/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm efter screen print.
Fra : Mordex
Vist : 530 gange
50 point
Dato : 20-12-03 00:03

Hej.
I windows (XP) mediaplayer afspiller jeg en video og tager et billede med "gadwin print screen" programmet. Billedet bliver gemt i en mappe. Når jeg åbner billedet (efter at mediaplayer er minimeret eller lukket), er skærmen sort der hvor videoen skulle være. Hvad er der galt? Jeg har prøvet at indstille gadwin print screen på forskellige måder, men intet hjælper. Jeg har prøvet at tage billeder under afspilningen af videoen i kazaa, men problemet er det samme.
Hvad er der galt?
Jeg håber der er én derude der har en løsning!!!!!

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 01:15

da du så ikke ønsker at lukke dette spørgsmål kan jeg kun henvise dig til hvad jeg har skrevet under dit tidligere indlæg, du har downloadet katten i sækken
filmproducenternes svar på ulovlig downloadning.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-12-03 02:21

Jeg kan forstå, at spørgsmålet er rejst før, men hvad har gadwin med ulovlig downloadning at gøre?
Men er problemet ikke at et print screen program kun kan tage stillbilleder, så mediaplayer, skal pauses, før man tager billede?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-12-03 02:43

Jeg har først og fremmest prøvet at pause videoen før jeg tog billedet, og da det ikke virkede prøvede jeg at tage billedet mens videoen kørte, og ingen af delene virker.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-12-03 13:07

ulovligt,næppe(så er en video-optager osse vhs),men print screen virker ikke til dette.
du skal bruge et program der tager billed at disse video-sekventer...
WinDVR f.eks kan bruges:
http://www.intervideo.com/jsp/Product_Download.jsp?p=WinDVR

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 14:01

>xou og andre

er fortsættelse af dette

http://www.kandu.dk/dk/spg/28220

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-12-03 15:26

I Windows movie maker, kan du lægge filmen ind, og tage et billede ud:
Tage billeder
Du kan tage et billede af et delbillede af en hentet eller importeret video i Windows Movie Maker. På denne måde kan du hente et enkelt delbillede fra videoen og derefter benytte det fremkomne billede i din film. Når du tager et billede af et videodelbillede, kan du bruge den eksisterende hentede eller importerede video på andre måder i filmen.

Visningsstørrelsen af det hentede billede afhænger af, hvor du har taget billedet af videoen i Windows Movie Maker. Hvis du fra indholdsruden tager et billede af et delbillede af en video, der vises på skærmen, svarer visningsstørrelsen på billedet til visningsstørrelsen på den oprindelige kildevideofil. Hvis f.eks. den oprindelige videofil vises med 640 x 480 pixel, vil det billede, du tager, også blive vist med 640 x 480 pixel. Hvis du imidlertid tager et stillbillede af et delbillede af en video fra et videoklip på storyboardet eller tidslinjen, er målene for billedet 320 x 240 pixel. De billeder, du tager i Windows Movie Maker, gemmes som JPEG-filer med filtypenavnet .jpg.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-12-03 21:36

>ellebye og andre
det var noget af en omgang,når men jeg tror at ideen er om der er ophavsret eller ej,
men ellers er selve problemmet vel ikke noget galt med da det jo lige så godt kunne
være en familje film.....man vil have et still-billede ad,men jeg mener dog osse at kandu
ikke skal bruges til ulovligheder....men det MÅ nogle gange være spørgeres egen samvigtighed,
hvad hjælpen skal bruges til...ikk` eller hvad....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-12-03 00:10

Til xou: Jeg har prøvet at downloade WinDVR, men jeg kan ikke få det til at virke da der er noget med at man skal købe eller lignende.

Mener du at man ikke kan bruge windows mediaplayer eller gadwin print screen?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-12-03 00:25

>mordox, da nu din prt. screen tilsyneladende ikke virker, kunne du måske nå at ønske dig et nyt her til jul.

