/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Omdr. tæller til Astra TD.
Fra : sbe
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 12-03-02 13:09

Jeg vil gerne have omdr. tæller i min opel astra 1.7 TDL fra 1995 (med opel diesel moter). I mit instrument med speedometer står der W=1102, kan den skiftes ud med et instrument med omdr. tæller hvor der også står W=1102, uden problemer???. Er der noget jeg skal tage højde for, hvis jeg evt. selv skifter instrumentet ud??. Der har aldrig være omdr. tæller i bilen tidligere.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 18:15

"sbe" <sbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:O3mj8.5637$RB.180944@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne have omdr. tæller i min opel astra 1.7 TDL fra 1995 (med
> opel diesel moter). I mit instrument med speedometer står der W=1102,
> kan den skiftes ud med et instrument med omdr. tæller hvor der også står
> W=1102, uden problemer???. Er der noget jeg skal tage højde for, hvis
> jeg evt. selv skifter instrumentet ud??. Der har aldrig være omdr.
> tæller i bilen tidligere.
>
Det eneste du nok lige skal være opmærksom på er at det speedo du skal have
SKAL være fra en diesel - noget med det røde felt og sårn.
Men ud over det er det ikke det store problem, dog kan du vende
multistikkene forkert bagpå (selvom det vil være svært da de er vinklede af
den tape der er viklet om kablerne).
Speedometerkablet er ret tricky at få af.. kræver at man føler sig frem i
blinde.
Jeg skiftede også mit instrumenthus ud med et med omdrejningstæller - ingen
problemer - der var trukket giver fra Opel i forvejen - og min 1,6i'er er
fra '93.
--
Med venlig Hilsen
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk

Kommentar
Fra : sbe

Dato : 13-03-02 16:05

Kan jeg bruge et instrumenthus fra en Astra 1.7TD fra 96 med Izuzu dieselmotor??? Der sidder en Opel dieselmotor i min fra 95. Der står på begge instrumenthuse W=1102.
Hvis jeg prøver ad med overstående, kan jeg så risikere at airbags evt. går af ved en fejl fordi de kommer fra forskellige dieselmotor???

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-02 06:38

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??