/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Navngivning af drev (hd usb net)
Fra : natmaden
Vist : 1045 gange
420 point
Dato : 20-12-03 03:13

Hej !
Jeg navngav en gang mit usb pendrive og kamera .
Resultatet er nu at, det er de da sk... ligeglade med,
og mine 2 cd-drev hedder nu permanet Pendrive og kamera
Men ellers virker det fint....

Jeg forstår at det kan lade sig gøre at navngive dem.
Hvordan det ? det skal være pernament,
altså følge med, eks. pendrive, når det sættes i anden pc.
Dette spørgemål er opstået, fordi det blev aktuelt i forbindelse med en anden tråd,
om usbdrev som jeg deltager i :
http://www.kandu.dk/dk/spg/28486
Jeg har en veludrustet pc, bruger Win-ME, og er i besidelse af en gammel version
af Partition Magic, som ikke er installeret, og først skal støves af.
Det rareste ville være uden brug af andet end win IT-SELF

Hygge
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 20-12-03 09:14

Nu går det stærkt med de dobbelte profiler.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-03 10:00

Dos funktionen Label anvendes til at navngive enheder.
Så om ikke andet kan du vel gøre det fra en DOS prompt med comandoen hvis det en skal f.eks C: skal hede peter

C:\Label c: Peter

Hvis du indsætter dit USB "bogstav" kan du prøve om det virker, jeg har ikke et USB drev.
mvh
Ben

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 10:08

>Natmaden

Det kan du for så vidt også. Altså delvis selv bestemme navnet på drevet.
Du kan allerførst prøve at tvinge et navn igennem gennem "sytem", men jeg tror ikke det hjælper.

Det sidste du kan gøre er at "slette" alle dine drev under enhedshåndtering, for bagefter at tilslutte drevene i den rækkefølge du ønsker de forskellige drev skal hedde. Bios husker eks. en usb-port, og hvis du tilslutter en anden enhed, springer den det bogstav over og tildeler en enhed det næste bogstav.
Men næste gang du bruger den usb-port vil den huske drev-bogstavet.

Logisk, men irriterende.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-12-03 10:47

<<klik på denne computer, marker drevet du ønsker navneændring på, højreklik, vælg egenskaber, skriv i feltet etiket (label) hvilke navn på drevet du ønsker, husk at gå i deling og evt. ændre sharenavnet. Dette virker for faste enheder, og rækkefølgen af drev (c-d-e o.s.v.). Det du nævner (pendrive) kan ikke følge med en enhed, når du tilslutter den til en total anden enhed. Eksempelvis kan dit kamera jo ikke huske hvad den hedder. Hvis du har en ekstern harddisk, og navngiver denne under etiket, husker den navnet, men drevbogstav bliver tildelt logisk ved tilslutning til en pc.
Håber dette kan belyse sagen lidt.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 11:02

>JMS bios husker et tidligere tilsluttet logisk drev. Drevene bogstaveres i den rækkeføle de bliver installeret i.

ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-12-03 11:15

<<ellebye
faste drev tilsluttes i logisk rækkefølge. A=floppy B=gammel floppy c=harddisk d= 2nd partion på disk eller nr 2 harddisk, eller CD rom o.as.v.
Det er også dette jeg skriver. Netværksdrev kan du tilslutte under valgfri bogstav. De andre enheder kan du ikke ændre drevbogstavet på, men hvorfor? Du kan ændre "navnet" eller label eller etiket, eller hvad du nu kalden den. Du kan kalde din harddisk "ellebye" hvis du vil. Fat støtter 16 tegn NTFS støtte 32. Hvorfor ændre drevbogstav, hvis drevet har en label navn, så kan man altid huske hvad der er hvad.

JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 11:27

Nu ved jeg heller ikke hvad spørgeren ønsker. En usb-tilslutning vil altid blive bogstaveret som det sidste når en usb-enhed tilsluttes. Det er i hvert fald ikke noget man kan gøre noget ved.

