/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
fladskærm blinker
Fra : SandraFalk
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 18-12-03 12:15

Jeg kører win98 - har lige købt en fladskærm og den tænder og slukker hele tiden de første par minutter i opstarten. Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 12:39

Det lyder som om der er noget galt med skærmen, der er ikke et billedrør i som ved en ctr-skærm så der er ikke "noget der skal varmes op" først.

Du kan selvfølgelig lige prøve at sikre dig at alle kabler sidder godt fast, men hvis det fortsætter så tag ned og byt den.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 18-12-03 13:01

Alle kabler sidder fast - har også haft dem ude og inde igen..
Det var ligesom bedre i et par dage - men nu er det det samme igen - er der ikke andre der har haft det samme problem?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 13:28

Jeg vil sige tværtimod. Jeg har installeret flere fladskærme, men har aldrig hørt/set det du beskriver.
Jeg forestiller mig du har haft en ctr-skærm og skiftet den ud??

For så er der ikke noget der tyder på at der er noget i vejen med dit grafikkort.

ellebye

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 18-12-03 13:50

er en ctr - en alm. altså ikke fladskærm?? det er min første fladskærm.
den kan ikke byttes

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 15:39

Man skelner mellem 2 typer skærme tft-skærme som man kalder fladskærme og så de almindelige ctr-skærme. Fladskærm ligger i ordet, den fylder næsten ingenting bagud hvor de andre skærme er lange bag til. Hvilken en har du?

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 18-12-03 15:50

den er helt flad - altså skærmen

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-03 16:27

Så er det en tft-skærm.
Men du skriver du lige har købt den, men jeg tror der noget i vejen med den. Så hvis du har købt den i en forretning skulle du bytte den, hvis du har købt den privat, syntes jeg du skal lade handlen gå tibage.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 05-01-05 12:42

Tak for svaret ellebye.