/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
uønsket porno som foretrukne
Fra : britj
Vist : 740 gange
400 point
Dato : 18-12-03 00:57

Nu har jeg slettet, renset og spærret og genstartet i én uendelighed; men alligevel dukker pornosider op, også selv om jeg kun er på stifinder. Ordet "teen" genkendes mange steder. Det er der sikkert nogen af jer, der kan støtte mig med ? Helst ikke alt for nørdet forklaret.

Britj

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:06

Tror du har noget interrrupt, måske spyware..
Prøv at kontakte:
http://www.spywarefri.dk/
De vi hjælpe med at fjerne dine uønskede sider.
De er ikke komercielle.
Henvend dig trygt.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-03 01:14

For at uddybe lidt : Snup som sagt en online-scan hos http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

Hent evt. nogle værtøjer her, du kan bruge for i fremtiden at undgå den slags snavs : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

F.eks : http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download til at fjerne skidtet

..og : http://www.wilderssecurity.net/spywareblaster.html for at undgå du får det igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:20

<<britj
Molokyle har meget mere indblik i disse ting , end jeg har. Følg blot hans råd.
men
god
godt
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-03 01:47

Tjah, tjoh, ikke dårligt.
Men jeg vil nu foreslå flg. fremgangsmåde:
Gå ind på Molokyles link her http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm ,
hent Spybot, scan computeren med den og slet, hvad den finder.
Derefter henter du så HijackThis.
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Men læs først instruktionen grundigt og følg den til punkt og prikke.
Derefter lægger du loggen ind i Spywarefri's forum, så fortæller de dig,
hvad du skal fjerne. Og i den forbindelse får du tilbudt en
større værktøjspakke, som beskytter dig mod hijacking o. lign. fremover.

Du skal tilmelde dig som bruger, inden du kan få din log vurderet
hos Spywarefri, men som JMS anfører, er der tale om et ganske u-
kommercielt og reelt foretagende.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-03 01:54

PS! Du kan sådan set nøjes med at klikke på mit link nr. 2 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
for der kan du hente både Spybot og HijackThis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-03 01:54

Rellom -> Dit forslag er for så vidt fint nok, men er det ikke lidt at skyde gråspurve med kanoner? Jeg har en fornemmelse af at britj har været udsat for samme problem som min kammerat's computer her på Ama'r, som jeg sidder ved nu. Jeg gjorde som jeg nævnte i min kommentar Dato : 18-12-03 01:14 og nu er der nul problemer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-03 02:03

Jeg synes det ikke, Molokyle.
Har din kammerat prøvet at køre HijackThis og få loggen
tjekket hos Spywarefri?
For at computeren kører uproblematisk, er jo ikke ensbetydende med,
at der ikke er noget skrammel tilbage.

Jeg ville i hvert fald selv have gjort sådan, hvis jeg havde været i britj's sted.
Og jeg anbefaler altid det, jeg selv ville ha' gjort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-03 02:10

Helt iorden Rellom. Hvis det var Kazaar eller lign. der er miseren, så ville jeg absolut foølge dit råd. Imidlertid er det porno sider pop-up der kommer trillende, hvilket kunne tyde på sextracker og deslige. Knap så voldsomt, men irriterenede nok

..og ja; man skal da altid give de råd, man selv har gode erfaringer med !

..igen </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-12-03 07:39

Hvis du ikke har prøvet, så gør det her:
Hent Cwshredder, nederst på siden, og kør den:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html
Hent og installer-start page guard:
http://www.webattack.com/get/startpageguard.shtml
Så er din startside normal igen.