Man kan altid "lable" dem, men ikke bestemme bogstavet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-12-03 11:33
Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-12-03 18:04

Prøv lige noget andet:
Citat
Du kan gå ind kontrolpanel- og under computeradministration går du ind i diskhåndtering, her kan du under den enkeltes disk egenskaber vælge det drevbogstav du ønsker for den enkelte enhed. CDdrevet kan du f.eks sætte til X: og derefter sætter du de øvrige til det drevbogstav du ønsker.

citat fra sprgs: http://www.kandu.dk/dk/spg/28538
Måske kan du styre dem derfra, man skal lære hver dag
MVH
JMS

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 00:44

JMS, det er interesant nok , men muelighedderne eksistere ikke i Win-ME
Så lærte du det

manse9933, fint men det vidste jeg, og dog, jeg må til at,
kikke lidt mere på ms hjælp, fin læsning.

ellebye , Usb'erne ligger sig mellem HD og CD, netdrev ligger sig efter CD.
Problemet er at når jeg sætter en usb(dims) til rykker den alle drev,
ja lige undtagen HD.
når jeg giver dem en label er det ok, når jeg fjerner usb(dimsen).
Rykker drevene tilbage(skifter bogstav) og OG her sker det underlige så.
CD'drevene har nu fået lablel-navnene fra usb(dimserne),
Dette er vedvarende, også efter at jeg igen sætter usb(dimserne) til igen.
dvs. dimserne fik aldrig et label-navn. Når man sidder med pendrive/webcam/
digital-cam/Usb-HD på en gang er det ikke særlig praktiskt.
Da alt (næsten) bruges på en gang og til tider skifter fra at sidde i pc1 til pc2
Ville det være rart hvis de kunne beholde deres labels
Jeg hælder til det du tidligere skrev om bios, det vil jeg prøve på begge pc'er.

Benjamin.Hansen, det da rigtigt men det er bare ikke nok
En alvorlig følgevirkning af rykkede bogstaver i min ME , er
at når netdrevene skifter bogstavplads kan pc1 ikke finde drevet på pc2.
det kan jeg jo bare rette(hver gang), men det er ikke særlig brugervenligt.
Jeg skrev i starten at jeg har Partition Magic, grunden til dette var,
at jeg læste at det kunne løse problemet, men jeg ville så gerne uden.

jensoline, Du vist noget af en point-ræser hva'
Måske det var mere at hente for dig under sundhed.. søg personligheds-spaltning.
det var det sjove, det ikke sjove er at alle i et indlæg, modtager, en mail !
fordi du fyrer en påstand af, det vel en slags spam.

SUM jeg prøver ellebye's løsning og vender tilbage, sikkert søndag eftermiddag.
Hav en god dag.... alle.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-03 01:08

Ellebye den med bios virkede på den ene pc men ikke på den 'gamle'.
Labels følger ikke med

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-12-03 09:06

God morgen >natmaden.

Det var i hvert fald 1/2 løsning.

Jeg tror ikke at labels på en usb-pen følger med, så skal den navngives også på den anden pc (skriv endelig hvis der er noget jeg har misforstået), kun labels på harddiske følger med fra pc til pc.

Jeg selv har 2 pc, een med xp og een med ME. På begge har jeg fået styr på drevbogstaver, og usb lægger sig så bagest i rækken.

Hvis jeg med pc-eren med xp kobler den ene HD af for at sætte en anden i, lægger den sig så sidst, før usb, hvis jeg ikke har nogen usb tilslutte før efter opstart.

Pu-ha nu kan jeg snart heller ikke forstå hvad jeg har skrevet. Er vist ikke helt vågen endnu.

