/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Blackview - Lidt mere info
Fra : dr0zie
Vist : 377 gange
20 point
Dato : 17-12-03 16:05

Hej som i sikkert har set så har www.computercity.dk en blackview tft skærm til salg. til 3k.
du kan se den hvis du går ind på www.computercity.dk så ind under skærme og så ind under tft "17"
der står den.
Den har en respons tid på 25 ms
mit spørgsmål er så følgende:
Jeg skal bruge 2 fladskærme.
1: En til at være på nettet på og spille lidt og skrive programmer og mail

2: Den anden til net, en del spil meget de nye 3d spil, word, e-mail etc.

Har så kikket på den der blackview er det noget der vil kunne dække 1 + 2´s behov.
eller er den for langtsom osv.?
Er der andre skærme i den pris klasse der er bedre til at dække 1+2´s behov og hvis ja hvilke? og hvor kan de købes.

Mvh: Dr0zie - Patrick

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-03 20:38

De der spiller meget fraråder tft skærme til spil, men min erfaring er, med den smule spil der spilles på min skærm, at det går udmærket. Jeg har selv en Acer 732 tft, men den har også en responstid på 16 ms. Den har både digital og analog indgang (DVI).

De nye grafikkort understøtter næsten alle DVI, derfor mener jeg at hvis man skal investere i en ny skærm kan man lige så godt købe en der er forberedt til DVI.

Jeg kan se på det link du har sendt med at min Acer skærm koster ca. 700 kr. mere hos computercity end jeg har givet. Så se dig godt for inden du køber.

bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-03 20:48

Du kan prøve www.elgiganten. dk under data - skærme - tft. Fordelen er at hvis man kan finde sin skærm her, så har du 30 dages returret dvs hvis der er pixelsfejl så kan skærmen leveres tilbage, hvorimod at i de fleste computerforretninger skal man accepter hvis der er enkelte pixelsfejl.

bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 17-12-03 20:49

Her er det rigtige link: www.elgiganten.dk

bentjuul

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 17-12-03 20:53

ok men har du haft arfaringer eller ligne med blackview?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 17-12-03 21:05
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-03 21:12

Nej jeg kender ikke præcis den omtalte skærm. Tft skærme udskiftes ikke lige så tit som grafikkortet, men jeg har herudover en mermaid tft 15" skærm og den har en noget langsommere responstid, men den er jeg også glad for og kan ikke mærke at den er langsommere.
Mange tft skærme har den responstid som du beskriver - og hvis den ikke kun skal bruges til spil er den sikkert ok, men personlig syntes jeg det er vigtigt, at der ingen pixelsfejl er, for det bliver man ærgelig over når der eks. på en sort baggrund er en lysende gul pixel.

bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-03 21:25

Jeg ville tage hen og se på dem og få lidt mere oplysning om de enkelte skærme. De er sikkert udmærket hver for sig, men det kan man først afgøre når man har skærmen overfor sig og man kender de eksakte data for den enkelte skærm. Det kan sagtens være den billigste der er den bedste. Tit betaler man jo ekstra for et mærke !

bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-03 22:33

Prøv at se linket her, det kan være det kan hjælpe dig da Blackview har været behandlet før her på kandu
http://www.kandu.dk/dk/spg/23475

bentjuul

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 18-12-03 14:53

mange tak tror jeg tager i forretningen først og kikker på dem takkk

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 18-12-03 14:53

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-03 14:59

Selv tak og god fornøjelse

bentjuul