/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi problemer
Fra : 30scooter
Vist : 1746 gange
60 point
Dato : 19-12-03 08:18

Jeg har et problem med min puch maxi k. den vil ikke starte. Der er gnist i tændrøret, og jeg har renset karb. men tændrøret bliver ik fugtigt af benzin, hvad er der galt??

MVh 30scooter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-03 09:10

Såå kommer der jo ikke benzin til kaburatoren start med at tage bezinslangen af kommer der benz ud??Hvis der gør kan det være svømmeren der hænger og derved ikke åbner for ventilen venligst BRasmussen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 19-12-03 11:45

Hvis det ikke er kaburatoren, som jeg ikke tror det er, skal du justere platinerne ! Altså tændingspunkterne..! hvor gnisten skal springe, så den springer gnist på det rigtige tidspunkt, hvis du ikke selv kan justere platinerne, kan din cykelhandler gør det ! for ikke særlig mange spir !

Held og lykke

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-03 16:22

Hvis der er gnist i tændrøret er det jo nok ikke tændingen og når der ikke kommer benzin på tændrøret er det jo for at der ikke kommer noget ( Thomas) Det ka enten være benzin hanen eller svømmerventilen der hænger 30 scooter

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 19-12-03 17:11

^ Ehh...slap lige af professor Hork........ Er mekaniker, tror sgu godt jeg ved så småt hvad jeg snakker om !

30scooter... tjek lige benzinhanen, tjek benzinfilteret, har du lavet det, så den går igennem vaccumpumpe, så kan det snildt være derfor, der skiftet jeg den ud til almindelig benzinfilter, og så kørte den derud af :D

Hmmm det lyder som om der slet ikke er kompression på svinet !
Hvis du ikke har en kompression måler, så brug "lærlinge" måden og stik din finger ind i topstykket, så kan du mærke det, og du er ikke i tvivl !

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 19-12-03 17:28

kandu4thomas> hvis der ikke er kompression, hvordan får jeg så lavet det??

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 19-12-03 17:39

Tjek først om der er ! Men så er den galt med topstykke/cylinder, start først med at tjekke igennem om der er kompression, hvis du ikke vil have et lille "a la stød" så ta den lige ned til den lokale knallert forhandler, og få dem til at lave en kompressionsmåling, det tager 2 sek! Ellers kan du også tage den op på et auto værksted, og lige høre om der er en mekaniker der ikke lige vil være en guttermand og stikke en kompressionsmøller i toppen!
skal nok hjælpe dig hvis der ik er kompression, men har du tjekket benzinslangen, og kaburator ?! for evt. stoppet dyse, det kan snilt ske, dysen er stoppet og der ligger skidt i kaburatoren, så tag og skild kaburatoren af, og rens den med TRYKLUFT !!!!! jeg ville næsten tro det skulle kunne gøre det..!
Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 19-12-03 17:43

Jeg har renset karbo. og taget dysen ud, og renset alt, men det er nok det med kompressionen.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 19-12-03 17:48

Hmmm og du kan se benzinen løber ud af slangen og ned i kaburatoren ?!

Og du er helt sikker på tændrøret gnister ordentligt ! et tændrør kan sagtens gniste hvor det er i stykker, det skal være stor og MEGET tydelig gnist, hva er elektrodeafstanden ca. på tændrøret ?! 0,5mm ?!

Tjaa du kan jo stikke fingeren ind i top stykkes og få en til at kickstarte så kan du mærke om der er kompression..!

MVh
Thomas

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 19-12-03 18:15

Jeg har prøvet at stikke fingeren ind i topstykket,(samtidigt trykkede jeg på kickstarteren) der kunne jeg kun mærke stemplet. jeg fik ik et smæk over fingeren.(eller noget)

Er der så noget kompression

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 19-12-03 18:30

Så er ingen kompression, hmmm thats not good ! Så er den gal med cylinder og topstykke.. så skal du skrue cylinder og topstykke af, og se om den er gal med cylinder og stempel, det kunne tyde på hvis dine stempelringe er gået i stykker..! Men du skal virkelig være sikker på det er en ordentligt gnist der springer på tændrøret, den kan nemlig godt se god ud og ikke være det ! Såå.... men du må igang med at skille topstykke og cylinder af..!

Vh
Thomas

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 19-12-03 19:10

Der er en ordenlig gnist, det er jeg 99 % sikker på..men jeg gå i gang nu..

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 19-12-03 19:46

jeg har lige skilt det ad, der var ikke noget galt.. så hvad mon det så er ??,

Accepteret svar
Fra : kandu4thomas

Modtaget 60 point
Dato : 19-12-03 20:11

Hmmm......den her puch begynder at gå mig på nerverne..! Hvis du er sikker på der ikke er noget galt med cylinder og stempel så saml lortet igen ! så tag et lille fingerbøl benzin og hæld ind i topstykket..! når du har samlet det, for lige at se om den vil sprænge igang ! Den burde ihvertfald lige starte et par sekunder, prøv at smid lige et fingerbøl benzin ind ! når du har samlet det igen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 19-12-03 22:01

Det var stemplet der var knekket et lille stykke af.. men mange tak for hjælpen.her får du lige 60 point

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 19-12-03 22:02

Tak for svaret kandu4thomas.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 20-12-03 01:41

Det var sgu så lidt min ven :D