Hvis du forstå så skriv lige, også hvis du ikke forstå, så skal jeg prøve at forklare mig anderledes.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 06:21

Jo Jeg forstår ellebye, dog må jeg lige rette mig selv.
De ligger sig IKKE mellem HD og CD, men mellem CD og Net-drev, undskyld
Det ser sådan ud med en pendrive:
C Master
D Privat
E CD
F DVD
G PENDRIVE
H NET DREV 1
I NET DREV 2
Sætter nu digital cam til og får
E CD
F DVD
G PENDRIVE
H Kamera
I NET DREV 1
J NET DREV 2
Netdrevene har nu rykket sig men genveje til netdrev har ikke.

Da der er mapper med adgangskode på begge netdrev,
er der nu ikke adgang til mapperne,
uden at skulle søge PC'er på lokalnet.
Besværligt men virker. og 'sjovt nok' er net drevene
registret ved navn. (PC1,PC2, osv.)

Nu fejrner jeg så usb-drevene, og har så.
E CD navngivet som PENDRIVE
F DVD navngivet som Kamera
G NET DREV 1
H NET DREV 2
E og F er nu permanent omdøbte, uanset om der sættes en cd/dvd i drevet.
Gæt hvad der sker når usb drev bliver sat til igen.
E CD navngivet som PENDRIVE
F DVD navngivet som Kamera
G ikke permanent drev
H ikke permanent drev
I NET DREV 1
J NET DREV 2
Forvirret ? Jo jeg er.

Jeg får CD'ernes navne 'nulstillet' med et besøg i bios.
Men det holder jo ikke længre end til næste gang, jeg navngiver usb'erne.

Det kunne jeg jo så lade være med, men til tider sidder
der 4-5 enheder til (det giver mange flere kombinationer end nævnt),
og det er jo ikke nemt billedmappen på cam bliver forvekselet med billedmappen,
på pendrive, man sidder til tider og tror at ens friskoptaget billeder, er blevet væk,
hvis man ikke lige hved, at man må gennemgå alle drev,
med navnet 'ikke permanent drev'.

Værre er det hvis man vil formatere et usbdrev, der skal man virkelig være om sig,
Og holde ørene lige i munden
Ja den 1/2 løsning er, at bios også har sin indflydelse, og ikke kun Win-ME
Og det er nok her vi ender. men lader dog lige tråden være åben, lidt endnu .

Forresten skriver du :
Citat
kun labels på harddiske følger med fra pc til pc.

Det har du nok (lidt) ret i, men normalt følger en label på en cd jo også med.
Foruden bliver usb-drevene(efter min mening) også opfattet som HD'er.

Mvh Natmaden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 07:41

Har du prøvet og sætte dine drev fast i bios,altså sat dem manuelt og ikke auto,f3 Detect All HDD,i min bios,og sat jumpere som master og slave på alle
fysiske drev.
Manse9933

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 08:10

Manse9933
Ja det er de, og har altid været !
Mvh.
Natmaden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 08:40

det lyder sku mystisk,du må have helårs nisser på din pc de må trænge til juleferie

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 08:45

har du så prøvet at sætte dem til auto og dine drev jumpere til cabel select

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 09:09

Her ikke prøvet cabel select.
For sjovt satte jeg lige pen drive til.
Kom som den plejede 'ikke permanent disk',
omdøbte den i stifinder, til 'pendrive', tog engenskaber.
Det kan ikke forklares, det skal ses, så jeg har lagt et skærmdump på:
http://dadman.net2620.dk/drv_01.jpg (96kb)
Måske det hjælper !
(der høres en indlæggelsesberetiget latter her,, hmmm syntes at komme fra mit eget
hovede).

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-12-03 09:23

Jeg tror efterhånden også på det med

Hvad er det nu man siger "Hvorfor fan´skal det vær' så surt". Det var bedre med dos der kunne man tvinge et drevbogstav igennem.

Jeg tror nu stadig ikke man FYSISK kan lable andet end en HD. Navnet bliver fysisk lagt ned på hardiskenes lager men det er der ikke på cd-rom eller usb-drev.

