/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indendørs vinduespudsning.
Fra : scooter
Vist : 12745 gange
100 point
Dato : 12-03-02 11:55

Hej.
Hvordan pudser man sine vinduer pæne indendøre uden at der bliver striber når solen så skinner på dem.
Det man kan købe på de der plastik flasker de er ikke en s... værd.

MVH. SCOT.

Accepteret svar
Fra : britta

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-02 12:17

Hej

Igennem tiden har jeg også gået og ærgret mig over striber på vinduerne når solen skinner på dem.
Så hørte jeg om MICROFIBER KLUDE. Jeg investerede straks i et par stykker, må sige at det er noget af det bedste jeg har købt. Nu er der aldrig mere striber efter vinduspusning.
Du kan købe dem i de de fleste Byggemarkeder vil jeg tro. Hvis du vælger denne løsning - så husk at gøre opmærksom på, at kludene er til Glas, da der findes forskellige typer klude.
Du tager simpelthen bare den ene klud og vrider den meget hårdt op efter at ha skyllet den i ren vand,- gnider godt på vinduet,-derefter tørrer du efter med den anden klud -som skal være tør. Jeg lover dig du vil blive overrasket over resultatet

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 13:12

"scooter" <scooter.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7_kj8.5620$RB.179752@news010.worldonline.dk...
> Hej.
> Hvordan pudser man sine vinduer pæne indendøre uden at der bliver
> striber når solen så skinner på dem.
> Det man kan købe på de der plastik flasker de er ikke en s... værd.
>

Jeg bruger noget universalrengøringsmiddel (sikken et ord !!) med
salmiakspiritus.

Salmiakspiritussen gør det nemt at fjerne evt. nikotin.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-03-02 14:11

Hej SCOT
ET GODT RÅD
en spand med vand-lidt opvaskemiddel-lidt sprit-og lidt eddike
så skulle den være hjemme
MVH Brian

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 12-03-02 17:16

du kan også bruge almindeligt opvaskemiddel og skrabe det af med en vinduesskraber og
derefter tørre hjørner og eventuelle striber med et hårdt opvredet vaskeskind.
det virker fint for mig og er ikke sundhedskadeligt

dorthe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 23:02

Hej..

Efter jeg er begyndt at pudse vinduer med en mikrofiber-glasklud (kan købes
i de fleste supermarkeder), så er det ikke noget problem... Og endda uden
sæbe! (godt for miljøet i tillæg). Hvis dine vinduer er meget beskidte (ex.
nikotin) så vask dem først med alm. rengøringsmiddel og så tør efter med
"vidunder-kluden"..

Hej fra Sandra

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 14-03-02 09:04

Tak for svaret britta.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 20:56

> Hvordan pudser man sine vinduer pæne indendøre uden at der bliver
> striber når solen så skinner på dem.

Man vasker dem i vand tilsat en spsk rengøringsmiddel og ½ dl eddike til 10
l vand. Skrab med en af de der skrabere, som vinduespudseren bruger og så
kommer pointen: Du gnider dem efter med en krøllet avis. Vinduerne er
herefter helt blanke, og holder sig pæne i lang tid.

Mvh Maria

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-04-02 10:10

hejsa
Jeg kan anbefale de bedste microfiberklude på markedet, du bruger èn klud, og ingen eftertørring, selvom der er "våde striber" forsvinder de når vinduet tørrer. Jeg kan bare sige de er KANON.
Biosol hedder firmaet, de har hjemme i Svendborg men du ringer bare til dem, enten kan de give dig en forhandler i dit område, eller de kan sende direkte til dig.
Tlf. 62201770