/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Mit portfolio
Fra : Steffansteffan
Vist : 538 gange
80 point
Dato : 19-12-03 20:29

hej folkens

Jeg har ved at lave en opgave på min skole. Opgaven går ud på at jeg skal lave en hjemmeside om mig selv / portfolio.

I opgaven er der nogle ting vi skal overveje og tage stilling til som f.eks. "Hvad er det første man ser på siden" og sådan nogle ting.
Men alle tingende kan jeg jo ik selv besvare da jeg selv har lavet siden så vil i ikke prøve at hjælpe mig lidt.

Mit portfolio site hedder: www.web-grafik.dk

Jeg vil gerne have svar på:

1. Virke designet overskuligt og venligt at se på?
2. For du løst til at klikke virke?
3. Virke siden prof.?
4. Kan du med det samme finde ud af at navigere dig rundt på siden?
5. Er det forvirene med 3 forskellige navigationer?
6. Hvor lang tid går der før du finder ud af hvad sidens budskab er?

Håber i vil bruge lidt tid på at besvare nogle af disse spørgsmål.

m.v.h
Steffan

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 19-12-03 20:48

Det vil jeg da godt lige kommentere.

1. Det er virkelig flot lavet. Indbydende og oser af kvalitet. Godt klaret af en på 16 år.
2. Ja absolut. Har været alle links igennem.
3. Ja - bedre end mine egne. ( www.pertho.dk )
4. Ingen problemer
5. Ja, der er noget der, som ikke burde være der. Den 2. navigator (eller er det den 3.?) er ens uansetlink på navigator 1. Er det bevidst? Jo, det er lidt forvirrende.
6. Ikke lang tid, for budskabet er klart nok på forsiden.

Alt ialt - virkelig flot

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 19-12-03 21:10

Tilføjelse:
Det er måske lidt unødvendigt, at teksten på home, works og profil stort set er ens?

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 19-12-03 21:20

hvorfor halvt engelsk halvt dansk hvad er der i feks. i vejen med ordet foto lidt forvirrende med din navigation lidt svært at se hvad man skal vælge og hvorfor, og jeg har som brillebruger lidt svært ved at læse teksten den er lidt lys i forhold til baggrund ellers OK

//anne

PS der er en dødsynd at have link til en ikke færdig side

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 90 point
Dato : 19-12-03 21:26

Set af ældre øjne med 800x600 17" med IE5
1. Umiddelbart flot men i længden virker det uroligt med de blå striber.
2. Der mangler appetitvækker og jeg ved ikke hvad siden går ud på med det samme.
3. Virker prof
4. Navigationen er god.
5. Det gør ikke noget for man bliver ikke væk.
6. Jeg skal tvinge mig selv til at læse den lille skrift.
Trods alt vender tommelfingeren op.
Emesen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-03 23:57

Enig med emesen ang. læsbarhed.
Min elskede 20 tommer har [stortuder] dessværre givet sin sidste pixel.
Sidde med en gammel 14 tommer.
Sikkert derfor syntes jeg at din top-grafik er for stor.
og så lidt mere kontrast ved baggrund og tekst.
syntes også at der er nok af dansk blandet med engelsk.
Så jeg foretrækker dansk på dansk.
Men alt i alt flot gået, jeg tør ikke at vise min efter at have set din
Natmaden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-03 14:18

Natmaden!
En halvgående site, men beregnet for små og store skærme er her:
http://www.hirsenet.dk/
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan

Dato : 20-12-03 19:45

Tak for svaret emesen.
Jeg valgte bare en der skulle have de 80 point så jeg valgte dig emesen ;)

p.s tak for alle de gode svar.

god jul alle sammen.

m.v.h
Steffan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-03 19:57

Selv tak Steffansteffan!
Det ser ud til at du er godt på vej.
Emesen.