Jeg vil dog tro at hvis man har en usb-memory-pen, hvor der er en hukommelse på, at lablen her vil forblive da der er et fysisk lager herpå, man al anden label vil lægge sig i bios, knyttet til drevbogstavet, indtil bios er resat.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 09:32

jeg har aldrig oplevet noget ligende, jeg må ud på nette, på et tidspunkt
og undersøge,det er interresant,og lidt ireterrende,fordi det har sat sig fast i de små grå(meget små)

Manse9933

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 09:52

Tja, måske er det straffen for at jeg ikke troede på nisser.

Men ellebye du gav mig en ide. Jeg tror at jeg vil lave en INF fil på drevet,
Altså, som man bruger på CD'er. ang. navn og autostart.
Virker det ,vil jeg prøve det samme på kameraets ram.

Vil lige nævne at drevet i øjeblikket er formateret som boot-diskette, men
det gør nu ingen forskel.
Hvis I så skærmdumpen kan det også lige oplyses, at CD'drevene er tomme,
og de beholder navnene, selv om der sad CD/DVD'er i.

Hvis nu det hele løser sig efter at jeg er begyndt at tro på nisser,
Hvor sender jeg pointene til ?

Mine børn kræver min tilstædeværelse, så jeg vender tilbage i aften.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-03 09:54

til jule manden

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-12-03 09:54

>Natmaden

Du må have en rigtig god Lillejuleaften.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 11:09

Tak Ellebye, manse993, og alle.
Dette bare lige for at sige at jeg er her endnu, men julen er jo en travl tid, og jeg er ikke kommet videre !
Men vender tilbage senere.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 19:17

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms
NB. natmaden, håber du har fået det til at virke

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 19:17

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms
NB. natmaden, håber du har fået det til at virke

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-01-04 12:06

Nej jeg har ikke fået det til at virke.
i øjeblikket tror mit dvd-drev at det er scanner/webcam og mit webcam har tildelt sig selv et
drev bogstav ???
efter en omformatering af pendrive som boot-diskette fungere det fint,
lige bortset fra at det nu lidt tilfældigt opretter 2 drev bogstaver som begge fungere
ens og det ene bogstav, som har lagt sig mellem mine 2 fysiske hd, ikke kan fjernes,
kun ved genstart, jeg har osse nu prøvet det på 3 forskellige stationære pc med Win-ME/XP
og på en total frisk bærbar med xp, det er tæt på, det samme resultat på dem alle.
JMS synd for dig, men en løsning er jeg ikke kommet til.
overvejer at lukke dette indlæg, men vil først forhøje pointene. men hvem søren,
skal jeg dog give point til, jeg mener at alle har bidraget med noget !
men vi bliver da vel alle klogere.
Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-01-04 12:11

Manse9933
Kan du uddybe cabel select og konsekvens.
og det handler om win-me, som jeg IKKE slipper

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-01-04 12:14

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-01-04 12:26

Jeg kan kun komme på et ord "pokkers".
"Lige ved er næsten, slår ingen mand af hesten".

Mvh og godt nytår
Ellebye

Det er jo Hellig tre Kongers aften i aften.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-01-04 12:45

tak ellebye.
Måske er det rigtigt at pc'er er på vej til at overtage og få deres ejen sjæl
Måske svaret ligget i terminator4(film der ikke findes endnu).
Måske er usb ikke helt vokset med i udviklingen.
Dirch passer sang engang 'Men oven over alting, skinner moder sol'
Godt nyt år til dig også.
Mvh. natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-04 17:01

Ja-Ja nu har jeg hævet pointene men tvivler snart på en løsning.
Jeg har godt nok snart været et par kombinationer i gennem.
nu hedder kamera, kamera . pendrive hedder ikke permanent hd. men kun unden netværksdrev tilsluttet.
PLUG AND PRAY ,HUH.
Usb og drev er vist ikke helt fulgt med udviklingen.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-04 17:19

Jeg ville foreslå at smide dine to CD/Dvd/brænder ud på højtliggende drev bogstav = X og Y, så de løse kan lægge sig efter de faste drev...........men det har du nok prøvet.
Måske er det ikke så godt at navngive udtagelige drev (har jeg ellers lige anbefalet det i et andet sp)
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 20:48

Jeg må tilstå at jeg ikke har flere ideer.

