilhelm Theodor(theodorus) lyder jo ikke italienske. min 2x tip oldemoder Wilhelmine Nic. Ferrini fik en datter Henriette Elisabeth Larsen og da det skik dengang at kalde et barn det samme som en afdød slægtning passer det jo med at en søster til wilhelmine hed henriette elisabeth ferrini . men det ser også ud til at wilhelm Ferrini var gift med andre end christine Blide. men jeg må indrømme at den gren af min slægt er noget indviklet . her er jeg stødt på en mur med hensyn til Wilhelm Ferrini . alle andre har jeg sådan set alle data på .

med hilsen Georg

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-12-03 23:35

Du kan se en kopi af FT 1801 på www.arkivalieronline.dk.

Vælg København, Købmager Kvarter og se opslag 216, så får du siden med familien på.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 01:13

Kan du bruge disse oplysninger fra FS.
Senta

JULIANNE MARIE MAGDELAINE FERINI
Female Family

Event(s):
Birth: JAN 1794 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death:
Burial:
Parents:
Father: W. THOMAS FERINI Family
Marriages:
Spouse: ANDRE PEDRIN Family
Marriage: 14 APR 1814 Den Fransk Reformeret Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 31
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M218313 1801 - 1885 0044586 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-12-03 11:53

Er ovenstående det samme som 20-12-03 18:33?
Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 12:07

ja, det er det samme, jeg tror der skal søges i den Den Fransk Reformeret Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark , der er noget der tyder på navnet er FERINI er Fransk, og ikke Italiensk.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 12:19

her er en FERINI mere
Senta

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

Andre Daniel <ANDRESEN PEDRIN>
Sex: M
Event(s):
Birth: 02 Jan 1823 Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 25 Apr 1823 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Parents:
Father: Andre Pierre PEDRIN
Mother: Juliane FERINI

Source Information:
Batch Number: C218312
Source Dates: 1728 - 1845
Film or Fiche Number: 44585
Collection Details: Den Fransk Reformeret Kirke

Return to search results Prepare selected records for download

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-12-03 12:23

Prøv lige at se på disse 5.
Senta
You searched for: Pedrin
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 5
Select records to download - (50 maximum)
1. ANDREAS DANIEL PEDRIN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 24 JUN 1848 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. ANDRE PEDRIN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 14 APR 1814 Den Fransk Reformeret Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. ANNE JULIE PEDRIN - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 03 JUL 1814 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. WICTOR RUIDOLF PEDRIN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 13 OCT 1850 Glostrup, Kobenhavn, Denmark

5. WILHELM THEODOR PEDRIN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 11 JUL 1848 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records for download