/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvordan med lokalt netværk.........
Fra : maya123
Vist : 348 gange
78 point
Dato : 18-12-03 06:34

Hejsa
Jeg har winXP home og vi har netværk i ejendommen, hvor en masse er tilkoblet.
Jeg kunne så gå ind og "se" de andres computere, under Netværksteder, ikke komme ind i dem, forståes, men se hvem af naboerne der var "på".
Af en eller anden grund er de blevet "slettet" fra min puter, spørg mig ikke om hvorfor og hvornår, da det er længe siden. Vi kunne så dele billeder og filer, hvis vi ville eller bare bestemte filer.
Nu er det sådan at jeg har aftalt med en af genboerne om nogle delefiler......
hvordan gen-opretter jeg de andre computere? Gendannelse duer ikke, da den kun har december med og bruger sine max. 12%, desuden kan jeg huske at de er slettet en for en, altså over i papirkurven........ *SSS* ja ja..
MVH maya123

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 18-12-03 06:39

hejsa hmmm køre i samme !!! (arbejdsgruppe) jer der vil dele filer m.m.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 18-12-03 06:42

og lige en til har du slået firewall til i din XP det kan også gøre at de ikke kan (se) hinanden

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 06:46

bokke31, nej vi er koblet op, hver for sig........men med fælles server. Jeg har lige skrevet at de er blevet slettet.......
Så det har jo intet med firewall at gøre, bare det var så nemt
MVH maya123

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 18-12-03 06:48

jamen så skal i jo bare oprette mapper på jers fælles server !!!! hvad er problemt !!så *s

og jo den indbygget firewall i XP har noget at gøre med om de kan se hinanden m.m.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 06:50

Problemet er: Jeg vil gerne "se" de andre computere igen, nøjagtig som jeg havde før, de kan godt "se" min...........
vh maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 06:52

Enten har du ikke læst spørgsmålet eller jeg har ikke forklaret mig godt nok.
Glem lige det om, at dele filer og skriv hvordan jeg får de andre computere tilbage, ok

MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 06:53

p.s vi har en server nede i kælderen, men det er en teleudbyder der ejer og administrere den............

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 18-12-03 06:56

oki men hvis du deler en mappe!!! og du får en af beboerne til at (slette) dig fra sin PC !!! og beder ham/hende om at prøve at finde din (delte) mappe!!! og den så ikke dukker op

så er det (ikke opdateret) netværks mapper af dine de kan se...(fra din PC....

men derimod kan de så se din (nye mappe) så kan jeg godt se der er et lille problem !!!

har du prøvet at højre klikke inde i nætværkssteder og vælge opdatere !!!

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 07:04

ja, det virker ikke at opdatere, da jeg jo selv(maya), har slettet (i papirkurven), de andre der var på..............af en eller anden grund, som jeg ikke husker mere, nu vil jeg gerne have dem tilbage.....
Ikke mapper og lign. men det lille ikon af de andre computere, hvor der nedenunder hver står "hansen" eller "jensen" eller hvad ved jeg....
Jeg ved godt jeg skrev hvorfor jeg ville have dem tilbage, men det er jo også rart nok i sig selv, at kunne se sine naboer, det viste jeg bare ikke dengang....

Så igen, hvordan får jeg de andre tilbage...
MVH maya

Accepteret svar
Fra : bokke31

Modtaget 88 point
Dato : 18-12-03 07:08

jamen det forstår jeg også godt du gerne vil nu vil jeg på job *gab*

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 07:12

ok, hav en god dag bokke31

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 07:21

Det hedder Netværksteder og Vis netværksforbindelser, der kan jeg nu kun se min egen, mangler altså de andre..........
Er der nogle fiduser i papirkurv eller et sted i XP, hvor jeg kan hente dem tilbage?
MVH maya

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-03 07:49

Hej maya123
det har jeg osse oplevet, gav op og geninstalerede winme,
men det tror jeg at du næsten lige har gjort.
Jeg kan ikke hjælpe dig lige nu.
men mine tanker gå på.
1. Nej ! Firewall(s) er ikke nemme
2. fast ip / dynamisk ip
3. gruppe-kontoer (eller hvad det hedder)

Er papirkurven tømt, så glem det, eller send harddisken til CIA.
Jeg bruger en ftp-server på win-me, den køre forresten bedst på XP.
Når den er 'sat op' kan i eks. Have en fælles mappe på en af pcerne.
Jeg bruger en gratis ftp-server 'filezilla' den kan downloades fra.
http://sourceforge.net/projects/filezilla
Måske ikke helt så nemt, men meget efiktiv, du kan bla osse, komme til
mappen udefra (hvis man kender kodeordet)

God morgen her fra.
Natmaden

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 07:53

natmaden,
Er papirkurven tømt, så glem det, eller send harddisken til CIA.
jeg faldt ned af stolen af grin...............sov godt

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-12-03 12:37

Maya123 jeg tror du snakker om de genvejs mapper som Windows XP selv laver når du har været inde på en anden computer.. eller ?
De skulle gerne komme igen hvis du søger efter en af de andre computere og så logger dig ind på dem, så skulle de gerne komme igen af sig selv.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 18-12-03 14:20

Zerg911, nej desværre...........det er ikke så simpelt, det drejer sig om ovenstående og jeg mener selv, at jeg har forklaret det flere gange. Måske kommer der en forbi der har XPhome og som selv er medlem af et fælles netværk i sit boligselskab/ejendom, så han/hun ved jeg mener............så jeg lader lige spørgsmålet stå.
Venlig hilsen og tak for budene fra maya123

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 20-12-03 09:07

Tak for svaret bokke31.
Ja, det er jo ikke sikkert at svaret findes, men du får mine point fordi du var så ihærdig til at hjælpe. Tak for det.
og god jul fra maya123

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 20-12-03 20:42

jamen ILM miss Maya123`*s*