Man har ligesom på fornemmelsen at der måtte være en løsning, men ideerne er brugt op.
På den anden side så har man da lært det til sin egen ram i hovedet.

Men jeg er enig med >emesen og undgå at give de udtagelige drev navne, når man alligevel ikke kan styre dem.

ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-04 21:12

Kender i det - når man kommer i tvivl og modsiger sig selv.
Min comp ser sådan ud:
<=navn>
HD 1 - udtagelig HD
1 <w98off95> win98se (bootmanager som starter de andre)
2 <NT5> win 2000
3 <XP> XP
....DVD/brænder med forskellig drevbogstav alt efter hvilket styresystem der kører
4 <Filer>
HD 2 - udtagelig HD
1 <win98se> ikke aktiv og skjult
2 <lager 40GB> status none og kan ses af styresystemerne
3 <Image 40GB> status none og kan ses af styresystemerne
USB HD (en gang i mellem)
1 <lokal disk>Jeg har vist ikke navngivet den.
USB kortlæser/HD (en gang i mellem)
<navne som den selv har med>
Alle drevbogstaver flyder og er forskellige.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 21:53

Kun alt for godt, derfor kan jeg godt lide denne sætning:

Citat
Måske er det rigtigt at pc'er er på vej til at overtage og få deres ejen sjæl

Ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-04 07:10

Hej !
Jeg giver op, men kun for en tid ,
Jeg har simplet hen rodet mig ud i usb usb usb,,, hov det har angrebet tænkeren.

Emmesen du får pointene her, og Ellebye du 'vinder' men det rigtige svar er vist,,,. Der er intet... NADA !

De sidste oplevelser var, at usb-dimsen lagde sig som boot-diskette det rigtige sted mellem hd og cd,
men desværre pressede den sig også ind mellem mine to fysiske hd'er, som permanet hd,
og forsvandt først ved genstart.
Det er måske lige rart at vide, at delte mapper beholder deres position, og rykker IKKE med.(ikke særligt smart)

Min vens pc med en hd delt i 2 var der et stort problem, den lagde sig som D: , og HD-D: Blev til E:
Hans dokumentmappe og baggrundsbilled ligger på D: og var nu rykket til E:,,, win kunne så ikke finde dokumentmappen,
og oprettede så en ny på D: (nu usbdrevet)
Der var ikke plads og for første gang i laang tid blev jeg mindet om en blå skærm med systemfejl.
Vi kunne kun komme ud af dette, med en rå reset.

Efter dette indeholdt usb-disken 15gb fejl i den nyoprettede dokumentmappe,
og så på en usb-disk med plads til 128mb.(scandisk påkrævet )

Efter at usb-dimsen var fjernet og indsat igen fik den tildelt drev E:, og D: forblev D: ,så ingen skade var sket.
Usb skal bruges med overvågenhed, tænk hvis man slettede det forkerte drev/mappe.

Til intersserede har jeg lagt indholdet af cd'en der følger med til sådan et pen-drive, på:
http://dadman.net2620.dk/usbdrev fylder ca.4.7mb zippet
jeg finder ingen copyright på det, så det er vel ok.

Noget sjovt er, at man kan boote fra sit kamera(teoretiskt)

Jeg lukker dette indlæg om en dag eller tre, så eventuelle kommentarer kan fyldes på.
og ellers tak til alle der har deltaget.

USB = Uden Særlig Brugervenlighed.