For en sikkerheds skyld, så installer og kør-adware-spybot-iespyad,spywareblaster og empty temp folders
herfra: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

*<

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 07:59

vis det er din start side du har problemer med og ikke kan komme af den,og du har dawnloadet SpyBot så>går du ind under værktøjer>Browsersider og markere den omtalte side og så går du op i toppen samme sted>Ændr... så kommer der en boks frem hvor du sætter/kopiere en anden side ind f.eks.>
http://www.google.dk ,ok så er du af med den,og den dukker ikke op igen.
Manse9933

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-03 08:06

søg din pc dybt igennem for ordet 'porno' 'teen' osv.
Nu bruger jeg win-me. men jeg vil tro at jeg støtte ind i mappen.
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files
øh må lige prøve
file:\\C:\WINDOWS\Downloaded Program Files
øh prøve slut.

i mappe finde du måske noget der har med det at gøre.
højre klik på filerne og se hvad du kan, tænker på egenskaber og fjern.
God luck og god jul. alle.
Mvh natmaden

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 400 point
Dato : 18-12-03 08:55

Det er blevet sagt, hvad du skal gøre. Hent spybot/hijackthis

Det er den eneste måde at komme af med den på og så smider du loggen herind, så skal jeg nok fjerne det for dig. så den er væk forever.

Spybot fjerner nogleg ange den uønsket startside, men hvis man ikke renser efter med hijackthis kommer den igen efter en uge, så hijackthis, så forsvinder den.

Så følg vejledningen her http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm...

Ps Om du lægger loggen herinde eller i spywarefri´s forum er et fedt, da jeg hjælper til inde i det andet forum, så det er sikkert mig, der kommer til at tjekke den derinde alligevel, så smid den her, så er det hele samlet her...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 08:59

den er ikke kommet tilbage igen når jeg har fjernet den for folk,altså start siden,men der kan da være en masse anden skidt,som bør fjernes.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-12-03 09:00

arlet>har du læst alle kommentarerne?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-12-03 09:04

lengberg -> Ja. Derfor skrev jeg også at det er blevet sagt at spybot/hijackthis er løsningen her!!
Ville bare indskyde at spørgeren kan lægge loggen herind, så skal jeg nok hjælpe ham

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 09:04

og er det noget der ligger på pc'en er det en anden sag,men er det kun startsiden der er blevet kabret,så fjerner mit foreslag altså den huk som
det er blevet sat af den side der har kabre,start siden.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-12-03 09:09

Ja arlet, så forklar lige hvorfor cwshredder og startpageguard ikke kan styre startsiden;)

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 18-12-03 09:11

Manse9933-->Startsiden kan du maybe nok få fjernet på den måde, men Arlet ved godt at der ligger mere på computren, som så gør at du igen om en måned eller hvad ved jeg får startsiden igen. Sådan gik det ved mig indtil jeg fik spurgt i spywarefri og nu kører den igen som en drøm. Og Arlet har lavet meget godt i spywarefri.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-12-03 09:13

manse9933 -> Når startsiden bliver ændret er det fordi at du er blevet hijacket, altså at en udefra har overtaget noget af styringen på din computer og det er ikke kun startsiden, der så bliver ændret, så ligger der noget spyware bagved på computeren.
Men nu ved spørger det og hvis han vil "nøjes" med spybot(Ikke at nedgøre spybot for det er et fantaskisk godt program), helt i orden med mig, så ser han bare bort fra mit indlæg.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-12-03 09:15

Kan se at det er håbløst.

Fair nok, jeg trækker mig ud af tråden og lader eksperterne om det her...

Værsgo.

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-12-03 09:28

lengberg-->CWshredder er beregnet til CoolWebSearch-familien, hvilket vil sige hijacking fra www.coolwwwsearch.com and coolwebsearch.com, youfindall.net og mange flere. Der er vel ingen som på forhånd kan sige at den porno-side spørgeren har kommer fra den familie. Det kan straks ses ud af hjt-loggen. Jeg kender hele familien, hvis de da ikke har barslet igen. StartPageGuard er lavet af en programmør som ikke er ret kendt i kredsen, så det program kan jeg ikke sige noget om, men der er flere programmer hos spywarefri som gør det samme

