/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hardisk aktivitet? Pcén laver intet?
Fra : Bragesvej
Vist : 439 gange
2 point
Dato : 17-12-03 22:14

Nå min pc stå og laver ingen ting (Har stået stille 1 time) så lige pludselig så snurre hardisken på livet løs, sig mig hvad laver den???

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 17-12-03 22:24

Hvad var du i gang med da den gik i stå?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-12-03 22:44

Den Indexerer harddisken - Det er din indexeringstjeneste, der arbejder. - Det er OK.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-12-03 22:46

Hvad var du i gang med da den gik i stå????? Fatter ikke hvad du mener!!

indexeringstjeneste..Hvad er det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-03 23:22

Ja en eller anden baggrundstjeneste. Det kan være index, defragtmentering, virus scan eller andet!
Du kan prøve at se under Kontrolpanel > Planlagte opgaver hvis du kører XP. Der ligger måske noget!

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-12-03 23:26

hmm Virus scan er det ikke, defragtmentering,det er jo noget jeg selv skal starte!

Hvad kan det så være?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-03 23:53

hvis du kører xp pro kan man gå ind under Kontrolpanel > Administration >> Logbog >>> system og se hvad der er kørt, ved at højreklikke på hændelsen og trykke egenskaber! Virker måske osse i XP home

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-03 02:24

Disk-swapping ! Det er den pagede swapfil i windows memory management layout'et der står og 'snakker' med din HD.

Settings læser du om her : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;308417 hvis det er XP.

..er det Win98 kigger du lidt her : http://tweakhomepc.virtualave.net/hd/vm.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-12-03 09:03

Undskyld! Det fik jeg ikke nøvnt..jeg køre Xp Pro....Lidt sent at sige..

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-12-03 09:06

Tedd du skriver Logbog? nu har jen en Engelsk ver, hvad hedder det så, der er ca 6 7 forskelige ting derinde..men hvilken? en.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-03 10:58

det hedder 99% sikkert noget med log
undskyld tedd , jeg ville bare være med

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-12-03 12:41

Altså jeg går ind i adminstrative tools, der finder jeg intet med log?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-03 17:56

Øh! Ved sgu ikke rigtigt hvad det hedder på engelsk? Er der noget med system log?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-03 18:02

eller system bare?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-03 18:03

hvad med system tools?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-03 18:28

eller logfile måske

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-12-03 20:02

Jeg har norget der hedder service,data,management,data sources,compent service,event viewer,performance,local security,????

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 2 point
Dato : 18-12-03 20:09

event viewer - det er måske her du kan se hvad den foretager sig.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-03 00:29

jep lyder som event viewer
ligger der noget med program, security og system inde under?

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-12-03 12:35

Tak for svaret emesen.