Mange tak fra mig.
mvh Jørgen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 17:02

I win 98:
HD1 pri (uden drevbogstav /usynlig)
HD2 D: lægger sig altid som D
HD1 E: lægger sig som D hvis HD2 ikke er isat.
HD1 F:
HD2 G:
HD2 H:
Det hele ændrer sig hvis en anden HD-skuffe monteres med flere eller færre part.
En gang i mellem bliver jeg væk ude i alle HD
Emesen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-04 23:30

Måske er Bluetooth lige noget for dig - så kan du koble alle drevbogstaverne til.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-02-04 23:34

>Eyvind/emmesen til hvad??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 23:56

Bluetooth kan man det, fin ide men de er jo håbløs langsomme

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 23:59

HD1 pri (uden drevbogstav /usynlig) hvordan og hvordan bruges det ?
der kunne måske ligge en løsning i det !

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 00:08

Umiddelbart kan jeg ikke se at det løser dit problem med usb, de vil da blive ved med at ændre drev-bogstav afhængig af i hvilken rækkefølge de bliver tilsuttet.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 00:10

og i øvrigt er der jo ingen problem med at give HD en "betegnelse" , min, din osv.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-02-04 00:32

men det følger jo ikke drevene, så et drev uden bogstav kunne måske tvinge det at følge dets navn !
ud over det er jeg da nysgerig efter hvordan man gør

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 00:37

Hold tråden åben lidt endnu, det er jeg faktisk også.

Ellers vil jeg sige for i dag.

ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-02-04 01:01

den blir åben lidt endnu, hvis det er i orden !
USB= Udvidet Søvn Besvær.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-04 16:33

HD1 pri (uden drevbogstav /usynlig)
Indtil drevet bliver aktiveret af boot manager og er så C: (kan også navngives)
De 2 andre er stadig usynlige.
Alle andre drev kan ses og "røres" fra det aktuelle C:
Emesen.
PS. Undskyld, men det med Bluetooth var en lille joke.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 17:02

Heroald Bluetooth = Harald Blåtand ???
Så var det derfor du brugte >Eyvind

The joke of the day.

Men selv om andre drev er "usynlige" har man stadig ikke styr på usb-drevene, nu er de blot usynlige.

ellebye den rigtige

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-04 17:21

Mine usynlige drev er PRImære drev på den alm. HD
Nu er der vist total forvirring.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 20:07

emesen

Det gik mere på hvilke drev-bogstav usb-enhederne fik tildelt når man tilsluttede dem. natmaden ville godt kunne styre at eks. en printer altid fik det samme bogstav, eller en usb-pen altid fik det samme bogstav. At han kunne kalde e-drevet PEN, men tager han denne ud, er det ikke sikkert at bogstavet bliver det samme.

ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-04 20:15

Ja - ikke permanente drev/tilslutninger vil altid flyde med drevbogstaverne.
Men min batteridrevet USB HD med forskellige kortlæsere har navn på drevene med ikoner som læseprogrammet selv sætter ind. Drevbogstaverne er forskellige, alt efter hvad der ellers er sat til.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 20:43

Rigtigt, så vi er ikke kommet længere end til mit svar af : Dato : 20-12-03 11:27

ellebye

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 420 point
Dato : 24-02-04 21:00

Ja - så vi er på vej til at køre i ring.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-02-04 01:54

Citat
Ja - så vi er på vej til at køre i ring.

Nu er det vel ikke Token-ring

Ja det er en af, de ting, der bare er som de er.... ØV!

Hørte ellers at USB 2 bliver til at få trådløst snart.
Så måske, blir det værre, eller også blir det bedre .
Det er sikkert, at det blir anderledes

Da den kan formateres som diskettedrev, ville det have været rart at den bare lagde sig
som et B: diskettedrev. At man ikke kan må skyldes nogle drivere.

Jeg stopper 'usb-ringen' her, da tiden nok ikke er moden til
vores store forventninger.

Godkendelse af svar
Fra : natmaden

Dato : 25-02-04 02:06

Tak for indsatsen emesen.
Også tak til andre. inkl. mig selv