/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Image-fil?
Fra : bassenborg
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 20-12-03 10:26

Hvordan laver man en image-fil?
Gør man det fra en cd, eller gør man det fra filer på harddisken?
Jeg har Nero 5.5.
PS: "Gerne udførlig forklaring, da jeg er lidt tungnem".

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-12-03 10:59

Hej bassenborg

Til dette formål skal du benytte programmet alcohol: http://www.alcohol-software.com/

Såvidt jeg kan læse laver den et image direkte fra cd'en. Mere udførligt kan jeg desværre ikke forklare det, da jeg ikke selv har prøvet programmet, men mon ikke det er nemt at have med at gøre.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-12-03 11:14

Hejsa

start nero
klik på optager >> vælg brænder >> klik på image brænder
når du har klikket på brænd, kommer der en boks op hvor du skal vælge image navn
(image.nrg) og distination
du kan vælge mellem formatet "*.nrg og *.iso)

husk at sætte den tilbage til din brænder efter brug af image brænderen

Accepteret svar
Fra : Agent2002

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-03 11:23

Hejsa

Her er en masse programmer som gør det du ønsker + meget mere
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_cd-writer_software_updates.shtml#CloneCD

Men CloneCD er en sikker vinder. Du kan gemme Cd-rom indhold som en image-fil på harddisken, hvorefter du brænder image-filen på en blank cd.
http://www.slysoft.com/da/
Her er en dansk guide til programmet, så det skulle ikke være så svært at hitte ud af.
http://www.sikkopi.dk/CCD-manual/CCDmanual-index.htm

Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-12-03 11:24

Flot arbejde dk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-12-03 12:37

en side bemærkning:
hvis du bruger mero kunne du osse indstallere nero virtuel drive,så du kan se indholdet af den brændte billedfil
i den - dog er programmet demon tools det langt bedste til at se iso filer med- download her:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=913&Download=JA
den laver et ikon ved uret,hvor du kan sætte iso format ind,dog virker *.nrg nero billed filer kun her,hvis nero virtuel driver
er indstalleret - forvirket - måske jeg prøvet og den gav endvidre fejlkoder på denne opsætning,så spring nero
over,brændt det med alcohol (eller et andet program se ovenfor ?)og brug deamon toll`s.dog kan nero selvføgelig nruges her
er hjælpe filen til det:
Citat
Hidtil har der været det problem med billedfiler, at det ikke har været muligt at se indholdet af disse filer på et senere trin. Image Drive løser dette problem og gør det muligt for brugeren at undersøge strukturen i billedet. Image Drive installeres ikke automatisk under Neros installationsprocedure. I stedet installeres det manuelt ved hjælp af et separat installationsprogram. Image Drive opretter et 'virtuelt' drev i tilslutning til de eksisterende, som tildeles sit eget drev-identifikationsbogstav. Efter installationen vil du finde programmet i 'Kontrolpanel' under navnet 'Nero Image Drive'. For at kunne se indholdet af en billedfil skal du først markere filen med Nero Image Drive. Herefter kan du vise den ved at klikke på drevet. Filerne heri kan åbnes med det linkede program, så det er muligt at kontrollere indholdet. Det er imidlertid ikke muligt at ændre indholdet.

deamon tools har det menus at windows opfatter den som en ekstra hardware,så man kan resikere at genaktivere ved at bruge det,men
den bedste løsning,det er jo lækkert at man kan gemme sine købte cd`er på harddisken ,så det ikke skal sættes i hver gang...

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 20-12-03 14:30

Tak for svaret Agent2002.