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-12-03 09:30

Så for helvede. Nu er ulykken sket! KLIK IKKE PÅ DET LINK SOM LIGGER I MIT FOREGÅENDE INDLÆG. Beklager meget.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-12-03 09:35

Hejsa Britj

Fjern pornoside fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 10:59

arlet,det er sku da ikke noget at blive sur over,hijackt/kapret,der er der nogle gange at man bliver kapret,uden der ligger noget program/fil på
pc'en,og hijackthis er da også den bedste ide,sure hoved,så nu er jeg fornærmet,nu kan de sku klare sig selv,ha.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 11:01

det er en et link reg nøgle der bliver ændret

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 18-12-03 13:31

Jeg vil installere denne pop up killer, den blokere alle og du har den til at ligge i din menulinie- øverst. Kommer du ind på nogle sider hvor det er nødvendigt at bruge pop up`s, klikker du bare på ikonet så tillader du dem- men kun på denne. Det er en førnøjelse at slippe for alt det pis som ellers hele tiden kommer frem. www.popup-killer.info/

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-12-03 13:34

emmofinn->Det hjælper ikke i et tilfælde som britj's.

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 18-12-03 13:38

Haii
den bedste side til at afspærre porno, og andet kedeligt spam, er helt sikker:
http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : britj

Dato : 19-12-03 00:29

PYH - der har I rigtig sat mig i arbejde med at forstå og følge anvisniger. Jeg har bl.a. scannet med spywere og fundet 5 "programmer"bargainbuggy+winlink+ISTbar+clist+rapidblaster og fjernet rester manuelt. Og jeg fulgte Brian´s opskrift med startside-et.
Men hvilken af de 6 værktøjer skal vælges ? Hvordan finder og sender jeg en "log" ?
Kan jeg sende point til flere?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-03 06:40

Hej britj Jeg tror du nærmer dig løsningen.
Da jeg har for mange jen i ilden hopper jeg fra nu.
Held og lykke.
Mvh natmaden.

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-12-03 08:56

Du bør ikke fjerne rester manuelt, da det kan vanskeliggøre tydning af en log væsentligt samtidig med at det kan give uventede problemer med andet af dit software. Men log kan du lægge ind her: http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15
så har du landets bedste eksperter til at kigge på den. Overgaard er guruen inden for den slags. Hun underviser i IT-sikkerhed i mange af landets større virksomheder. Ja, lidt atypisk så er det en pige

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-03 10:36

Puha.., als det var godt du nåede at advare mod det link i tide. Jeg sku' lige til at snuse, men så så din advarsel.

Tak.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-12-03 12:00

Åh, ja.... jeg kom så gruelig galt afsted. Håber virkelig ikke der er nogen som klikker på det. Kan jo ikke rette det. Men jeg renser den (de) computer(e) der rammes, helt sikkert. Har man IE-Spyad eller SpywareBlaster sker der dog ingenting, men det har alle jo ikke. Mit juleønske er at langt flere installerer de små programmer. Glædelig jul Molokyle!

Godkendelse af svar
Fra : britj

Dato : 21-12-03 19:05

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-12-03 19:53

Bare for en ordens skyld så kom jeg altså med det rigtige svar
godt og vel syv timer før arlet.

Men det er da rart at se, at du fik løst dit problem.

Kommentar
Fra : britj

Dato : 22-12-03 01:24

Hej Rellom
Nu du siger det, kan jeg godt se, at tanken er den samme - og jeg giver dig gerne 300 point også- men som jeg spurgte tidligere - hvordan gør man det ?
Problemet på det tidlige tidspunkt var nok, at jeg ikke vidste, hvilken af de sparewarefree, jeg skulle vælge og hvordan jeg fik lavet en logfile. Da ingen her, svarede på det og det mere gik op i intern diskussion, som jeg ikke mere kunne følge, meldte jeg mig på spyware og spurgte på logfile der.
Men fortæl mig lige, hvordan jeg giver dig points, jeg vil ikke snyde nogen, jeg er bare lidt ukendt med systemet.

Hav det herligt
Britj