/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
"gode råd"
Fra : snusi
Vist : 1008 gange
150 point
Dato : 19-12-03 21:40

Hej.

Jeg har den "almindelige" opskrift på gode råd, som er en sønderjydsk småkage. Jeg har nu hørt at der findes en opskrift hvor dejen er så tynd, at den kan hældes i gode råd jernet. Er der nogen der kender den opskrift, vil jeg blive meget glad for at høre fra jer.

Mange julehilsner
Snusi

Kommentar
Fra : netper

Dato : 19-12-03 21:43

Hej Snusi

Mon ikke det er denne opskrift du søger
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=9190

Per

Kommentar
Fra : kokjo

Dato : 19-12-03 21:51
Kommentar
Fra : snusi

Dato : 19-12-03 21:59

Hej netper.
Det er da en mulighed, da der står at der skal bruges en ske til at ligge dejen på jernet med.

Hej kokjo.
Den opskrift er den jeg har, og hvis du læser den, kan du se at der står at dejen skal være hård så der kan trilles kugler af den

Mvh
Snusi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-12-03 00:06

Måske er der noget, som du kan bruge her
http://www.bager-kim.dk/artikler/aeblerskiver.htm

mvh ans og

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 20-12-03 15:36

Hej igen.

Det er desværre ingen af de opskrifter der er så flydende at dejen kan hældes i jernet Håber at finde den rigtige opskrift.

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 20-12-03 15:38

Hej igen.

Ups, jeg er ikke sur smileyen skulle se sådan ud

Mvh
snusi

Accepteret svar
Fra : ockendon

Modtaget 150 point
Dato : 22-12-03 08:11

Hejsa,
prøv dette link: http://www.hervik.com/oppskri.htm
det er riktig nok en opskrift på norske krumkager, men jeg bruger denne opskrift i svigermors
"gamle" jern og får et meget godt resultat. Manden påstår at disse er bedre end hendes, men ikke fortell det til nogen..
Lykke til

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 27-12-03 15:58

Tak for svaret ockendon.

Jeg nåede ikke at bage dem før jul, men det skal afprøves til nytår.

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 28-12-03 09:38

glæder mig til at smage, lykke til

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 28-12-03 09:38

glæder mig til at smage, lykke til