Det jeg har skrevet i den anden tråd virker, men kun under forudsætning af, at funktionstasten virker. På den anden side koster et keyboard ikke ret meget i dag så investeringen ville formentlig afhjælpe dit problem.

Du har jo efterhånden prøvet alt andet uden det har hjulpet, og hvis nu der ikke skal andet til, ja, så er det den ultimative nemmeste løsning.

En ting du lige skal huske er, at hvis du har købt keyboadet indenfor et år, er der stadig garanti på det, og hvis det ikke kan repareres så får du et nyt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-12-03 01:04

Jeg har prøvet at bruge min print screen tast, og den virker. Jeg pauser videoen, trykker på print screen tasten, åbner paint og sætter billedet ind med Ctrl+v, og billedet er stadig sort der hvor videoen skulle være. Og det er uanset om jeg afspiller den ene video eller den anden eller tredje. Ved alle er billedet sort.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-12-03 01:10

Mordex, jeg prøver igen.
Hvis du har Win XP, så har du også movie maker (start/alle programmer/tilbehør/underholdning), åben den, importeret video, tag billede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-12-03 01:17

Ok det var da et stykke hen af vejen. Tidligere har du sagt at tasten ikke virkede.

Hvis du kan klippe et par sekunder ud af filmen, er du velkommen til at sende den til mig, så kan jeg da prøve mig frem.

Min mail finder under min profil. Men lige nu er det vist

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-12-03 01:43

Ok. Jeg har prøvet at tage billeder i Movie Maker, både med Gadwin Print Screen programmet og med den simple print screen tast. Når jeg så åbner billedet til redigering i paint, ja, , så er billedet sort når Movie Maker er minimeret.
Desværre.
Jeg håber der er andre forslag.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-12-03 12:06

ja,det mener jeg....
men prøv at køre den film (*.avi fil)ve at åbne den i movie maker,altså start det gå op i åbn,find stien
og åbnen den,derpå kan du sikkert.
print screen skal du slet ikke bruge ikk`

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-12-03 13:27

I Movie Maker, kan billedet tages, ikke med Gadwin eller print screen, men med det indbyggede "kameraKlip"
Sådan tages der et billede fra en video på skærmen
Vælg det videoklip, du vil tage et billede fra, i indholdsruden, på storyboardet eller på tidslinjen.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Flyt afspilningsindikatoren på søgelinjen på skærmen til det videobillede, du vil hente som et billede.
eller

Klik på Afspil storyboard eller Afspil tidslinje i menuen Afspil, afhængigt af den visning du arbejder i, og afbryd derefter midlertidigt afspilningen ved det videobillede, du vil hente som et billede.
Klik på Brug billede fra eksempel i menuen Funktioner.
eller

Klik på knappen Tag et billede på skærmen.(under billedet er der vist et camera, det er den der klikkes på)

Skriv et navn til billedfilen i boksen Filnavn, og klik derefter på Gem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-12-03 13:47

Jeg kan hverken finde funktioner eller kameraet.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-12-03 14:04

Funktioner er helt i toppen startende med : Filer rediger vis funktioner klip afspil hjælp
OK, min er version 5.1 på dansk, det kan være du har ændret dens indstillinger, men du kan hente den nyeste, det er altid godt at have den nyeste, da den kører problemfrit.
Hvis du ikke har den nye, finder du den her, og så bliver dine indstillinger også normale:
http://www.microsoft.com/windowsxp/moviemaker/downloads/moviemaker2.asp Husk at rul til dansk og tryk go
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-12-03 17:25

Ok. Nu har jeg downloadet den nye version, og jeg kan tage billeder. Men kan jeg tage billeder i fuld skærm størrelse?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-03 17:57

Hvis de skal bruges til skrivebordet som baggrundsbillede, skal der vel bare højreklikkes på dem og siges stræk, eller lign.
Ellers kan du i Moviemaker i hjælp index skrive billede.
Ellers skal billedet behandles i et billedbehandlingsprogram, så kan man alt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 21-12-03 20:05

Tak for svaret pallebhansen.
Nu har jeg fundet ud af det. Tak for det.